abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 22:55:12 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_71352076
Hoi,

Op dit moment ben ik een klein bedrijfje (eenmanszaak) naast mijn reguliere baan aan het starten.

Naast het echte werk, vroeg ik me af of je ook gelijk een aansprakelijkheidsverzekering moet nemen voor claims van klanten.

Is dat iets wat jullie gelijk gedaan hebben? Of niet hebben en het risico nemen?
En aan wat voor kosten moet ik hierbij denken?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 26 juli 2009 @ 23:01:34 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71352289
Informeer eens bij een willekeurige verzekeringsmaatschappij of bv de KvK. Of je het risico wilt nemen ligt aan jezelf, maar hou er rekening mee dat als er een claim komt deze meestal niet stopt met een paar tientjes.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71352676
Jazeker, en het heet een BAV, een bedrijfs- aansprakelijkheids- verzekering. Is wel handig als je klussen uitvoert met je bedrijf en je zet bijvoorbeeld een huis blank.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  zondag 26 juli 2009 @ 23:34:23 #4
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_71353274
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:01 schreef karr-1 het volgende:
Informeer eens bij een willekeurige verzekeringsmaatschappij of bv de KvK. Of je het risico wilt nemen ligt aan jezelf, maar hou er rekening mee dat als er een claim komt deze meestal niet stopt met een paar tientjes.
Ik werk regelmatig met juridische claims in de bouw dus ik weet er alles van, maar het is een soort internetwinkel (ja, ik claim nog wat toe te kunnen voegen ). Juridisch weet ik (meestal) dondersgoed wat ik doe, en ik kan mij niet zo goed voorstellen in casu wat mensen anders kunnen vragen dan hun geld terug.

Vandaar mijn twijfels
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:13 schreef De_Melkboer het volgende:
Jazeker, en het heet een BAV, een bedrijfs- aansprakelijkheids- verzekering. Is wel handig als je klussen uitvoert met je bedrijf en je zet bijvoorbeeld een huis blank.
Voor de bouw weet ik het. Als het direct gerelateerd was aan mijn fulltime baan, dan had ik niet getwijfeld.
En dan is een huis wat blank staat, nog een relatief simpel iets.

Wat dacht je van een dakconstructie die geisoleerd is met vochtig hout en die nu begint te rotten...
Gelukkig ben ik meestal eiser
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_71356348
Let ook even op het onderscheid:
Beroepsaansprakelijksheidsverzekering (BAV) en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB)

Dat zijn 2 verschillende verzekeringen en het is maar net wat je wilt verzekeren.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')