Zo eindelijk terug van vakantie

. Dank voor de reacties allen!
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:45 schreef realbase het volgende:ik zou iig niet je sloten bij een bouwmarkt halen , maar echt bij een slotenboer.
Ik weet er wel 1 in een zijstraat van de rijswijkseweg in Den Haag waar ik vroeger veel kwam voor mn werk ( of hij er nog zit weet ik niet )
Ik moet ook nog nieuwe sloten voor in mn nieuwe huis, dus mocht ik tijd hebben deze week laat ik het wel even weten.
Is het inmiddels gelukt om een naam te achterhalen? Dat zou wel handig zijn nameljk

quote:
Dat plaatje

. Gelukkig is het appartement op 6 hoog en zijn alle ramen voorzien van dievenklauwen en dubbelglas. Daarnaast is de galerij alleen toegankelijk met een bewonerssleutel. Het balkon hangt verder pal boven een meer, dus het is op zich al redelijk veilig (naar ons idee).
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:43 schreef z80 het volgende:Er zijn meerdere fabrikanten van goede sloten
kijk eens naar lips (niet de goedkope uitvoering), nemef of mauer.
als je gelijk sluitend neemt kun je met 1 sleutel alle sloten openen.
maar schrik niet van de prijs.
en naast het slot moet er ook een goede deurbeslag geplaatst worden.
anders breek je de cilinder zo af.
bedenk wel dat goed hang en sluitwerk enkel vertragen.
de gelegenheids dief loopt wel door naar de volgend,
maar iemand die naar binnen wil komt toch binnen.
Ik snap dat een dief wel binnenkomt als ie binnen wil komen, maar we moeten het hem niet al te makkelijk maken natuurlijk

. Aan welke prijsklasse moeten we trouwens denken als we een beetje 'kwaliteit' willen. 100, 200, 300 euro? En waarom vind je Lips, Nemef en Mauer trouwens goeie merken? Spreek je toevallig uit ervaring oid? Want ik heb weleens mindere verhalen gehoord over Lips en Nemef. Mauer ken ik eigenlijk niet echt. Gelijksluitend lijkt me verder juist ònveiliger. Het is natuurlijk handig dat je met één sleutel alle deuren in huis kunt openen, maar aan de andere kant, kan een dief dat dan natuurlijk ook lijkt me..
En dat deurbeslag, kan/moet ik dat ook door de sleutelboer laten doen? En wat kost dat extra? (Ja, k ben een echte nitwit wat sloten betreft).
Zijn er trouwens nog andere mensen met tips

? Misschien dat we van het weekend toch maar eens langs de slotenmaker gaan.