Nou, dat is natuurlijk leuk om te lezen, maar ik krijg meteen 100.000 kritische vragen in mn hoofd.... beetje onmeetbaar onderzoek als je het mij vraagtquote:Op maandag 27 juli 2009 12:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
evolutie:
http://www.nu.nl/lifestyl(...)ier-mannen-niet.html
Helemaal met je eens.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:41 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, dat is natuurlijk leuk om te lezen, maar ik krijg meteen 100.000 kritische vragen in mn hoofd.... beetje onmeetbaar onderzoek als je het mij vraagt
Ik ook, maar dat is met vrijwel al het onderzoek wat in kranten of internet gepubliceerd wordtquote:Op maandag 27 juli 2009 12:41 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, dat is natuurlijk leuk om te lezen, maar ik krijg meteen 100.000 kritische vragen in mn hoofd.... beetje onmeetbaar onderzoek als je het mij vraagt
Ik heb nieuwe plaatjes gevonden, geven een mooi beeld van de kapelquote:Op maandag 27 juli 2009 13:12 schreef De_Hertog het volgende:
LadyBlack, volgens mij weet je de vraag die nu open staat wel.. Help eens even
Oh, en ik wilde nog een keer een reactie typen op 'je kapel', maar die komt nog.
Ja, wat ik dus wilde zeggen:quote:Op maandag 27 juli 2009 14:02 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb nieuwe plaatjes gevonden, geven een mooi beeld van de kapel
Hier, hier en hier
Dat is ook wel weer zo. Het is waarschijnlijk ook omdat we beide op een dag hebben gezien. En sowieso die hele vakantie nogal veel indrukwekkend tegen zijn gekomen, we zijn onder andere ook naar Ravenna en Florence geweest, en nog heel veel meer..quote:Op maandag 27 juli 2009 14:28 schreef LadyBlack het volgende:
Scrovegnikapel kan niks tegenop, die is van Giottooh great leader
![]()
Maar ik vond het Baptisterium ook verschrikkelijk indrukwekkend, omdat het maar zo'n kleine kapel is, en ik stond met open mond naar de koepel te staren, wát een diepte zit daarin![]()
En dat van een b-rang kunstenaar.... Giusto de'Menabuoi is nauwelijks bekend, zelfs bij kunsthistorici
We proberen vaak ook de minder bekende dingen te bezoeken, en soms kom ik met goed geluk, of met goede tips, echt bijzondere dingen tegen. Ik ben ook al tig kleine onbekende kerkjes of kasteeltjes in geweest.quote:Wel tof dat je er geweest bent, ik ken maar een paar mensen die weten waar ik het over heb
Dat is het nadeel aan die onbekende dingen ja. En wat die boeken betreft, ik zocht toch meer een net iets meer op de gewone toerist gericht is. Nou ja, de wat meer geinteresseerde toerist dan. Maar ik ben verder geen kunsthistoricus, en mijn Italiaans is echt niet van het niveau dat ik er boeken in wil gaan lezenquote:En er is ook maar heel weinig beeldmateriaal van, een paar boeken, m.n. van Claudio Bellinati en Anna Maria Spiazzi. Italiaanse tekst, maar wel heel mooie afbeeldingen, ook ten tijde van de restauraties![]()
Als mijn scriptie af is komt ie wel online
Je bent verwend.quote:Oh en wat is dat met dat internetdomein?Ik ben die kathedraal even ingelopen en toen direct er weer uit; veels te modern
![]()
quote:Op maandag 27 juli 2009 10:47 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de baanna ja, stage
bij iets wat ik heeeel erg tof vind
Joechei
![]()
Story of my lifequote:Op maandag 27 juli 2009 12:39 schreef LadyBlack het volgende:MaJo, je zit wel in de lift omhoog he?
Ben erg benieuwd naar je stage
En wat is de uitslag?quote:Op zondag 26 juli 2009 23:13 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. ik ben een schertsfiguur zeg.... 30 jaar maar een meid uitvragen vind ik enger dan een paar klappen voor mij kop krijgen....
Ja ben ik ook benieuwd naarquote:
quote:Op maandag 27 juli 2009 14:43 schreef De_Hertog het volgende:
Je bent verwend.Er lag een grafsteen van een heilige, mijn vermoeden is eentje die uit Como kwam. Verder werden zijn voornamen en titels gescheiden door punten, en was de grafsteen, denk ik, afgekapt. Er stond in ieder geval iets als ioannes.santonini.com. Zag er wel grappig uit, maar ik ben dan ook ITer. Vreemd gevoel voor humor soms.
Ik heb er volgens mij nog ergens een foto van, zal eens gaan zoeken.quote:
Ik ken het. Gelukkig had ik nog één medestander, de andere vier gingen alleen mee kijken naar de toren en wilden nog net mee de kerk in, maar terwijl wij verschillende eeuwen grafcultuur aan het bewonderen waren lagen zij op het strand. Net als toen wij in Ravenna waren, of in Padua, of in Lucca trouwens.quote:Gelukkig ga ik zeker weten nog eens terug naar Padua, al was het alleen maar omdat ik er vorig jaar april ALLEEN maar regen heb gehadPisa moet ik dan ook maar weer aandoen, want daar was ik met 2 vriendinnen die helaas een stuk minder geďnteresseerd waren in de kerken en bijbehorende gebouwen dan ik
quote:
Info van wiki, da's tricky.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:19 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn god wat een rust hier
Ik heb voor mn scriptie echt té veel informatie van wikipedia gehaald, dus nu maar hopen dat ik die informatie toch stiekem ook nog in een of ander boek kan vinden![]()
Eigenlijk moet je de informatie verspreiden over meerdere bronnen zodat de docent zich suf zoekt.quote:
quote:Op maandag 27 juli 2009 17:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je de informatie verspreiden over meerdere bronnen zodat de docent zich suf zoekt.
Een docent oude stempel dus...quote:Op maandag 27 juli 2009 17:37 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Gelukkig weet ik nu al dat mijn docent niet alles na gaat zoeken. Sowieso zou het wel erg veel werk worden, en bovendien heb ik ook boeken uit Italië gebruikt die hier niet te krijgen zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |