Sogeti?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:38 schreef octopussy het volgende:
Bij het bedrijf waar ik werk doe je als Young Professional een opleiding van 2 maanden en ga je 3 weken naar de VS voor trainingen. Er wordt dan voor ongeveer 10.000 euro in je geïnvesteerd (zeggen ze) en die worden kwijtgescholden als je 2 jaar onder contract blijft. Indien je eerder weggaat moet je het resterende deel terugbetalen. Denk dus goed na voordat je een dergelijk traineeship aangaat of je wel 2 jaar wil 'vastzitten' aan een werkgever.
Overigens nemen ze bij ons nu geen YP's meer aan omdat er te weinig opdrachten zijn.
wat is een Young Professional?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:38 schreef octopussy het volgende:
Bij het bedrijf waar ik werk doe je als Young Professional een opleiding van 2 maanden en ga je 3 weken naar de VS voor trainingen. Er wordt dan voor ongeveer 10.000 euro in je geïnvesteerd (zeggen ze) en die worden kwijtgescholden als je 2 jaar onder contract blijft. Indien je eerder weggaat moet je het resterende deel terugbetalen. Denk dus goed na voordat je een dergelijk traineeship aangaat of je wel 2 jaar wil 'vastzitten' aan een werkgever.
Overigens nemen ze bij ons nu geen YP's meer aan omdat er te weinig opdrachten zijn.
quote:
quote:Op maandag 27 juli 2009 19:19 schreef Adidah het volgende:
[..]
Dat is een duur woord voor hogeropgeleide starter.
In Ohio was dat toch? Ik kwam eens een oud-studiegenootje tegen die net terug kwam van die trainingen. Scheen wel tof te zijn geweest. Jammer dat ook bij Sogeti de crisis te merken valt.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:38 schreef octopussy het volgende:
Ja klopt, de trainingen zijn in Ohio op de universiteitscampus. Erg tof en je leert er ook echt veel (zowel op zakelijk vlak als over jezelf en je grenzen). Maar goed, dat zijn maar 3 weken. Het werk wat je daarna gaat doen moet je natuurlijk ook liggenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:04 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
In Ohio was dat toch? Ik kwam eens een oud-studiegenootje tegen die net terug kwam van die trainingen. Scheen wel tof te zijn geweest. Jammer dat ook bij Sogeti de crisis te merken valt.
schip?...quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:05 schreef Rosbief het volgende:
Wat is een trainingsschip nou weer voor een hippe kutterm?
Bij de meeste bedrijven wel denk ik. Het wordt ingehouden op je nog te ontvangen salaris en het restant moet je gewoon dokken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:11 schreef Dizzee het volgende:
Ja je kan altijd stoppen. Cursussen en trainingen dien je wel terug te betalen. Stel je moet 2 jaar in dienst blijven omdat je een training gedaan hebt en je stopt na een jaar, dan moet je een jaar terug betalen. Zo werkt dat bij de trainees bij mijn bedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |