abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71335502
Wij willen met de auto naar Tarifa, het meest zuidelijke puntje van Spanje.
Nu is dat meer een doel om een doel te hebben en om een dagje naar Tanger te gaan.
Verder willen we ondertussen ook nog wel hier en daar rondkijken.
We nemen een tent mee en we hebben 3 weken de tijd. We vertrekken rond 23 augustus.

Het plan is om op de eerste dag zo ver mogelijk te rijden, in een hotelletje in (Zuid-)Frankrijk te overnachten en dan dag 2 door naar een camping aan de Spaanse oostkust. Daar een paar dagen blijven en dan door naar Tarifa.

Is er iemand wel eens in Tarifa geweest? We weten dat het een surfers plaatsje is, maar het schijnt wel heel mooi te zijn. Nou ja, het stadje zelf niet, maar de omgeving wel.
Zijn er campings aan te raden?

Iemand die een tip heeft voor een beetje leuke camping aan de oostkust?
We zoeken een relaxte schone camping met een beetje faciliteiten en het liefste aan zee.

Hoe zit het met de drukte vanaf de laatste week van augustus? Zouden we voor onze tussenstop in Spanje moeten reserveren, of kunnen we dat op de bonnefooi gaan doen?

Verdere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Vorig jaar zijn we al naar de Costa Brava gereden, dus tot daar weten we het wel. We gaan nu wel voor het eerst met een tent.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:15:47 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71335635
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:08 schreef Biancavia het volgende:
Wij willen met de auto naar Tarifa, het meest zuidelijke puntje van Spanje.
Nu is dat meer een doel om een doel te hebben en om een dagje naar Tanger te gaan.
Verder willen we ondertussen ook nog wel hier en daar rondkijken.
We nemen een tent mee en we hebben 3 weken de tijd. We vertrekken rond 23 augustus.

Het plan is om op de eerste dag zo ver mogelijk te rijden, in een hotelletje in (Zuid-)Frankrijk te overnachten en dan dag 2 door naar een camping aan de Spaanse oostkust. Daar een paar dagen blijven en dan door naar Tarifa.

[ afbeelding ]

Is er iemand wel eens in Tarifa geweest? We weten dat het een surfers plaatsje is, maar het schijnt wel heel mooi te zijn. Nou ja, het stadje zelf niet, maar de omgeving wel.
Zijn er campings aan te raden?

Iemand die een tip heeft voor een beetje leuke camping aan de oostkust?
We zoeken een relaxte schone camping met een beetje faciliteiten en het liefste aan zee.

Hoe zit het met de drukte vanaf de laatste week van augustus? Zouden we voor onze tussenstop in Spanje moeten reserveren, of kunnen we dat op de bonnefooi gaan doen?

Verdere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Vorig jaar zijn we al naar de Costa Brava gereden, dus tot daar weten we het wel. We gaan nu wel voor het eerst met een tent.
Tent is niet aan te raden in die hitte. Doe je het wel zorg voor een extra zeil over je tent of een paar flinke bomen.

Veel plezier.
pi_71335659
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:15 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Tent is niet aan te raden in die hitte. Doe je het wel zorg voor een extra zeil over je tent of een paar flinke bomen.

Veel plezier.

We hebben wel vaker gekampeerd hoor.

Bedankt voor je tip.

zondag 26 juli 2009 @ 12:20:14 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_71335723
Vorig jaar hebben wij precies hetzelfde gedaan, met als eindbestemming Marbella en als extraatje tarifa bezocht. Tarifa is mooi, maar zeker niet leuk om te camperen oid. Het waait er zoooooo hard, en het water is daar zooo koud.

Wij zijn 2 dagen naar tarifa geweest. Als ik jou was zou ik naar Marbella gaan, hele mooie stranden en dan kun je tarifa nog bezoeken. Het waait er echt té hard.

Reserveren hoeft niet, overal zijn er plaatsen vrij.

Ohja, bezoek ook Puerto Banus, echt aanrader! Hele rijke havenstad, paul de leeuw woont daar. Overal ferarri's, lambo's porsches, arabische kentekens
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71335821
Appelsap, da's een goed alternatief!

Maar dan gaan we naar Tarifa en als het dan echt niet leuk is kunnen we dus terug naar Marbella. Had je daar een goede camping aan de zee gevonden?
  zondag 26 juli 2009 @ 12:27:00 #6
167923 appelsjap
All the above
pi_71335859
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:25 schreef Conflict het volgende:
Appelsap, da's een goed alternatief!

Maar dan gaan we naar Tarifa en als het dan echt niet leuk is kunnen we dus terug naar Marbella. Had je daar een goede camping aan de zee gevonden?
Wij zaten in een app. maar geeeeeeen idee meer hoe het heette, we hebben overal en nergens geslapen. Was iig wel heel erg leuk. We hadden gelukkig ook een hele grote, luxe auto mee, 5-serie. anders was het niet uit te houden al die km's.

Ennuh, let op TOL, we hebben vorig jaar zo'n 400 euro betaalt volgens mij.
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71335914
Ik heb een gloednieuwe caddy maxi, met airco en een goede motor, auto is geen probleem. We hebben dan ook plek zat voor een flinke kampeeruitrusting.

Vorig jaar zijn we naar Lloret gereden en hebben daar in een appartement gezeten.

Eigenlijk is het vele malen duurder dan vliegen, maar ik vind het zo'n leuk avontuur!
  zondag 26 juli 2009 @ 12:31:25 #8
167923 appelsjap
All the above
pi_71335951
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:29 schreef Conflict het volgende:
Ik heb een gloednieuwe caddy maxi, met airco en een goede motor, auto is geen probleem. We hebben dan ook plek zat voor een flinke kampeeruitrusting.

Vorig jaar zijn we naar Lloret gereden en hebben daar in een appartement gezeten.

Eigenlijk is het vele malen duurder dan vliegen, maar ik vind het zo'n leuk avontuur!
Ja klopt, wij merkten ook dat het duurder was Maar het was idd leuk, we gingen zonder bestemming, en met navigatie gingen we maar ergens heen wat er mooi uit zag op navigatie. Idd super leuk, echt een aanrader.
We deden dit omdat wegens omstandigheden te laat waren met boeken van een vliegvakantie, maar het bleek heel leuk te zijn.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:33:49 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_71335999
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:31 schreef appelsjap het volgende:
We deden dit omdat wegens omstandigheden te laat waren met boeken van een vliegvakantie, maar het bleek heel leuk te zijn.
zelfs geen minuut over ?
  zondag 26 juli 2009 @ 12:39:51 #10
167923 appelsjap
All the above
pi_71336153
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:33 schreef Buschetta het volgende:

[..]

zelfs geen minuut over ?
Nop, maar nu wel.
Wij zijn weg, op vakantie. Veel pelzier nog TS
pi_71336171
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:39 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nop, maar nu wel.

Fijne vakantie gewenst!
pi_71336260
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:39 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nop, maar nu wel.
Doei! Bedankt he.
pi_71368532
We hebben een plan:

Papendrecht naar Aubenas frankrijk in de ardeche, 1000 km, daar een paar dagen op de camping

Aubenas naar Valence in spanje, 900 KM, daar overnachten in hotel

Valence naar Tarifa, 800 KM, daar week of iets meer op een camping, als het kut is naar Marbella (maar daar gaan we niet vanuit)

Tarifa naar La Roche Chalais Frankrijk 1466 km. Met eventueel een tussenovernachting. In La roche Chalais zitten vrienden van ons en daar kunnen we dan ook een paar dagen blijven.

En dan in een ruk naar huis 1000 km.

En dan houden we lekker veel speling en zitten we nergens aan vast.

Da's zo'n beetje de opzet.

5047 kilometer totaal
pi_71437461
Wijziging! We gaan van Aubergine ( ) naar Fenals (bij Lloret) in Spanje, een paar mensen opzoeken die we daar vorig jaar ontmoet hebben.

En dan daar vandaan naar Alicante, en dan door naar Tarifa.
pi_71972355
Gisteren de complete kampeeruitrusting gekocht.

Nog maar vijf dagen!

Iemand nog een tip voor leuke dingen in de buurt van Alicante?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')