abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:29:33 #1
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_71322441
Hallo,

Ik heb een leuke aanbieding gekregen om een vakantiestudio te huren in Haute Nendaz in Zwitserland.
Ik heb totaal geen ervaring met Zwitserland, ben er nog nooit geweest, dus weet ook niet welke gebieden interessant zijn. Ik ben wel al in Oostenrijk geweest, maar weet niet of het te vergelijken valt ?

Is Haute Nendaz een leuke streek ?
Kan je er mooie (lange) wandelingen doen ?
Is het een aanrader om helemaal alleen naartoe te gaan (ik wil er even tussenuit en alles achter me laten) ?
Hoe zit het met het weer daar, is er een periode die absoluut te mijden is of net aan te raden ?
Is Zwitserland een duur land om te eten/tanken ?
Hoe werkt zo'n wegenvignet, kan ik dat hier (Belgie) al kopen of moet ik dat aan de grens kopen ?
Ik heb op verschillende veilingsites aanbiedingen gezien van mensen die een vignet voor de helft van de prijs verkopen, is dat betrouwbaar ?

Alvast bedankt voor de info en tips
pi_71339745
Zwitserland is qua restaurant prijzen ongeveer gelijk met Nederland.
Of Haute Nendaz leuk is ligt aan jezelf. http://www.nendaz.ch/OTNendaz/FHomePageOTNendaz.aspx
Het ligt vlakbij een toeristisch centra.

Als je alleen door bergen gaat wandelen is minder avontuurlijk (lees glibber paadjes langs steile afgrond) beter.

Ook voor auto informatie mag je google gebruiken
  zondag 26 juli 2009 @ 15:13:23 #3
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_71339792
Bedankt voor je reactie

Wat met die aanbiedingen op marktplaats etc voor wegenvignetten ?
Betrouwbaar, of beter maar in een officieel verkooppunt halen ?
pi_71341222
Je vraag over autovignetten verkooppunten laat ik over aan anderen.
Zelf zou ik zeggen: Neem ook het reis moment als rustpunt, de trein.
  zondag 26 juli 2009 @ 19:34:48 #5
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_71346054
trein en rustpunt in 1 zin ?
Ik erger me dood aan treinen, rijden nooit op tijd, zitten overvol, zitten oncomfortabel etc
pi_71354785
Dan bedoel je die beschuitbussen op wielen die in Nederland in de spits rijden?
Internationale treinen bieden meer ruimte dan vliegtuigen of auto's en rijden bij voorkeur stipt op tijd.
  maandag 27 juli 2009 @ 08:31:42 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_71356872
de Nederlandse dubbeldekkers zijn andere prima treinen
  maandag 27 juli 2009 @ 08:37:37 #8
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_71356917
Maar ik ben iemand die erg graag met de auto rijd, dus ik denk dat ik dan maar pas voor een treinreis.
Ik denk dan gelijk aan overstappen waar je niet veel tijd voor hebt, heel de tijd je bagage in de gaten houden, ook nog een keer sleuren met je bagage (nu zal dat voor een week wel meevallen, maar toch). Het is misschien een vooroordeel, want heb tenslotte geen ervaring met internationale treinen, maar ik ga dan liever met de auto zodat ik vooraf weet wat ik kan verwachten. Files hoeven het vakantieplezier niet te verpesten, ik heb alle tijd als ik op vakantie ga. Dan maak ik wel een omweg en wie weet wat je dan ontdekt, met de auto heb je die vrijheid dus die gebruik ik ook.
Sowieso als ik ga, wil ik dat doen eind augustus of begin september, en dan zou het toch wel moeten meevallen onderweg volgens mij ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')