abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71321929
Geef mij maar liever meteen die tweede kans. Ik kan de eerste hoge verwachtingen van iemand toch niet waarmaken. Want juist als ik me moet bewijzen gaat het fout. Improviserend op een flinterdunne lattenbodem pak ik mijn tweede kans aan. En met succes; mijn binnenkant wordt nader bekeken en zien nu toch wel een persoon wat hen aanspreekt. Second opinion geslaagd!

Waarom willen we leuk gevonden worden? Is het om een praatje te maken? Of veel diepzinniger; is het de sociale status waarmee we indruk willen maken op onze partner? Of om ons eigen verhaal kwijt te kunnen waar misschien niemand wat aan heeft of ervaringen te delen waar we allemaal wat mee kunnen? Om van elkaar te kunnen leren? Om elkaar te vermaken? Eigenlijk alle vragen kun je samenvoegen en met een ja beantwoorden . Sociale interactie is een van onze behoeftes tussen andere primaire behoeftes zoals onderdak en voedsel waarbij de oerbehoefte de drang om te overleven is.

Dan komt nu mijn vraag waar ik naartoe wil: waarom hebben wij de drang om te overleven? Zijn we bang voor de dood? Hebben we onbewust toch doodservaringen die concluderen en bevestigen dat leven het plezierige moment is? Wie kan iets vertellen waarom wij en andere dieren op deze wereld de overlevingsdrang hebben?
pi_71322053
Goeie vraag! Voortplanten en overleven
Huh?
pi_71322060
hmmm, editten ging verkeerd
Huh?
pi_71322563
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:09 schreef Fokkedop het volgende:
Wie kan iets vertellen waarom wij en andere dieren op deze wereld de overlevingsdrang hebben?
Evolutie.
Organismen zonder overlevingsdrang zullen wel erg snel uitsterven, denk je niet?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:57:23 #5
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_71323195
Misschien kan je de Piramde van Maslow hier enigzins mee linken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow

Daarnaast, zonder oerinstinct sterft een soort wel heel snel uit. En het is naar mijn mening allemaal terug te redeneren naar deze overlevingsdrang, ja.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_71323815
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:09 schreef Fokkedop het volgende:

Dan komt nu mijn vraag waar ik naartoe wil: waarom hebben wij de drang om te overleven?
Omdat je anders deze vraag niet had kunnen bedenken/typen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_71324000
Een drang als behoefte? Da's bijzonder. En dan wordt de behoefte niet vervuld als die drang vervuld wordt?
pi_71324979
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:57 schreef Baasvaak. het volgende:
Misschien kan je de Piramde van Maslow hier enigzins mee linken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow

Daarnaast, zonder oerinstinct sterft een soort wel heel snel uit. En het is naar mijn mening allemaal terug te redeneren naar deze overlevingsdrang, ja.
Thanks, dat is wat ik nodig had!
quote:
Een drang als behoefte? Da's bijzonder. En dan wordt de behoefte niet vervuld als die drang vervuld wordt?
ja tt is niet goed. moet gewoon overleven zijn ipv overlevingsdrang
pi_71358283
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:33 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Evolutie.
Organismen zonder overlevingsdrang zullen wel erg snel uitsterven, denk je niet?
Dit dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')