abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71314472
Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik me nooit echt verdiept heb als het gaat om inkomstenbelasting. Maar het lijkt erop dat ik binnenkort binnen de 52% schaal ga vallen, vandaar dat de Nederlander in mij roept dat ik mijn kennis bij moeten spijkeren. Het zou me immers geld kunnen gaan kosten.

Nu snap ik de essentie uiteraard wel, maar mijn vraag gaat voornamelijk over het verdienen van bonussen e.d. Qua basisloon en vakantiegeld zit ik net onder de 52% grens (¤ 54776). Ik kan met mijn werk echter een kwartaalbonus verdienen waardoor ik, ervan uitgaande dat ik er voor in aanmerking kom, boven dit bedrag ga uitkomen.

Maar komt de belasting dus met terugwerkende kracht langs als ik in het vierde kwartaal van het jaar net over die ¤54776 heenga? Als dat zo is, dan zou het haast lonen om maar wat minder hard te gaan werken ;-)
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:55:30 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71314622
Alleen dat wat boven de 52% grens uitkomt wordt met het 52% tarief belast.
De ¤54775 onder de 52% grens worden dus niet met 52% belast; heeft dus geen zin onder die grens te blijven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_71314629
Eh, je weet dat je alleen 52% betaalt over het bedrag daat je boven de ¤54776 verdient?
pi_71314656
En bedankt, ik kan weer rustig slapen!

En nee, dat wist ik dus niet. Ik schaamde me niet voor niets, heb me echt nog nooit met belastingen bezig gehouden. Tot voor kort dus.
pi_71314938
Niets raars aan er zullen velen met jou zijn die zich daar niet in verdiepen.

Belastingen en al die regels zijn een aparte materie opzich.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_71314968
Welkom in de wereld geschapen door de linkse graaiers.. Zucht..
pi_71320577
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:07 schreef draaijer het volgende:
Welkom in de wereld geschapen door de linkse graaiers.. Zucht..
Agossie toch
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')