Het Statistisch Jaarboek 2004 zegt:quote:foto Op zaterdag 25 juli 2009 13:06 schreef Robin__ het volgende:
rottumerplaat is sowieso beetje lastig ivm eb en vloed (das toch een heel lang vlak stuk strand.. waar je letterlijk moet hardlopen als de vloed komt?)
Als we dit omzetten in het Rijksdriehoeksstelsel dan vind je een Y-waarde van 618836 voor het noordelijkste punt en van 306775 voor het zuidelijkste. Dat komt uit op een verschil van 312061, dus 312 km.quote:Geografische ligging van Nederland:
– Meest noordelijke landpunt 53° 33’ 22’’ noorderbreedte. Dit punt ligt op de gemiddelde hoogwaterlijn van het Noorderstrand op Rottummeroog en is variabel.
– Meest oostelijke landpunt 7° 13’ 42’’ oosterlengte. Dit punt komt overeen met
grenspaal 196 bij Nieuweschans.
– Meest zuidelijk landpunt 50° 45’ 4’’ noorderbreedte. Dit punt komt overeen met grenspaal 12 ten zuiden van Epen in Zuid-Limburg.
–Meest westelijke landpunt 3° 21’ 30’’ oosterlengte. Dit punt komt overeen met grenspaal 359 bij St. Anna ter Muiden.
Nee, Zuid-Limburg. 348 km kom ik op met dat afstandmeten.nl. Maar met die Thalys is het nog maar een dikke 3 uur en lijkt het dus haast naast de deur tegenwoordigquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit moet een grap op jij moet een Belg zijn.
Voor de geïnteresseerden:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:15 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik heb het Pieterpad nog eens bekeken, en is vooral geschikt voor wandelaars. Iemand nog bekend met soortgelijke fietsroutes?
Niet, dat is Koninkrijk Nederland, niet Nederlandquote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:20 schreef Idler het volgende:
[..]
Tja, dan moet je de Antillen ook meerekenen![]()
dat geldt onder de voorwaarde dat je de rechthoek verticaal wil zetten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het Statistisch Jaarboek 2004 zegt:
[..]
Als we dit omzetten in het Rijksdriehoeksstelsel dan vind je een Y-waarde van 618836 voor het noordelijkste punt en van 306775 voor het zuidelijkste. Dat komt uit op een verschil van 312061, dus 312 km.
Voor de beeldvorming: dat zou je dus meten als je Nederland in een rechthoek zou verpakken. De strakst-sluitende rechthoek zou een zijde van 312km hebben. Aangezien het Noordelijkste punt niet precies onder het zuidelijkste ligt, is de afstand tussen die twee punten natuurlijk iets meer.
Voor de breedte vind je zo: 284884 - 11808 = 273076, dus 273 km. In principe zou je dus heel Nederland in een rechthoek van 312x273 km kunnen pakken.
Ja, maar je hebt volgens mij vrij weinig speling in b.v. Zuid-Limburg.quote:foto Op dinsdag 28 juli 2009 22:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat geldt onder de voorwaarde dat je de rechthoek verticaal wil zetten.
als de rechthoek schuin mag staan kan ie waarschijnlijk een pietsie kleiner.
true...... true....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt volgens mij vrij weinig speling in b.v. Zuid-Limburg.
De NAP-route van, dacht ik, Breda naar Nieuweschans. Die volgt (zo ongeveer) de grens tussen Nederland boven NAP en Nederland onder NAP.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:15 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik heb het Pieterpad nog eens bekeken, en is vooral geschikt voor wandelaars. Iemand nog bekend met soortgelijke fietsroutes?
Heb ik ook nog naar gekeken, maar voldoet niet helemaal aan de eisen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:55 schreef JDude het volgende:
[..]
De NAP-route van, dacht ik, Breda naar Nieuweschans. Die volgt (zo ongeveer) de grens tussen Nederland boven NAP en Nederland onder NAP.
Hoogste punt zit nog meer oostelijker hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:21 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Heb ik ook nog naar gekeken, maar voldoet niet helemaal aan de eisen.
[ afbeelding ]
10 Augustus vertrek ik op deze route:
[ afbeelding ]
Met als vertrekpunt het meest zuidelijke punt van Nederland, dan deze route tot aan het noorden, en eenmaal daar aangekomen richting Groningen naar het meest noordelijke punt van Nederland.
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoogste punt zit nog meer oostelijker hoor
Ok Jip en Janneke taal: Die gele lijn die je getekend hebt en waarmee je beweert van het hoogste naar het laagste punt in Nederland gaat reizen klopt niet. Als je iets naar het oosten kijkt naar de opstap van de boot naar dat eiland...dat is noordelijke dan waar jij begint.quote:
Ik begrijp je punt. De meest mensen rijden hem ook van noord naar zuid. Maar de zee als eindpunt vind ik het mooist. Regenachtige en winderige dagen zal ik overigens toch niet kunnen ontwijken. Doel is om het in 7 á 8 dagen te doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:57 schreef Iblis het volgende:
Ik zou ’m andersom fietsen. Ik kom liever in het mooie heuvelland van Zuid-Limburg aan dan in het kale landschap van Noord-Oost-Groningen… Daar moet je echt geboren zijn om er van te houden. Om daar toch op een regenachtige en winderige dag te moeten fietsen… Ook lijkt het laatste deel van de route me überhaupt leuker.
Maar goed, verder lijkt het me een leuke route! Delen heb ik ook wel gefietst/bewandeld, en er zitten heel mooie stukken tussen langs de IJssel bijvoorbeeld.
Als je verder leest dan zie je dat'ie na het einde van LF3 nog doorrijdt richting Groningenquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok Jip en Janneke taal: Die gele lijn die je getekend hebt en waarmee je beweert van het hoogste naar het laagste punt in Nederland gaat reizen klopt niet. Als je iets naar het oosten kijkt naar de opstap van de boot naar dat eiland...dat is noordelijke dan waar jij begint.
Snap e foe?
Opstappunt van de veerpont daar is geen zee?quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:03 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. De meest mensen rijden hem ook van noord naar zuid. Maar de zee als eindpunt vind ik het mooist. Regenachtige en winderige dagen zal ik overigens toch niet kunnen ontwijken. Doel is om het in 7 á 8 dagen te doen.
Moet ie dat intekenenquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Als je verder leest dan zie je dat'ie na het einde van LF3 nog doorrijdt richting Groningen
Hij zegt toch ook: "en eenmaal daar aangekomen richting Groningen naar het meest noordelijke punt van Nederland."quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok Jip en Janneke taal: Die gele lijn die je getekend hebt en waarmee je beweert van het hoogste naar het laagste punt in Nederland gaat reizen klopt niet. Als je iets naar het oosten kijkt naar de opstap van de boot naar dat eiland...dat is noordelijke dan waar jij begint.
Snap e foe?
Spuit elf.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:09 schreef snoodst het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook: "en eenmaal daar aangekomen richting Groningen naar het meest noordelijke punt van Nederland."
Dat doet me eraan denken, je hebt ook de Noordzee-Fietsroute:quote:foto Op woensdag 29 juli 2009 12:03 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. De meest mensen rijden hem ook van noord naar zuid. Maar de zee als eindpunt vind ik het mooist. Regenachtige en winderige dagen zal ik overigens toch niet kunnen ontwijken. Doel is om het in 7 á 8 dagen te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop