Ja maar ZOO traag.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:16 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik begrijp je niet! ze gaan toch netjes aan de kant in die filmpje...
Ik hoor het ook pas veel later en vind die gasten in filmpjes goed gedragen! Probeer maar eens wat Nederlanders aan de kant te krijgen in file-tijd!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maar ZOO traag.
En gister was het nog veel erger.
Kan ook zijn dat ze de muziek te hard hebben en gewoon niks horen. En tegenwoordig kijkt ook niemand meer in de spiegels.....
Iedereen verplicht herexamen, en veel strengere rijscholen.
Als je de lichten goed ziet, wat is het probleem dan? Moet je wachten tot je de sirene hoort?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:11 schreef Hyperdude het volgende:
on-topic: van de week ook ingehaald door ambulance. Lichten zie je goed aankomen, sirene vond ik maar zwakjes. Als je 'm niet aan ziet komen hoor je 'm pas als ie vlak achter je zit.
Ja, daar zijn duidelijk regels voor...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je de lichten goed ziet, wat is het probleem dan? Moet je wachten tot je de sirene hoort?
Sirene én zwaailicht zijn er juist voor om elkaar aan te vullen; waar de één misschien niet opgemerkt wordt, wordt de ander het misschien wel.
In Nederland hoor je in principe gewoon de linkerbaan vrij te maken. Maar ik ben het met je eens dat dit systeem zoals in Duitsland mooier werkt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
Zo moet het.
[ afbeelding ]
Maar niet gaan wandelen dus.
Ik neem aan dat mensen met een rijbewijs heeft, duidelijk heeft geleerd dat als er een voertuig met sirene aan met zwaailicht, aan de kant moet gaan...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Probleem is natuurlijk dat de ambulance alleen een "voorrangsvoertuig" is, wat betekent dat je hem voorrang moet verlenen, maar "aan de kant gaan" is helemaal niet bij wet geregeld. En daardoor blijkbaar te moeilijk voor veel mensen.
Als je vanwege de brandweer even door rood moet en je wordt geflitst, wordt de boete je kwijtgescholden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:25 schreef Noway666 het volgende:
Heb een keer een bejaarde een minuut of 4 voor een stoplicht zien staan met daarachter een brandweer die met loeiende sirene naar een melding moest.
Je hoeft heus niet door rood te rijden, je kan ook iets opzij gaan staan op de kruising, dan heeft de brandweer zat ruimte. Echt je bent instaat om die lui op een baksteen te trakteren.
Bron?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als je vanwege de brandweer even door rood moet en je wordt geflitst, wordt de boete je kwijtgescholden.
Zo gaat het tegenwoordig in Nederland ook gewoon als je in de file staat hoor.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef MinderMutsig het volgende:
In Nederland hoor je in principe gewoon de linkerbaan vrij te maken. Maar ik ben het met je eens dat dit systeem zoals in Duitsland mooier werkt.
Geen bron. Maar dat heb ik gehoord van iemand die het overkwam. Wel wat gedoe met de foto opvragen en een gang naar de rechtbank misschien, maar het lukt.quote:
Het kan inderdaad kwijtgescholden worden maar daar moet je nog aardig je best voor doen en je moet aannemelijk maken dat je geen andere keuze had. Het is zeker niet vanzelfsprekend dat het kwijtgescholden wordt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Geen bron. Maar dat heb ik gehoord van iemand die het overkwam. Wel wat gedoe met de foto opvragen en een gang naar de rechtbank misschien, maar het lukt.
Sowieso, er worden altijd 2 foto's gemaakt, ze zien wel dat je opzij rijdt in plaats van door rood.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Als je vanwege de brandweer even door rood moet en je wordt geflitst, wordt de boete je kwijtgescholden.
Whaha ja, ik zag een keer op wegmisbruikers(?) dat er zo'n gast zijn auto met 80km/u de berm in gooit omdat er politie langs moet. wat ben je danquote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:09 schreef fratsman het volgende:
Als het kan, gewoon opzij gaan, maar je ziet te vaak dat mensen in een stuip slaan, en de auto zo de greppel in gooien.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:16 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik begrijp je niet! ze gaan toch netjes aan de kant in die filmpje...
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:14 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik hoor het ook pas veel later en vind die gasten in filmpjes goed gedragen! Probeer maar eens wat Nederlanders aan de kant te krijgen in file-tijd!
ik het eerste filmpje zie je vanaf 4.30 dat er VOOR de ambulance al een politieauto door het verkeer heen kruipt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Die mensen staan in de file. Waar moeten ze dan naartoe?
En dat zo'n ambulance of brandweerwagen die vol de sirenes en de zwaailichten aan heeft richting aangeeft zie je natuurlijk bijna niet dus het is niet gek dat mensen daar niet op anticiperen. Je ziet in beide filmpjes dat op de weg rechtdoor vrij netjes ruimte gemaakt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |