abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 07:43:34 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71308069
Wat ik gister weer zag.
Ambulance met zwaailichten en sirenes, duidelijk een noodsituatie. Maar hij had net zo goed alles uit kunnen laten want geen mens maakt ruimte op de snelweg of kruispunt.
't ging maar net goed op het kruispunt toen er nog een lul 'snel even' voorlangs glipte.
En op de snelweg (ik reed achter hem de oprit op) heb ik de ambulance echt wel 10 kilometer vlak voor me zien rijden, het schoot niet op.
Iedereen blijft links hangen, of geven even extra gas om toch nog een exta auto in te kunnen halen, vrachtwagens die stoicijns rustig met 1km verschil blijven inhalen... Als de ingehaald wordende chauffeur geven afremt zodat de ander snel naar rechts kan, nee hoor, lekker op de cruise blijven doortuffen....

Zo'n amulancechauffeur zal zich helemaal doodergeren...
Er zijn ook gave youtube filmpjes van. Als je dat ziet is het echt om je op te vreten.

How can I make this topic about me?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 08:06:39 #2
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_71308133
Vind die filmpjes nogal tenenkrommend. Gelukkig hebben we in Nederland overal vluchtstroken waar ze overheen kunnen crossen, want ik wil me niet voorstellen dat ik een ongeluk krijgt en dat de brandweerauto's halverwege vast zitten in het verkeer.

Maar mensen die niet aan de kant gaan voor voorrangsvoertuigen mogen ze wat mij betreft meteen een maandje de cel in gooien. Toch genoeg cellen.
pi_71308139
Als het kan, gewoon opzij gaan, maar je ziet te vaak dat mensen in een stuip slaan, en de auto zo de greppel in gooien.
pi_71308156
Ik begrijp je niet! ze gaan toch netjes aan de kant in die filmpje...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:05:43 #5
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71308346
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 08:16 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ja maar ZOO traag.
En gister was het nog veel erger.
Kan ook zijn dat ze de muziek te hard hebben en gewoon niks horen. En tegenwoordig kijkt ook niemand meer in de spiegels.....
Iedereen verplicht herexamen, en veel strengere rijscholen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:11:16 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71308376
Nur Links noemen ze dat niet voor niets in duitsland.

on-topic: van de week ook ingehaald door ambulance. Lichten zie je goed aankomen, sirene vond ik maar zwakjes. Als je 'm niet aan ziet komen hoor je 'm pas als ie vlak achter je zit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_71308399
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maar ZOO traag.
En gister was het nog veel erger.
Kan ook zijn dat ze de muziek te hard hebben en gewoon niks horen. En tegenwoordig kijkt ook niemand meer in de spiegels.....
Iedereen verplicht herexamen, en veel strengere rijscholen.
Ik hoor het ook pas veel later en vind die gasten in filmpjes goed gedragen! Probeer maar eens wat Nederlanders aan de kant te krijgen in file-tijd!

Er schijnt ergens een proef te zijn geweest, dat via je radio melding krijgt dat er een ambulance langs komt...

Iemand bekend hierover..?
pi_71308433
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:11 schreef Hyperdude het volgende:
on-topic: van de week ook ingehaald door ambulance. Lichten zie je goed aankomen, sirene vond ik maar zwakjes. Als je 'm niet aan ziet komen hoor je 'm pas als ie vlak achter je zit.
Als je de lichten goed ziet, wat is het probleem dan? Moet je wachten tot je de sirene hoort?
Sirene én zwaailicht zijn er juist voor om elkaar aan te vullen; waar de één misschien niet opgemerkt wordt, wordt de ander het misschien wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:22:44 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71308449
Op een drukke weg, met vrachtwagens tussen jezelf en de ambulance zie je 'm misschien niet zo goed aankomen? Waarom niet een stad sirene en een luidruchtige snelweg sirene?
pi_71308457
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je de lichten goed ziet, wat is het probleem dan? Moet je wachten tot je de sirene hoort?
Sirene én zwaailicht zijn er juist voor om elkaar aan te vullen; waar de één misschien niet opgemerkt wordt, wordt de ander het misschien wel.
Ja, daar zijn duidelijk regels voor...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:25:20 #11
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_71308478
Heb een keer een bejaarde een minuut of 4 voor een stoplicht zien staan met daarachter een brandweer die met loeiende sirene naar een melding moest.

Je hoeft heus niet door rood te rijden, je kan ook iets opzij gaan staan op de kruising, dan heeft de brandweer zat ruimte. Echt je bent instaat om die lui op een baksteen te trakteren.
pi_71308560
Die mensen staan in de file. Waar moeten ze dan naartoe?
En dat zo'n ambulance of brandweerwagen die vol de sirenes en de zwaailichten aan heeft richting aangeeft zie je natuurlijk bijna niet dus het is niet gek dat mensen daar niet op anticiperen. Je ziet in beide filmpjes dat op de weg rechtdoor vrij netjes ruimte gemaakt is.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:40:01 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71308625
Probleem is natuurlijk dat de ambulance alleen een "voorrangsvoertuig" is, wat betekent dat je hem voorrang moet verlenen, maar "aan de kant gaan" is helemaal niet bij wet geregeld. En daardoor blijkbaar te moeilijk voor veel mensen.
censuur :O
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:41:48 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_71308638
Zo moet het.

Maar niet gaan wandelen dus.
pi_71308688
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
Zo moet het.
[ afbeelding ]
Maar niet gaan wandelen dus.
In Nederland hoor je in principe gewoon de linkerbaan vrij te maken. Maar ik ben het met je eens dat dit systeem zoals in Duitsland mooier werkt.
pi_71308733
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Probleem is natuurlijk dat de ambulance alleen een "voorrangsvoertuig" is, wat betekent dat je hem voorrang moet verlenen, maar "aan de kant gaan" is helemaal niet bij wet geregeld. En daardoor blijkbaar te moeilijk voor veel mensen.
Ik neem aan dat mensen met een rijbewijs heeft, duidelijk heeft geleerd dat als er een voertuig met sirene aan met zwaailicht, aan de kant moet gaan...

Of er een wet is, weet ik niet..

leg mij dat verder uit..
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:49:47 #17
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71308739
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:25 schreef Noway666 het volgende:
Heb een keer een bejaarde een minuut of 4 voor een stoplicht zien staan met daarachter een brandweer die met loeiende sirene naar een melding moest.

Je hoeft heus niet door rood te rijden, je kan ook iets opzij gaan staan op de kruising, dan heeft de brandweer zat ruimte. Echt je bent instaat om die lui op een baksteen te trakteren.
Als je vanwege de brandweer even door rood moet en je wordt geflitst, wordt de boete je kwijtgescholden.
pi_71308775
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Als je vanwege de brandweer even door rood moet en je wordt geflitst, wordt de boete je kwijtgescholden.
Bron?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:53:25 #19
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71308797
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:45 schreef MinderMutsig het volgende:
In Nederland hoor je in principe gewoon de linkerbaan vrij te maken. Maar ik ben het met je eens dat dit systeem zoals in Duitsland mooier werkt.
Zo gaat het tegenwoordig in Nederland ook gewoon als je in de file staat hoor.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:53:41 #20
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71308801
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:52 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bron?
Geen bron. Maar dat heb ik gehoord van iemand die het overkwam. Wel wat gedoe met de foto opvragen en een gang naar de rechtbank misschien, maar het lukt.
pi_71308852
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Geen bron. Maar dat heb ik gehoord van iemand die het overkwam. Wel wat gedoe met de foto opvragen en een gang naar de rechtbank misschien, maar het lukt.
Het kan inderdaad kwijtgescholden worden maar daar moet je nog aardig je best voor doen en je moet aannemelijk maken dat je geen andere keuze had. Het is zeker niet vanzelfsprekend dat het kwijtgescholden wordt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:03:18 #22
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71308909
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Sowieso, er worden altijd 2 foto's gemaakt, ze zien wel dat je opzij rijdt in plaats van door rood.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:03:28 #23
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_71309007
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 08:09 schreef fratsman het volgende:
Als het kan, gewoon opzij gaan, maar je ziet te vaak dat mensen in een stuip slaan, en de auto zo de greppel in gooien.
Whaha ja, ik zag een keer op wegmisbruikers(?) dat er zo'n gast zijn auto met 80km/u de berm in gooit omdat er politie langs moet. wat ben je dan
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 10:38:17 #25
21636 Feestkabouter
pi_71309344
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 08:16 schreef JoeThePlumber het volgende:
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:14 schreef JoeThePlumber het volgende:

Ik hoor het ook pas veel later en vind die gasten in filmpjes goed gedragen! Probeer maar eens wat Nederlanders aan de kant te krijgen in file-tijd!
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Die mensen staan in de file. Waar moeten ze dan naartoe?
En dat zo'n ambulance of brandweerwagen die vol de sirenes en de zwaailichten aan heeft richting aangeeft zie je natuurlijk bijna niet dus het is niet gek dat mensen daar niet op anticiperen. Je ziet in beide filmpjes dat op de weg rechtdoor vrij netjes ruimte gemaakt is.
ik het eerste filmpje zie je vanaf 4.30 dat er VOOR de ambulance al een politieauto door het verkeer heen kruipt.
de ambulance is dus de 2e auto met zwaailichten en sirene. dus ondanks dat een politieauto ze er al aan heeft herinnerd dat er misschien spoed-verkeer tussendoor moet, gaat het nog vrij traag.
en later als ze vlak achter de politieauto zitten gaat het nog veel trager.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')