abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71301667
Ik erger me al geruime tijd aan het feit dat in de voetbalwereld er alles aan wordt gedaan om racisme tegen te gaan, er is zelfs een organisatie daarvoor (Football Against Racism), maar er niets wordt gedaan tegen de homofobie en homodiscriminatie die er heerst in die wereld.
Vraag iemand een homoseksuele voetballer op te noemen en diegene moet je het antwoord schuldig blijven. Hoe ontzettend tragisch is dat. En waarom heerst er een dergelijk klimaat in de voetbalwereld, omdat de alfamannetjes die zich daar bevinden bang zijn dat een homo hen misschien wel aanraakt. Jeetje mineetje, want het is natuurlijk algemeen bekend dat homo's zich niet kunnen beheersen en alles bespringen wat ook maar enigszins op een man lijkt. Misschien wordt het eens tijd dat de voetbalwereld eens volwassen wordt en zich in gaat zetten tegen iedere vorm van discriminatie, niet alleen op grond van afkomst.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:42:34 #2
219200 xyz147
I got shot
pi_71301718
Al wie dan niet springt
pi_71301779
Echte mannen zijn geen homo.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_71301804
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:42 schreef xyz147 het volgende:
Al wie dan niet springt
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:44 schreef Hetiszover het volgende:
Echte mannen zijn geen homo.
Ik wil graag een serieuze discussie. Wat vinden jullie hier nu van dan?
pi_71301806
Dan heb je het nieuws niet gevolgd. Ze willen toch een voetbalboot laten varen tijdens de gaypride ofzo?

Niet dat zoiets zin heeft trouwens. Maar je hebt verder wel gelijk inderdaad. Sowieso zijn veel mannen homofoob. Niet alleen voetballers.
pi_71301866
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:45 schreef Smart_ass het volgende:
Dan heb je het nieuws niet gevolgd. Ze willen toch een voetbalboot laten varen tijdens de gaypride ofzo?
Ik weet van niets. Bron?
Welke spelers varen daar mee dan?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:47:54 #7
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_71301903
Marc Overmars.
pi_71301907
Oud-spelers. http://www.sportweek.nl/v(...)ersboot_op_Gay_Pride

Kon zo gauw niets beters vinden.
pi_71301947
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:45 schreef Fascination het volgende:

[..]

[..]

Ik wil graag een serieuze discussie. Wat vinden jullie hier nu van dan?
Ik vind het niet terecht, maar kan er wel een beetje inkomen. In die zin dat voetbal voornamelijk is gebouwd op een macho-cultuur en daar is volgens velen geen plaats voor homo's. Heel bekrompen natuurlijk, maar de komende jaren zie ik het absoluut niet veranderen. Misschien als de homo-voetballers als een man naar buiten komen, maar dat waag ik te betwijfelen.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:50:45 #10
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_71302014
Omdat het algemeen bekend is dat voetbal een mannen-mannenwereld is. Sowieso is de wereld van topsport keihard, daar ga je weinig homo's vinden. Ik weet niet waar het aan ligt, het zal wel een mentale kwestie zijn.

Verder is rassendiscriminatie natuurlijk een veel groter probleem. Denk aan de oerwoudgeluiden tijdens een wedstrijd. Wanneer heb je ze voor het laatst handtasjes het veld op zien gooien toen er een speler aan de bal was?
pi_71302033
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:47 schreef Smart_ass het volgende:
Oud-spelers. http://www.sportweek.nl/v(...)ersboot_op_Gay_Pride

Kon zo gauw niets beters vinden.
Dat is wel een goed initiatief, jammer dat er geen homoseksuele voetballers meevaren.
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:47 schreef Penisbaard het volgende:
Marc Overmars.
Die is toch getrouwd met een vrouw?
pi_71302039
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:50 schreef Biels het volgende:
Omdat het algemeen bekend is dat voetbal een mannen-mannenwereld is. Sowieso is de wereld van topsport keihard, daar ga je weinig homo's vinden. Ik weet niet waar het aan ligt, het zal wel een mentale kwestie zijn.

Verder is rassendiscriminatie natuurlijk een veel groter probleem. Denk aan de oerwoudgeluiden tijdens een wedstrijd. Wanneer heb je ze voor het laatst handtasjes het veld op zien gooien toen er een speler aan de bal was?
Dat is zo, maar als er een speler uit de kast komt is hij bij elke uitwedstrijd de lul. En in de kleedkamer waarschijnlijk ook.
pi_71302104
quote:
Je geeft precies aan waarom homodiscriminatie wél een groter probleem is dan het overbenadrukte racisme. Spelers durven er gerust voor uit te komen dat ze neger zijn (doh ), maar kasthomo's blijven kasthomo's.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:53:53 #14
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_71302128
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:51 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Dat is zo, maar als er een speler uit de kast komt is hij bij elke uitwedstrijd de lul. En in de kleedkamer waarschijnlijk ook.
Hoeveel oud-voetballers ken jij die openlijk hebben toegegeven dat ze homo zijn? Ik denk oprecht dat het gewoon een kwestie is dat ze er niet zijn.

Verder, noem eens een lesbische topsporter, Fascination. Je bekijkt het godverdomme wel erg eenzijdig he.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:54:32 #15
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_71302155
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:53 schreef Biels het volgende:

[..]

Hoeveel oud-voetballers ken jij die openlijk hebben toegegeven dat ze homo zijn? Ik denk oprecht dat het gewoon een kwestie is dat ze er niet zijn.

Verder, noem eens een lesbische topsporter, Fascination. Je bekijkt het godverdomme wel erg eenzijdig he. [ afbeelding ]
Nouja, niet dat ze er niet zijn natuurlijk . Dat het er heel weinig zijn.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:56:23 #16
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_71302232
neuken?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:56:36 #17
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_71302242
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:53 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Je geeft precies aan waarom homodiscriminatie wél een groter probleem is dan het overbenadrukte racisme. Spelers durven er gerust voor uit te komen dat ze neger zijn (doh ), maar kasthomo's blijven kasthomo's.
In italie zijn er nog fanschare's die zwarten niet moeten. Dat lijkt me wel even een groter probleem om te tackelen (heh) dan die 100 man die zelf de keuze maakt om niet uit de kast te komen.
pi_71302256
quote:

[..]

Verder, noem eens een lesbische topsporter, Fascination. Je bekijkt het godverdomme wel erg eenzijdig he. [ afbeelding ]
Martina Navratilova
pi_71302267
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:41 schreef Fascination het volgende:
Vraag iemand een homoseksuele voetballer op te noemen en diegene moet je het antwoord schuldig blijven.
Anthony Lurling van Nac

Klacht ongegrond.
pi_71302297
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Biels het volgende:

[..]

In italie zijn er nog fanschare's die zwarten niet moeten. Dat lijkt me wel even een groter probleem om te tackelen (heh) dan die 100 man die zelf de keuze maakt om niet uit de kast te komen.
Die extreme Italianen zullen vast smullen van homo's op het veld.
pi_71302301
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:48 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Ik vind het niet terecht, maar kan er wel een beetje inkomen. In die zin dat voetbal voornamelijk is gebouwd op een macho-cultuur en daar is volgens velen geen plaats voor homo's. Heel bekrompen natuurlijk, maar de komende jaren zie ik het absoluut niet veranderen. Misschien als de homo-voetballers als een man naar buiten komen, maar dat waag ik te betwijfelen.
Ik vind het kinderlijk en ouderwets.
quote:

Er is eens zo'n boek uitgekomen over homoseksuele voetballers, uiteraard niet met naam, volgens dat boek zijn er behoorlijk wat voetballers die homo zijn.

Ik denk niet dat de rassendiscriminatie een groter probleem is, het feit dat homo's zelfs niet eens voor hun geaardheid durven uit te komen, dat er zelfs weinig aandacht aan het probleem wordt gegeven, geeft aan dat er nog een hele lange weg te gaan is voordat het geaccepteerd gaat worden. Bij de rassendiscriminatie wordt het probleem al erkend, dat is al een behoorlijke stap.

En dat er geen handtasjes of dergelijken op het veld worden gegooid heeft natuurlijk te maken met het feit dat er niet een voetballer is die aangeeft homo te zijn. Negers kun je aan hun kleur erkennen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:59:52 #22
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_71302353
Dominique van Dijk is overduidelijk homo
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_71302429
quote:

[..]

Mauresmo en nog wat andere tennissters, maar in de tenniswereld wordt daar niet zo bekrompen over gedaan.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:03:30 #24
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_71302503
Je hebt ook eigenlijk wel een goed punt.
pi_71302520
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:57 schreef Genius-F het volgende:

[..]

Anthony Lurling van Nac

Klacht ongegrond.
Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')