abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71288088
Okee, het is een klote ziekte/aandoening, dat Dyslexie. Lijkt me erg lullig als je het hebt. Maar hoe komt het potdomme dat het tegenwoordig lijkt alsof de helft van de Nederlandse bevolking het heeft? Dat het niveau van het schrijven in zijn algeheel daalt naarmate de tijd vordert is wel duidelijk en daar kan ik, in tegenstelling tot menig spelling-nazi op Fok!, niet zo heel erg wakker van liggen. Maar het valt me op dat mensen tegenwoordig wel héél snel roepen dat ze dyslectisch zijn wanneer je ze attendeert op / vraagt naar een belachelijk aantal fouten in een brief, post, of wat dan ook.

Klacht: Lui die te pas en onpas dyslexie als excuus gebruiken.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:17:29 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71288182
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:17 schreef TNA het volgende:
Nieuwe ziekte die iedereen hier heeft.....

Of ben je een kloon van Netsplitter en is dit je tweede zielige poging?
Nog niet gezien, ik zit dan ook niet de hele dag Fok! door te lezen.
pi_71288205
not again
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:24:17 #5
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_71288314
Die mensen willen gewoon langer kunnen doen over hun werk zonder dat dr gezeikt wordt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 24 juli 2009 @ 15:24:58 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71288336
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:17 schreef TNA het volgende:
Nieuwe ziekte die iedereen hier heeft.....

Of ben je een kloon van Netsplitter en is dit je tweede zielige poging?
Heeyyyyyyyy
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71288481
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:24 schreef HoneyPop het volgende:
Die mensen willen gewoon langer kunnen doen over hun werk zonder dat dr gezeikt wordt
onnozelaar
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:29:33 #8
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71288507
Typisch een nieuwerwetse ziekte.
Vroeger op de basisschool was zo'n kind gewoon dom, en zat ie in groep 8 aan een apart tafeltje in de hoek, met boeken van groep 6.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_71288795
Ik heb wel eens het gevoel dat slecht spellingsonderwijs verward wordt met dyslexie. Gezien het huidige niveau van het rekenonderwijs heeft over een paar jaar een net zo grote groep dyscalculie.
pi_71288950
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:37 schreef lyolyrc het volgende:
Gezien het huidige niveau van het rekenonderwijs heeft over een paar jaar een net zo grote groep dyscalculie.
Dat heeft het gros van de jeugd nu al. Alleen is dyscalculie natuurlijk niet zo'n bekend woord als dyslexie dus daar hebben ze (nog) geen benul van. Heb zo'n vermoeden dat dat over een paar jaar ook nog wel eens zo'n 'modeziekte' kan worden.
pi_71289140
Eens, zelfde met ADHD. Voed je kinderen gewoon eens op
pi_71289827
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:42 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat heeft het gros van de jeugd nu al. Alleen is dyscalculie natuurlijk niet zo'n bekend woord als dyslexie dus daar hebben ze (nog) geen benul van. Heb zo'n vermoeden dat dat over een paar jaar ook nog wel eens zo'n 'modeziekte' kan worden.
Dyscalculie heeft een lettergreep meer, dat is natuurlijk wel moeilijk dan dyslexie.
Maar redding is onderweg: Prof van der Craats en nog wat andere, echte deskundigen schrijven al regelmatig over slecht rekenonderwijs.
En de Stichting Goed Rekenonderwijs werkt samen met de TU/e en UvT aan betere rekenmethoden
pi_71289903
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:13 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dyscalculie heeft een lettergreep meer, dat is natuurlijk wel moeilijk dan dyslexie.
Maar redding is onderweg: Prof van der Craats en nog wat andere, echte deskundigen schrijven al regelmatig over slecht rekenonderwijs.
En de Stichting Goed Rekenonderwijs werkt samen met de TU/e en UvT aan betere rekenmethoden
Dus met andere woorden, het gaat nóg makkelijker worden voor nieuwe leerlingen. Alsof het niveau van het hedendaags onderwijs al geen laag genoeg dieptepunt heeft bereikt.
pi_71290072
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:15 schreef Tuvai.net het volgende:
Dus met andere woorden, het gaat nóg makkelijker worden voor nieuwe leerlingen. Alsof het niveau van het hedendaags onderwijs al geen laag genoeg dieptepunt heeft bereikt.
Als je met gemakkelijker bedoelt dat de leerlingen nu wel volgens goede methoden les gaan krijgen en daardoor inzien dat rekenen niet zo moeilijk is, ja!
Als je bedoelt dat ze de normen gaan verlagen, nee! Kijk het maar na op deze website.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')