Als Rabo iemand mee had gehad was dat niet gebeurd hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:30 schreef golfer het volgende:
Het is wel erg voorspelbaar allemaal vandaag.
Grote kopgroep. Valt uit elkaar. Merendeel wordt teruggepakt en pas op een paar kilometer voor de streep worden de laatste vluchters ook gepakt. Vervolgens een massasprint.
Massasprint lijkt me stug, want dat bergje is toch best lang tegen een procent of 5.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:30 schreef golfer het volgende:
Het is wel erg voorspelbaar allemaal vandaag.
Grote kopgroep. Valt uit elkaar. Merendeel wordt teruggepakt en pas op een paar kilometer voor de streep worden de laatste vluchters ook gepakt. Vervolgens een massasprint.
Ochquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:32 schreef Armstrong1984 het volgende:
Ducrot: 'maar sommigen hebben geen benen meer'. Ducrot, alsjeblieft.
Dat zij niemand mee hebben is toch voorspelbaar?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:31 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als Rabo iemand mee had gehad was dat niet gebeurd hoor.
Dat was Riblon die wil zelf niet rijden lijkt me.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:35 schreef McDucky het volgende:
Die kerel was niet boos om dat drinken volgens mij, maar meer dat zijn groep niet meer wil rijden.......snap dat dan toch Maarten
Gewoon aan het fokken tijdens het werkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:35 schreef 456 het volgende:
Eerst was het te nat, toen te koud, en nu weer te warm...
Ze verdienen er hun geld mee hoor!
Ik zit ook met 40graden binnen te werken, dan doe ik ook liever wat anders...
Nou, met 40 graden zit ik liever binnen dan buiten. Vooral als de airco zijn plicht vervult.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:35 schreef 456 het volgende:
Eerst was het te nat, toen te koud, en nu weer te warm...
Ze verdienen er hun geld mee hoor!
Ik zit ook met 40graden binnen te werken, dan doe ik ook liever wat anders...
Het is nu ook geen 40gradenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Gewoon aan het fokken tijdens het werken
Volgens Herbert hebben de renners nu een kort lontje door de hittequote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, met 40 graden zit ik liever binnen dan buiten. Vooral als de airco zijn plicht vervult.
Dat is niet mooiquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:37 schreef Cootz het volgende:
Dat wordt trouwens een finish voor vijven met dit tempo...
Wel of geen zonnesteekweken maakt voor Herbert ook niks uit. Altijd kolder in de kop.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:37 schreef henkiedirk het volgende:
[..]
Volgens Herbert hebben de renners nu een kort lontje door de hitte
Mee eens.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:39 schreef FicoF het volgende:
Gaat rabo ze nou 40km voor de streep terug pakken? Waarom... Volgens mij kun je beter wachten tot de laatste tien kilometer, anders komen er weer ontsnappingen.
Ideetje van de breukquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:39 schreef FicoF het volgende:
Gaat rabo ze nou 40km voor de streep terug pakken? Waarom... Volgens mij kun je beter wachten tot de laatste tien kilometer, anders komen er weer ontsnappingen.
Wat dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:38 schreef Zwansen het volgende:
Jose de Cauwer die tenminste nog eens wat positief over Rabo zegt.
kansloze actie betekende het volgens mij.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:39 schreef Palmboom313 het volgende:
wat betekend dat chasse patat nou? Gaan ze dan een patatje met eten ofzo?
http://www.vkblog.nl/bericht/254359/Chasse-Patatquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:39 schreef Palmboom313 het volgende:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:39 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/forum/Index.aspx?pageName=reactie&forumId=239848quote:
Chasse patate : zjust is zjust
Ik voel mij enigszins verantwoordelijk voor het verkeerde begrip (in Vlaanderen) van de Franse wieleruitdrukking 'chasse patate'. Toen ik die uitdrukking een jaar of 7-8 geleden eens gebruikte in de Tour, bleken mijn jongere Vlaamse collega's die nog nooit te hebben gehoord, en kennelijk heb ik dat toen zéér slecht uitgelegd, getuige uw verklaring in de krant van vorige maandag. 'Chasse patate' is geen 'vruchteloze poging van een eenzaat', maar een 'uitzichtloze achtervolging van één of meer renners over tientallen kilometers', en die nuance is belangrijk. Nog niet zolang geleden hoorde ik een jongere collega over 'chasse patate' spreken toen een renner in de laatste 10 kilometer vergeefs probeerde een net voordien ontsnapte concurrent terug te pakken. Dat is een 'vruchteloze poging van een eenzaat', maar zeker geen 'chasse patate'. Ik geef een voorbeeld van échte 'chasse patate' : er rijdt een vroege vlucht voorop van 4 renners en op het moment dat die 8 minuten voorsprong hebben, gaan er 2 in de achtervolging. Die 2 maken redelijk snel 4 minuten goed, en dan plafonneren ze. Twintig kilometer verder hebben ze nog altijd 4 minuten achterstand op de koplopers en 4 minuten voorsprong op het peloton. Dan zitten ze daar... 'en chasse patate'. In een volstrekt uitzichtloze situatie, want ze weten dat ze niet vooraan zullen geraken en ze hebben teveel voorsprong op het peloton om zich zomaar te laten inlopen. Je voelt je redelijk onnozel, 'en chasse patate'. In theorie kan zelfs een groep van 17 'en chasse patate' zitten achter een kopgroep van 4, maar het spreekt vanzelf dat 17 renners die vooraan willen geraken, altijd sneller zullen rijden dan de 4 koplopers. Terloops : ik meen mij zelfs te herinneren dat er naar aanleiding van het toenmalige (her)lanceren van die uitdrukking op de Vlaamse televisie een Vlaamse wielerclub is ontstaan onder de naam 'Chasse patate'.
Mark Uytterhoeven
Evans is zich al heel de tijd aan het irriteren, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:33 schreef 456 het volgende:
[..]
Och
het was ook Evansdie zich boos maakte..
Elke keer als Evans zegt, draaien, demarreert er 1
Mark Uytterhoevenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:42 schreef Cootz het volgende:
[..]
[..]
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/forum/Index.aspx?pageName=reactie&forumId=239848
Jut en jul dichtten hem nog een kans toe zometeen, als de Rabo's het gat voor de klim dicht gaan rijden.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:43 schreef Armstrong1984 het volgende:
[..]
Wat gebeurde er? Ik miste even een moment.
Ah, op die manier. Nou, eigenlijk geloof ik daar niet zo in.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:45 schreef 456 het volgende:
[..]
Jut en jul dichtten hem nog een kans toe zometeen, als de Rabo's het gat voor de klim dicht gaan rijden.
Indurain - Armstrong - Rasmussen - Contador... eh..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:47 schreef JohnDDD het volgende:
Gewoon om even de tijd te verdrijven: Wie zijn eigenlijk de laatste vijf renners die in de gele trui een etappe wonnen in de Tour? Ik zoek dus vijf verschillende namen.
Vandaar dequote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:47 schreef Armstrong1984 het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Nou, eigenlijk geloof ik daar niet zo in.
Poeh...zo uit m'n hoofd denk ik Contador, Cancellara, Rasmussen, Armstrong...en nummer 5 zit 'r bij mij niet in.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:47 schreef JohnDDD het volgende:
Gewoon om even de tijd te verdrijven: Wie zijn eigenlijk de laatste vijf renners die in de gele trui een etappe wonnen in de Tour? Ik zoek dus vijf verschillende namen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |