abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:52:50 #1
256397 Pietjesnotje
Ik weet niets!
pi_71280347
Ik heb het net uitgelezen. Ten eerste vond ik het soms echts slaapverwekkend langdradig met hele brieven aan vader die voor een vogel worden voorgelezen enz enz, maar goed, al met al was het een prima boek.

Wat ik echter wel echt heel raar vond was deel vier. De eerste drie delen zijn best geloofwaardig, het gaat lekker rustig en beschrijft het leven van een aantal mensen. Tuurlijk, aparte levens die mooi in elkaar worden verweven, maar geloofwaardig.

En dan deel vier. Opeens gebeuren de meest ongelovige dingen, de jongen ziet van alles, weet van alles, vindt van alles en het einde lijkt helemaal wel een sprookje. Het verhaal ging aan het einde gewoon kneiterhard de lucht in, en dat stoorde mij best wel...

Of ben ik weer eens de enige
Wel heb je ooit!
pi_71280665
Wow, uitgelezen? Ik ben halverwege de éérste bladzijde maar direct weer gestopt. Wat een dom geneuzel; kun je nog beter een boek van Maartje het Hart lezen.

Was de eerste keer in de bijna 30 jaar dat ik zelf boeken koop dat ik al na tien minuten spijt had van de aanschaf.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71280978
al 2 x gelezen zelfs...

beste boek wat ik ooit heb gelezen, en vele malen beter dan de film.
pi_71281106
tja, nog altijd is De Ontdekking van de Hemel een van mijn favo boeken. Toevallig nu ook weer aan het lezen. Ik heb wel geleerd om niemand het boek aan te raden, want het is...tja...een vaag boek. Als je de mens Mulich een beetje kent weet je meteen dat dit zijn zwanenzang moet zijn. De beste man roept al jaren dat hij de Nobelprijs voor literatuur moet krijgen...

Zoals je zegt zijn de eerste drie delen 'geloofwaardig', echter kan het niet anders resulteren dan in een ontknoping zoals die is neergeschreven. Sterker nog; in het allereerste hoofdstuk (proloog) staat letterlijk beschreven wat er gaat gebeuren en waarom

Het is en blijft een apart boek; de een haat het, de ander vindt het geweldig. Ik ben met namelijk gefascineerd door de beschrijving van de vriendschap tussen Onno en Max. Dat is een soort vriendschap die heel zelden gevonden wordt; toevallig heb ik het zelf ook eens meegemaakt met iemand.
pi_71281464
Ik vond de filmversie wel te doen maar dat kan ook liggen aan het feit dat Stephen Fry erin zat.
pi_71288952
Ik vind het ook een geweldig boek. Heb het meerdere malen gelezen, maar de laatste keer was wel jaaaren geleden. De film was ook best te doen, maar het boek blijft beter.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:15:30 #7
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_71334445
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:16 schreef Ssswing het volgende:
Ik ben met namelijk gefascineerd door de beschrijving van de vriendschap tussen Onno en Max.
Dat vond ik ook het mooiste aan het boek. Maar het vierde deel vond ik toch wel goed aansluiten bij de vorige delen hoor
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:27 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik vond de filmversie wel te doen maar dat kan ook liggen aan het feit dat Stephen Fry erin zat.
Dat helpt altijd
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_71334541
Het is ook een van mijn favoriete boeken. Ik heb hem hier zelfs twee keer staan en ook meerdere keren gelezen. Je merkt wel een groot verschil tussen de eerste helft en de tweede helft van het boek, maar het is toch zeker een verhaal. Ik vind het juist wel mooi.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_71422768
Ik vond het boek de eerste keer dat ik het las helemaal geweldig. De tweede keer vond ik het wel goed, en de derde keer begon ik mij een beetje te irriteren aan het pretentieuze toontje.

Daarbij hielp het ook niet dat ik direct ná de eerste keer dat ik OvdH had gelezen De Slinger van Foucault las, en vrijwel elk boek daarbij in het niet valt. Toch vind ik Mulisch erg lekker weglezen voor zo'n dik boek.
pi_71422855
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:16 schreef Ssswing het volgende:
De beste man roept al jaren dat hij de Nobelprijs voor literatuur moet krijgen...
Zolang Eco nog steeds genegeerd wordt, verdient Mulisch het niet eens genomineerd te worden. Hij is zelfs niet mijn favoriete Nederlandse schrijver (da's Jan van Aken).
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:33:08 #11
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_72341203
Ik heb hem gister ook uitgelezen.

Ik vond het een leuk/goed boek, maar het mooiste vind ik wel hoe de schrijver het boek opbouwt en met de personages speelt alsof het schaakstukken zijn. Ook vind ik de jaren '60vibe en de vibe van het 4e deel in de jaren 80 in het midden oosten een erg goed sfeerbeeld scheppen van een wereld die ik niet bewust heb meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')