abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71359359
Als je een SpiderIII hebt, dan lijkt het me nogal onzinnig om daar vervolgens nog weer een POD tussen te gaan hangen. Die doet niet zo heel veel anders dan je versterker al doet namelijk.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 27 juli 2009 @ 11:16:14 #227
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_71359524
Ja, kan je beter een andere versterker kopen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_71359685
Als een POD een effectenbakje is, wil ik die juist wel voor een Spider III omdat ik daarmee geen jazz sound of een ander mooi geluid for that matter mee kan krijgen, toch? Het is meer een Rock amp.

Mja, en voor wat ik wil.....Opnemen hoeft van mij niet echt. Ik zit nu niet in een bandje, maar dat kan natuurlijk veranderen. Uiteindelijk kan ik dan op een podium terecht komen, al is dat nu niet mijn ambitie. En het hoeft van mij ook niet zo uitgebreid, aan een pedaal met tig functies die mij niks zeggen heb ik niet zo veel.

Dus lijkt me het handigst om dan gewoon een normaal pedaaltje (effectenbakje?) te kopen.

@The_Dean: Ja, maar bij de muziek zaak zeiden ze dat ik geen nieuwe versterker hoef te kopen, want Line6 maakt van die dingen (PODs dus volgens mij) die bijvoorbeeld een buizen versterker nabootsen. Nieuwe versterker is dan gelijk weer zo duur. Of is een goed/middelmatig/starters pedaal ook net zo duur?
  maandag 27 juli 2009 @ 11:24:38 #229
151740 Metaalkop
Hard Hoofd
pi_71359749
Moggel
All your cookies are belong to us!
  maandag 27 juli 2009 @ 11:37:55 #230
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_71360165
%#$^*@%!!

Waarom werk ik niet hier, damn it! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 27 juli 2009 @ 11:39:01 #231
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_71360202
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:32 schreef Cudles het volgende:
Oké duidelijk, maar ik kan ipv een POD ook net zo goed een normaal pedaal (dat is toch ook een "effectenbakje") kopen?
Misschien de PodXTLive?
pi_71360332
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:21 schreef Cudles het volgende:
Als een POD een effectenbakje is, wil ik die juist wel voor een Spider III omdat ik daarmee geen jazz sound of een ander mooi geluid for that matter mee kan krijgen, toch? Het is meer een Rock amp.

Mja, en voor wat ik wil.....Opnemen hoeft van mij niet echt. Ik zit nu niet in een bandje, maar dat kan natuurlijk veranderen. Uiteindelijk kan ik dan op een podium terecht komen, al is dat nu niet mijn ambitie. En het hoeft van mij ook niet zo uitgebreid, aan een pedaal met tig functies die mij niks zeggen heb ik niet zo veel.

Dus lijkt me het handigst om dan gewoon een normaal pedaaltje (effectenbakje?) te kopen.

@The_Dean: Ja, maar bij de muziek zaak zeiden ze dat ik geen nieuwe versterker hoef te kopen, want Line6 maakt van die dingen (PODs dus volgens mij) die bijvoorbeeld een buizen versterker nabootsen. Nieuwe versterker is dan gelijk weer zo duur. Of is een goed/middelmatig/starters pedaal ook net zo duur?
afhankelijk van wat je wilt hebben... je hebt er voor 100 a 200 euro, of voor 500 en duurder...
pi_71360390
Een POD is ook helemaal geen effectenbakje, het is in feite een losse voortrap, ongeveer dezelfde die ook in je spider combo zit.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_71360488

Godverdomme wat heeft die kerel een gitaren (gehad).
pi_71360647
K, ik check wel wat sites. Bedankt voor de informatie in ieder geval
  maandag 27 juli 2009 @ 12:19:07 #236
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_71361278
quote:
For an authentic jazz tone, you should have a semi-acoustic hollowbody electric guitar. Models such as the Gibson ES-175 or the Gretch Tennessean can run into thousands of dollars but there are also excellent entry models such as Ibanez Artcore line of guitars. Guitar manufacturers such as Yamaha or Guild also make entry level semi-acoustics similar to the more expensive Gibson 335. There are also numerous Epiphone hollowbody guitars that will also be suitable and come from the Gibson stable. Explore your local music store and try out what they look for something that is comfortable to play and can produce a tight clean tone with plenty of sustain.

Whilst it could be said that there is “no jazz amp” there are a number of considerations for the jazz guitarist when selecting an amplifier.
Firstly it is important to determine the playing style and sound that you wish to attain. Traditional jazz guitarists often choose amps that can produce a clean sound which compliment acoustic archtop guitars. For this sound solid state amps produce a nice clean tone. For a more distorted sound a tube amp may be more applicable

Traditional Jazz may only require a hint of reverb but many modern jazz guitarists apply a range of effects from Chorus, Overdrive through to delay. There are many effects units available from single stomp boxes to complex digital “modeling” devices such as the Line 6 Pod. When choosing effects ensure they compliment your playing style and that you retain that “clarity” in your tone. Too many effects often muddy the sound and do not produce a quality sound.

Het ligt dus niet alleen aan je versterker/effects of je een mooie jazz-sound tevoorschijn kan toveren. De gitaar is minstens net zo belangrijk, al dan niet belangrijker. Met een normale elec. gitaar zal je dus nooit het geluid tevoorschijn kunnen toveren wat een hollow-body gitaar wel kan.

Via modelling en een normale (weet niet welke) electrische gitaar kan je dus een eind komen, maar een authentieke sound als wat jij beschrijft is niet mogelijk.
pi_71361315
Hmm, ik ga denk ik toch maar voor de Vox vt50 met footswitch .

Is één 50 watt versterket met 12" speaker luid genoeg om ook nog bij een bandje een beetje er doorheen te komen, of kan ik beter de vt100 met 2x 12" speakers nemen? Zo'n bakbeest met twee speakers lijkt me wel kut om overal mee naar toe te zeulen.
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:23:00 #238
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_71361387
Hangt er vanaf hoe ruig je bandje speelt
pi_71361403
Mwah, ik heb het wel eens gedaan met een roland cube 30, maar die gaat op hoog volume mét high gain distortion toch wel erg modderig klinken.

Maar de 50w 12" zal wel goed genoeg zijn denk ik? Ik ga in ieder geval geen heavy metal spelen . Ik zit een beetje te denken aan Modest Mouse of thrice, dat soort muziek. Hij is ook weer 150 euro goedkoper.
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:24:30 #240
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_71361419
Als je hem wilt gebruiken in oefenruimtes dan zal je voor die vt100 moeten gaan. (ik ga ervanuit dat het gewoon transistor bakkies zijn). Bij een 50 watt zal je voluit moeten gaan om nog hoorbaar te zijn als het drumstel zijn gang gaat. 100 watt heeft voldoende volume om goed hoorbaar te zijn icm een drumstel/zanger/bassist ed. (zonder dat je je versterker op 10 hoeft te zetten)
  maandag 27 juli 2009 @ 12:25:40 #241
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_71361443
Precies. Je wil ook wat headroom.
pi_71361499
Maar de 50watt heeft wel gewoon een 'speaker out' connection, dus ik zou hem in principe toch ook gewoon aan een groter cabinet aan kunnen sluiten?

De 100watt heeft wel een effects loop...
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:30:39 #243
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_71361574
Tuurlijk is dat mogelijk. Wel eerst even spieken of de cab. jouw versterker aankan voordat je hem frituurt.

Maar heb je al een cabinet staan dan? Want in dat geval kan je beter voor een top gaan.
Je kan er niet vanuit gaan dat er in een oefenruimte een cab. staat waar je je versterker op kan aansluiten. Live idem dito.
pi_71361605
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:53 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Ja, dat is de versie met de Alnico Blue speaker, toch? Welke versie heb jij eigenlijk? Ik vind de CC1 namelijk al aardig aan de prijs, dus die Wharfedale speaker moet wel erg kut zijn wil ik een nog grotere investering maken (wordt nl. zo goed als zeker deze versterker).
Ik heb die met de Warfedale. De speaker is echt niet slecht ofzo, je moet vooral wachten tot hij een beetje ingespeeld is. En je kan natuurlijk altijd de speaker nog veranderen zelf naar een Alnico Blue (kloon).
pi_71361625
Nee, ik heb nog geen cabinet . Daar heb ik straks denk ik totaal geen ruimte voor .
Cool story, Hansel.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:35:34 #246
247356 infp2009
More cowbell!
pi_71361709
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Ik heb die met de Warfedale. De speaker is echt niet slecht ofzo, je moet vooral wachten tot hij een beetje ingespeeld is. En je kan natuurlijk altijd de speaker nog veranderen zelf naar een Alnico Blue (kloon).
Ok top, dankjewel!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_71361729
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:19 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Het ligt dus niet alleen aan je versterker/effects of je een mooie jazz-sound tevoorschijn kan toveren. De gitaar is minstens net zo belangrijk, al dan niet belangrijker. Met een normale elec. gitaar zal je dus nooit het geluid tevoorschijn kunnen toveren wat een hollow-body gitaar wel kan.

Via modelling en een normale (weet niet welke) electrische gitaar kan je dus een eind komen, maar een authentieke sound als wat jij beschrijft is niet mogelijk.
Oke, bedankt. Naja ik ga eerst maar eens jazz leren spelen, voordat ik een nieuwe gitaar aanschaf
  maandag 27 juli 2009 @ 12:41:57 #248
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_71361897
Watts zeggen niet zo bijster veel. Dat 15 W buizending van mij maakt ook genoeg geluid om mij doof te maken.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 27 juli 2009 @ 12:42:05 #249
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_71361901
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Nee, ik heb nog geen cabinet . Daar heb ik straks denk ik totaal geen ruimte voor .
Cabinets zijn ook prima als nachtkastje te gebruiken, dat weet ik uit ervaring. Doe je er zo'n oudhollandsch gehaakt kleedje en een vaasje op (zonder water echter ). .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:42:50 #250
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_71361931
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:41 schreef GoodGawd het volgende:
Watts zeggen niet zo bijster veel. Dat 15 W buizending van mij maakt ook genoeg geluid om mij doof te maken.
Wel wanneer je het hebt over SS vs buizen. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')