abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71276181
Vanavond willen wegaan rijden naar kroatie, Nu wil ik als ik te moe word toch graag een hotelletje langs de weg in duiken. Is het makkelijk om hier 's nachts nog in te checken?

Er van uit gaande dat er plek is natuurlijk
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:23:16 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71276244
Ja.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:25:47 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71276286
Alhoewel ik in Finnmark (noordelijkste 'provincie' van Noorwegen) meemaakte dat er een papiertje op de deur hing dat je maar ff moest bellen. Dus wij midden in de nacht bellen, komt de eigenaar van 't hotel. Geeft ons de sleutels van de voordeur van 't hotel en van onze kamer. Legt even uit waar het spul voor 't ontbijt staat en zegt dat als we weer vertrekken we de sleutel maar in de brievenbus moeten dumpen en hij vertrekt weer .
Huilen dan.
pi_71276322
Natuurlijk kun je dan gewoon inchecken, als er nog plaats is idd. De eigenaren willen geld verdienen, dus laten ze je echt wel binnen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71276331
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:25 schreef Isdatzo het volgende:
Alhoewel ik in Finnmark (noordelijkste 'provincie' van Noorwegen) meemaakte dat er een papiertje op de deur hing dat je maar ff moest bellen. Dus wij midden in de nacht bellen, komt de eigenaar van 't hotel. Geeft ons de sleutels van de voordeur van 't hotel en van onze kamer. Legt even uit waar het spul voor 't ontbijt staat en zegt dat als we weer vertrekken we de sleutel maar in de brievenbus moeten dumpen en hij vertrekt weer .
daar moeten we dan maar is heen, leegroven die tent
No Guts, No Glory
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:44:26 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71276632
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:28 schreef nuget het volgende:

[..]

daar moeten we dan maar is heen, leegroven die tent
Daar kan zoiets nog gewoon.

Paar dagen later zochten we ook een overnachtingsplaats.. belden we aan bij 1 of andere dude om te vragen of hij ergens iets wist. Kerel was 2 meter groot, zo breed als een huis.. handen als kolenschoppen. Zijn pink was dubbel zo dik als mijn duim. Nou heb ik geen kleine handen ofzo, maar dámn dat waren nog eens handen . Anyway, hij zei: nou, ik heb nog wel plek hoor.

Hij liet ons een kamer zien, helemaal vol met tijdschriften ed., hij die tijdschriften van de bedden gehaald en dat was onze slaapplek. Nou, prima toch? Maar hij ging naar z'n vriendin, 320km verderop . Wijst ons de koelkast en waar de pannen enzo staan en zegt: maak maar wat, ik ga naar m'n vriendin .

Kerel kwam midden in de nacht terug. 's Ochtends met hem ontbeten en hij ging iets ophalen ofzo. "Als jullie weggaan, hier is de huissleutel, die moet je maar in een zak van de overal gooien die onder 't afdakje hangt als jullie vertrekken".

Prachtig toch .

Ulf heette hij . En dan ging hij iedere winter als er teveel sneeuw lag met z'n tracktor (teveel sneeuw om met z'n gare auto door te rijden dus) naar Batsfjord omdat het daar minder koud was. Hoe koud was minder koud? Oh, -20 . Liet hij de minimum temperatuur op zo'n thermometer zien die -48 aangaf .

Hij was scheepsarbeider oid geweest, verklaart meteen waarom ie zulke handen had.

Hebben iedere zomer nog een kaartje gestuurd vanuit NL en kregen er ook leuk 1 terug iedere keer.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:45:01 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_71276645
quote:
Zo zou het overal moeten zijn
Frysk bloed tsjoch op!
pi_71276660
Jah, wij deden dit ook een heel vakantie lang. gewoon binnen komen vallen.

wel net even van te voren op booking.com oid kijken zodat je zeker weet dat je een goede prijs betaald
pi_71276777
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Paar dagen later zochten we ook een overnachtingsplaats.. belden we aan bij 1 of andere dude om te vragen of hij ergens iets wist. Kerel was 2 meter groot, zo breed als een huis.. handen als kolenschoppen. Zijn pink was dubbel zo dik als mijn duim. Nou heb ik geen kleine handen ofzo, maar dámn dat waren nog eens handen . Anyway, hij zei: nou, ik heb nog wel plek hoor.

Hij liet ons een kamer zien, helemaal vol met tijdschriften ed., hij die tijdschriften van de bedden gehaald en dat was onze slaapplek. Nou, prima toch? Maar hij ging naar z'n vriendin, 320km verderop . Wijst ons de koelkast en waar de pannen enzo staan en zegt: maak maar wat, ik ga naar m'n vriendin .

Kerel kwam midden in de nacht terug. 's Ochtends met hem ontbeten en hij ging iets ophalen ofzo. "Als jullie weggaan, hier is de huissleutel, die moet je maar in een zak van de overal gooien die onder 't afdakje hangt als jullie vertrekken".

Prachtig toch .

Ulf heette hij . En dan ging hij iedere winter als er teveel sneeuw lag met z'n tracktor (teveel sneeuw om met z'n gare auto door te rijden dus) naar Batsfjord omdat het daar minder koud was. Hoe koud was minder koud? Oh, -20 . Liet hij de minimum temperatuur op zo'n thermometer zien die -48 aangaf .

Hij was scheepsarbeider oid geweest, verklaart meteen waarom ie zulke handen had.

Hebben iedere zomer nog een kaartje gestuurd vanuit NL en kregen er ook leuk 1 terug iedere keer.
Prachtig!!
Had je nog iets van geld of ander aardigheidje voor de overnachting gegeven?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:54:42 #10
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_71276861
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Prachtig toch .

Dat is echt zo gaaf!
Frysk bloed tsjoch op!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:00:23 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71276991
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:50 schreef danny91184 het volgende:

[..]

Prachtig!!
Had je nog iets van geld of ander aardigheidje voor de overnachting gegeven?
Tuurlijk . Hij zei dat 'ie niks hoefde te hebben maar toen hij weg was hebben we wat geld op de tafel achtergelaten. Was ook erg leuk om daarna iedere zomer die kaartjes te sturen en ontvangen .

Heb thuis nog ergens foto's volgens mij, zal vanavond eens kijken of ik ze nog kan vinden.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:02:05 #12
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_71277029
quote:

Aardige man
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:08:44 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71277190
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:19 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Vanavond willen wegaan rijden naar kroatie, Nu wil ik als ik te moe word toch graag een hotelletje langs de weg in duiken. Is het makkelijk om hier 's nachts nog in te checken?

Er van uit gaande dat er plek is natuurlijk
Daar zijn het hotels voor
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71277299
In Kroatie struikel je gewoon om de kamers die aangeboden wordt. Het lijkt wel of 20% van de woningen standaard wel kamers heeft voor gasten om wat bij te verdienen. Moet haast wel lukken dus. Of ze gastvrij genoeg zijn om midden in de nacht open te doen, verschilt per eigenaar denk ik.
pi_71277310
probeer niet bij de grote hotels, die ketens werken vaak met incheckuren. ga gewoon naar een kleintje; je vindt altijd wel slaapplaats...

En anders gewoon in de wagen, motor laten draaien voor de verwarming / airco en je stoelen wat neerklappen zodat je kan slapen. Gaat perfect (houd rekening met maximum 2 liter brandstof per uur, dat je niet droog draait )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:14:35 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71277356
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:12 schreef Athmozz het volgende:
probeer niet bij de grote hotels, die ketens werken vaak met incheckuren. ga gewoon naar een kleintje; je vindt altijd wel slaapplaats...

En anders gewoon in de wagen, motor laten draaien voor de verwarming / airco en je stoelen wat neerklappen zodat je kan slapen. Gaat perfect (houd rekening met maximum 2 liter brandstof per uur, dat je niet droog draait )
2 liter? In wat voor tank slaap jij man? Gemiddeld stationairverbruik was 0.7L/uur dacht ik.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:15:30 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71277391
Overigens zou ik de motor niet laten draaien, slapen gaat ook prima zonder verwarming/airco meestal. En ja, been there done that .
Huilen dan.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:18:39 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71277472
Waarom zou je de motor laten draaien als je in je auto slaapt? Heb ik werkelijk nog nooit gedaan en ik heb regelmatig in mijn auto geslapen Ook weleens ernaast trouwens, op een parkeerplaats. Maar dat zou ik nu niet meer zo snel doen.
pi_71277725
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

2 liter? In wat voor tank slaap jij man? Gemiddeld stationairverbruik was 0.7L/uur dacht ik.
bij de mijne zelfs maar 0.4 liter (dieseltje), maar je wil je niet misrekend hebben & stil komen te staan . Benzine / diesel heb je toch nodig als je op reis gaat, dus beter geen risico's nemen & voor de nacht volgooien en de dag erop minder verbruiken dan na de nacht zonder brandstof staan .

Airco / verwarming zou ik sowieso laten aanstaan. Als je die uitschakelt dan gaat ook je ventilatie in je wagen uit, en dan sta je daar heel de tijd je eigen CO2 in te ademen. Zeker als je met 2 in een auto slaapt dan ruikt die echt zéér snel bevangen. Als je airco laat draaien heb je ontvochtiging aanstaan (sowieso ook praktisch), en is de temperatuur tenminste normaal (hangt er ook vanaf waar je zit natuurlijk, in BE / NL is dat niet nodig, als je in finland gaat zitten dan ben je best blij met verwarming & in spanje met je airco). Maar de hoofdbedoeling van de motor is je luchtverversing blijven bekomen (en je kan je radio laten aanstaan dan).

Wél je grootlichten uitzetten, ik ben 1x in mijn auto blijven slapen waarbij ik blijkbaar mijn grootlichten heb laten aanstaan een hele nacht lang
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:30:49 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71277810
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:27 schreef Athmozz het volgende:

[..]

bij de mijne zelfs maar 0.4 liter (dieseltje), maar je wil je niet misrekend hebben & stil komen te staan . Benzine / diesel heb je toch nodig als je op reis gaat, dus beter geen risico's nemen & voor de nacht volgooien en de dag erop minder verbruiken dan na de nacht zonder brandstof staan .

Airco / verwarming zou ik sowieso laten aanstaan. Als je die uitschakelt dan gaat ook je ventilatie in je wagen uit, en dan sta je daar heel de tijd je eigen CO2 in te ademen. Zeker als je met 2 in een auto slaapt dan ruikt die echt zéér snel bevangen. Als je airco laat draaien heb je ontvochtiging aanstaan (sowieso ook praktisch), en is de temperatuur tenminste normaal (hangt er ook vanaf waar je zit natuurlijk, in BE / NL is dat niet nodig, als je in finland gaat zitten dan ben je best blij met verwarming & in spanje met je airco). Maar de hoofdbedoeling van de motor is je luchtverversing blijven bekomen (en je kan je radio laten aanstaan dan).

Wél je grootlichten uitzetten, ik ben 1x in mijn auto blijven slapen waarbij ik blijkbaar mijn grootlichten heb laten aanstaan een hele nacht lang
Je kan toch ook het contact op 'on' zetten en dan de ventilatie gebruiken zonder airco en de motor te starten. En zoveel stroom vebruikt dat niet. Gewoon op standje 1 en een raampje open. Werkt prima . En op contact kan je ook radio aan.

Zo deed ik 't altijd.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:32:43 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71277884
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan toch ook het contact op 'on' zetten en dan de ventilatie gebruiken zonder airco en de motor te starten. En zoveel stroom vebruikt dat niet. Gewoon op standje 1 en een raampje open. Werkt prima . En op contact kan je ook radio aan.

Zo deed ik 't altijd.
Maar waarom zou alleen een raampje openzetten niet voldoende kunnen zijn? Ik snap dat echt niet hoor? Werkelijk, ik heb zowel in mijn camper als in mijn auto nooit met airco aan geslapen.
pi_71277974
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar waarom zou alleen een raampje openzetten niet voldoende kunnen zijn? Ik snap dat echt niet hoor? Werkelijk, ik heb zowel in mijn camper als in mijn auto nooit met airco aan geslapen.
ik houd er niet van om een raampje van m'n auto open te zetten als ik slaap. Raampjes moeten dicht

Op die paar litertjes diesel komt het niet, die staat toch maar aan 90c / liter, dus 8u lang je motor laten draaien komt op rond de 2.5¤ uit. Best schappelijk als je dan zeker bent dat je niet koud krijgt, en dat je mooie verse lucht binnen krijgt
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:41:51 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71278138
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zeg ik toch niet . Raampje open is voor mij ook genoeg.
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ik houd er niet van om een raampje van m'n auto open te zetten als ik slaap. Raampjes moeten dicht

Op die paar litertjes diesel komt het niet, die staat toch maar aan 90c / liter, dus 8u lang je motor laten draaien komt op rond de 2.5¤ uit. Best schappelijk als je dan zeker bent dat je niet koud krijgt, en dat je mooie verse lucht binnen krijgt
Want door een raam krijg je natuurlijk geen verse lucht .
Huilen dan.
pi_71278230
als het dicht is niet, en open kan ik niet slapen. Sowieso helpen de trillingen die je hebt van die motor & dat gebrom ook nog om je snel in slaap te doen vallen . Maar goed, de strekking is duidelijk; je kan ook in je auto slapen als je dat wil.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:32:13 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71279700
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zeg ik toch niet . Raampje open is voor mij ook genoeg.
Sorry, verkeerd gelezen. Ik las iets van contactsleutel en standje 1 en dacht meteen aan airco
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')