abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71272383
Vraag:

Ik zit met een spuuglelijk systeemplafond welke ik een iets minder lelijk aanzien wil geven....

Het betreft een huurhuis, eruit slopen oid is geen optie.

Zijn er speciale verfsoorten die hem redelijk dekkend kunnen schilderen? Opdat het systeem minder opvalt?
Is elastische structuurverf een optie? Iemand een goed idee?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:09:28 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_71275986
Die vraag is al vaker voorbij gekomen hier.
Waarom is het geen mogelijkheid het te slopen en te vervangen door gips?

En voor andere users; heb je een foto van het type plaat?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_71336756
Wel; twee linkerhanden en een beperkt budget is mijn reden om het niet te vervangen in de huurwoning.....

Nu dacht ik het met een verfspuit te proberen (ik zie mezelf niet plaat voor plaat eruit halen en verven.... )

De vorige bewoners hebben al eens een verfpoging gedaan; dus er zit al iets overheen.

Is het dan wijs eerst met een primer te beginnen? En wat is daarna het meest systeemverhullende verf? Elasistische structuurverf (kun je nattuurlijk niet spuiten..........) of latex/ alkyd, twee componenten superverf??!!! Ik zoek me rot aan info, maar dreig door de bomen het bos niet meer te zien.

Heb zelfs gedacht aan het spelen met papiermachee om iets sysyeemsverhullends te proberen

Voel me Alice in Klusland.....

ps; zal eens zoeken of ik hier op een van de andere fora meer over kan vinden zoals je aangeeft!
pi_71336911
Oh, en ik heb (nog) geen foto van het type plaat; die kan ik pas na de 1e week van aug. maken, want dan heb ik pas de sleutel! Als ik die heb wil ik direct aan de slag kunnen! Maar ze zijn vierkant en zo ongeveer 50 bij 50 cm denk ik, vrij klein iig, zou me niet verbazen als ze 40 bij 40 blijken....... Volgens de vorige bewoners zogen ze bij hun verfpoging als een gek.
Op m'n werk hebben we die dingen ook; wil me thuis toch in een knus, warm plekkie kunnen thuisvoelen ipv onder dat lelijke, kille, werkomgevingsspul wonen!
Nu snap ik wel dat ik concessies moet doen natuurlijk gezien budget, onhandigheid ed. , maar binnen de mogelijkheden die ik WEL heb zou ik graag het beste resultaat behalen!
  zondag 26 juli 2009 @ 13:14:26 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71336985
Als ze zuigen als een gek, eerst een paar lagen Latex deroverheen smeren.
pi_71337151
Over hoeveel m2 praten we hier?

Reeds contact gehad met de verhuurder?

[ Bericht 44% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 26-07-2009 13:28:00 ]
pi_71337257
Zoiezo zou ik ze, als je ze al kan schilderen, eruit halen. Ik gok dat het anders een enorm lelijk iets wordt als je ook het ophangsysteem mee gaat verven. Platen los schilderen is dus mijn idee...

Alternatief is natuurlijk om gewoon een ander plafond erin te zetten. Ik weet niet om welke oppervlakte het gaat, maar best kans dat je zoiets 2ehands op marktplaats kan vinden.
Of neem contact op met een bedrijf in je buurt, die hebben vaak zat kantoor/winkelpanden waar ze een nieuwe indeling enz in doen, en dus een nieuw plafond in gaat, en het oude eruit moet.
pi_71337755
De verhuurder gaat ze niet vervangen, helaas

Het gaat om verscheidende ruimtes met een totale opp. van +- 90 vierkante meter.

Waarom zou ik het plafond niet in zijn geheel (dus ophangsysyeem erbij) kunnen spuiten?
pi_71338029
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:47 schreef Imagica26 het volgende:
De verhuurder gaat ze niet vervangen, helaas

Het gaat om verscheidende ruimtes met een totale opp. van +- 90 vierkante meter.

Waarom zou ik het plafond niet in zijn geheel (dus ophangsysyeem erbij) kunnen spuiten?
Je geeft aan dat je twee linkerhanden hebt wat dit betreft. Boven je hoofd 90 vierkante meter spuiten lijkt mij dan geen sinecure. Het gereedschap is natuurlijk ook een belangrijk punt.
  zondag 26 juli 2009 @ 17:44:38 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71343575
Kun je er niet "gewoon" een doek overheen spannen, van dat plfond-span-doek-spul.
Systeemplafond is wel heel treurig hoor, ik zou nog liever piepschuimplaten hebben, dat huilt uit zichzelf als je huis in de fik staat
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71344860
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Kun je er niet "gewoon" een doek overheen spannen, van dat plfond-span-doek-spul.

Heb je wel eens een spanplafond gedaan?
Dat is namelijk best pittig om strak te krijgen.

Nieuwe plaatjes er in en dan lijkt het weer wat. Maar het blijft een systeemplafond wat in een kantoor moet en niet in een woning.
Mocht je de oude plaatjes willen sausen, het geluid dempend effect wat deze platen "veroorzaken" is dan weg.
pi_71348730
Vind 't zo lelijk dat dat geluidsdempende effect me even niet veel uitmaakt......, het hoort idd niet in een woonhuis!!

Een spanplafond ziet er ideaal uit, maar moet je echt laten doen en dat kost dan toch wel flink wat......, heb ik zeker naar zitten kijken.

Dat verfspuiten ziet er zo "kind kan de was doen" uit, maar daar lijk ik mij in te vergissen???

Ik weet niet wat er onder zit, maar dat moet ik kunnen achterhalen. Zou de woninghuisvesting iets zien in opknappen en de kosten delen ofzo? Gebeurt dat wel eens?

Als de vorige bewoners er al wat overheen gesmeerd hebben: is het zuigen dan al niet klaar? Zijn de plate dan niet al volgezogen? Of moet er dan nog steeds een latexlaag overheen?
  zondag 26 juli 2009 @ 23:31:27 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71353205
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:43 schreef gekkeboef het volgende:

[..]

Heb je wel eens een spanplafond gedaan?
Dat is namelijk best pittig om strak te krijgen.
Vandaar dat het "woord" gewoon ook tussen aanhalingstekens stond

Zo'n spanflafond is ook lelijk, daar niet van, maar minder lelijk dan systeemplafond

En vissersnetten op het plafond? Dat hoeft (of moet juist) niet netjes en is wel trendsettend
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_71356503
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:08 schreef Imagica26 het volgende:
Vind 't zo lelijk dat dat geluidsdempende effect me even niet veel uitmaakt......, het hoort idd niet in een woonhuis!!

Een spanplafond ziet er ideaal uit, maar moet je echt laten doen en dat kost dan toch wel flink wat......, heb ik zeker naar zitten kijken.

Dat verfspuiten ziet er zo "kind kan de was doen" uit, maar daar lijk ik mij in te vergissen???

Ik weet niet wat er onder zit, maar dat moet ik kunnen achterhalen. Zou de woninghuisvesting iets zien in opknappen en de kosten delen ofzo? Gebeurt dat wel eens?

Als de vorige bewoners er al wat overheen gesmeerd hebben: is het zuigen dan al niet klaar? Zijn de plate dan niet al volgezogen? Of moet er dan nog steeds een latexlaag overheen?
Kantlat word op de muur bevestigd dus de muur zal ook beschadigd worden indien je het verwijderd.
Daarbij zal het systeem plafond er waarschijnlijk onderdoor zijn gezet omdat het orginele plafond lelijk is en/of loszit.
Wil je het helemaal strak en mooi hebben.
Systeemplafond compleet er uithalen en het plafond dus bekijken. Eventueel los steken en voorstrijk hechtmiddel er op doen. Daarna een laagje geelband er onderdoor zetten en dit mooi afschuren.
Maar dit is niet iets voor de amateur. (teminste als je het mooi wilt hebben!)
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:31 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Vandaar dat het "woord" gewoon ook tussen aanhalingstekens stond

Zo'n spanflafond is ook lelijk, daar niet van, maar minder lelijk dan systeemplafond

En vissersnetten op het plafond? Dat hoeft (of moet juist) niet netjes en is wel trendsettend
En zag je mijn knipoogje wel dan?

Visnetten, lekkere stofnesten.
pi_71387513
Oke,

Stel, dat ik iemand vind die mij kan helpen met een gipsplatenplafond, kan iemand mij wellicht een indicatie geven van de kosten indien je een opp. van zo'n 85 vierkante meter (verschillende ruimtes) zou willen veranderen? Dus systeemplafond eruit en gipsplaten er in!
pi_71393082
Kwil niet somber doen, maar heb zelf in een huurhuis meegemaakt dat boven zo'n lelijk kartonnen kantoor-systeemplafond een half ingestort gips-met-stro-plafond zat , dat spontaan naar beneden donderde toen we 1 systeemtegel eruithaalden... Het duurde weken voordat het stof ging liggen. Het systeemplafond zat gelukkig alleen boven de trappen en gang/overloop, dus we hebben alle losse zooi er afgeschept, geveegd en gestofzuigd, de plafondtegels een paar lagen latex gegeven (na 1 laag zuigt het niet meer zo), en weer teruggelegd . Na een tijdje viel het niet eens meer op; en het was soms zelfs best handig om electriciteit achter te frutten en kerstversiering op te hangen...
Zoals BBQ-kip zegt - iets eronder hangen? Indien geen visnet, voile of zo? Desnoods 1x/jaar in de wasmachine het stof eruitspoelen?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:41:43 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_71393853
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:16 schreef Imagica26 het volgende:
Oke,

Stel, dat ik iemand vind die mij kan helpen met een gipsplatenplafond, kan iemand mij wellicht een indicatie geven van de kosten indien je een opp. van zo'n 85 vierkante meter (verschillende ruimtes) zou willen veranderen? Dus systeemplafond eruit en gipsplaten er in!
Marktconforme prijs bij een aannemer is 55,- per vierkante meter, maar het lijkt me dat je wel iemand zou kunnen vinden die het voor minder doet.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_71544937
ja, ik ga tegen het advies van de verfwinkels in het waarschijnlijk toch trachten te verven (latex vermoed ik) en als dat echt niks wordt, toch maar proberen of ik er redelijk strak (met nietpistool ofzo) er een doek tegenaan gespannen krijg.

Die visnetten worden het maar even niet...........
pi_75372232
*edit*

Spam verwijderd; wil je perse toch reclame maken neem dan contact op via info@fok.nl
Vonkenboer

[ Bericht 75% gewijzigd door Vonkenboer op 07-12-2009 17:43:29 (spam verwijderd) ]
pi_75372354
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:48 schreef ScherpRo het volgende:
Kijk anders even op *edit* . Mooie manier om je lelijke systeemplafond in iets moois om te toveren!
En daar maak je even speciaal een account voor aan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Vonkenboer op 07-12-2009 17:44:01 ]
pi_75373920
Het zuigt wel erg dat spul, maar ik heb het gewoon met 2 lagen latex gedaan. Niet wit, maar wel beter!
pi_75374081
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:48 schreef ScherpRo het volgende:
Kijk anders even op *edit* . Mooie manier om je lelijke systeemplafond in iets moois om te toveren!
Denk niet dat TS daar geld voor (over) heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vonkenboer op 07-12-2009 17:44:15 ]
pi_75374344
Ik heb een koophuis waar ook overal een systeemplafond in zit.
Bij mij was het al wel een keer geverfd door de vorige bewoners, maar dan lichtblauw
Ik heb het met latex opnieuw wit geverfd en dan valt het eigenlijk wel mee. Een stuk beter dan hoe het standaard is in elk geval!
Bij het verven heb ik gewoon alle platen erin laten zitten en ales meegeverfd, aangezien het toch ook allemaal blauw was.
Eerst geprobeerd door alle platen eruit te halen maar dat was véél meer werk en een hoop gedoe omdat je al die platen ergens moet laten drogen!

Alleen in de woonkamer heb ik er een nieuw verlaagd plafond onder gehangen met Agnes plafondplaten, die kan je krijgen bij de bouwmarkt. Voor 21m² was ik ongeveer 200 tot 300 Euro kwijt geloof ik. De houten latjes heb ik gewoon aan het oude systeemplafond opgehangen.
Een dag werk met 2 man en het zit er al in.

Hier nog een fotootje van het systeemplafond in de hal, daar valt het al bijna niet meer op omdat de platen precies even breed zijn als de hal.

pi_77138191
Sorry, was niet als spam bedoeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')