De GGD in Nijmegen zegt weer iets anders? Gedeelte uit de elsevier van gisterenquote:(Novum) - De landelijke open dag van ziekenhuizen is voorlopig uitgesteld. De open dag zou eigenlijk 19 september worden gehouden in 65 ziekenhuizen, maar de Mexicaanse griep gooit roet in het eten. Vanwege de toenemende kans op verspreiding van het virus is de open dag tot nader order afgeblazen.
Hoewel nog niet zeker is in hoeverre de nieuwe influenza A (H1N1) na de zomer in Nederland om zich heen grijpt, wijst de organiserende Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) erop dat deskundigen de kans op een grote uitbraak in Nederland aanwezig achten. "In verband met besmettingsgevaar is het onverstandig om dan veel mensen in een ziekenhuis bij elkaar te brengen", licht de NVZ het besluit donderdag toe.
De GGD in Twente zegt, volgens de Spits, weerquote:e Britse militair die meeloopt met de Nijmeegse Vierdaagse en waarvan werd vermoed dat hij besmet is met de Mexicaanse griep, blijkt het virus niet te hebben. Dat heeft de gemeente Nijmegen bekendgemaakt na onderzoek door de GGD.
De GGD in Nijmegen vond het niet nodig het advies van de viroloog op te volgen en het evenement af te blazen.
quote:De GGD Twente denkt dat de Mexicaanse griep op het punt staat massaal uit te breken in Oost-Nederland.
Alleen al in die regio zijn inmiddels negen officiële gevallen bekend. "Hoe meer er bij komen, des te sneller het gaat'', zegt Erik Maarsingh, hoofd algemene gezondheidszorg Twente in het AD. In de loop van donderdag wordt van nog eens vijf personen bekend of ze besmet zijn met virus.
Hou toch op met dat overspannen hysterische gedoe omtrent de mexicaanse griep.quote:Hoe denken jullie er eigenlijk over? Zou hier die pandemie veel levens kunnen gaan kosten? Is het al nodig om dingen af te lasten?
Mja, eigenlijk had ik de TT willen veranderen in GGD geeft verschillende signalen, maar dat kan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hou toch op met dat overspannen hysterische gedoe omtrent de mexicaanse griep.
QFT.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat dus. Helemaal als je bedenkt dat de gemiddelde mens in het ziekenhuis al een verlaagde weerstand heeft.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:07 schreef Hukkie het volgende:
Kan me niet voorstellen, met ons niveau van gezondheidszorg lijkt me dit een vorm van een 'gewoon griepje'. Maar wat betreft die open dag, moet je kat niet op het spek binden natuurlijk.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen die een ingreep moeten krijgen door deze actie eigenlijk denken....zal ik dan maar even wachten?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:07 schreef Hukkie het volgende:
Kan me niet voorstellen, met ons niveau van gezondheidszorg lijkt me dit een vorm van een 'gewoon griepje'. Maar wat betreft die open dag, moet je kat niet op het spek binden natuurlijk.
Was dat niet omdat het aantal griepslachtoffers ongeveer exponentieel toeneemt? Volgens mij konden ze uit dat patroon een verwachten creëren, hoe meer besmette mensen hoe meer er besmet zullen worden, en die besmetten ook weer meer en op die manier verder.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:13 schreef paddy het volgende:
[..]
En waarom trouwens na de zomer het verwachtingspatroon zo hoog?
Dit dus.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Iedereen komt terug van vakantie, lekker in het vliegtuig urenlang de zelfde lucht inademen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat mensen die een ingreep moeten krijgen door deze actie eigenlijk denken....zal ik dan maar even wachten?
Oke, dat zou kunnen, maar dan blijft de vraag waarom men zo dramatisch doet. Ik kan me niet meer heugen dat ik ooit de griep heb gehad, zal ergens in mijn kinderjaren geweest zijn denk ik. Waarom zou ik (en velen met mij) nu opeens wel deze vorm van griep kunnen krijgen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Was dat niet omdat het aantal griepslachtoffers ongeveer exponentieel toeneemt? Volgens mij konden ze uit dat patroon een verwachten creëren, hoe meer besmette mensen hoe meer er besmet zullen worden, en die besmetten ook weer meer en op die manier verder.
En wellicht dat het weer na de zomer iets meespeelt, iets slechter immuun systeem? Geen idee, ben geen viroloog, maar dat zal er wel mee te maken hebben
Inderdaad, een gezond persoon heeft over het algemeen weinig te vrezen, behalve wat (ongewenste) bedtijd. Ik snap dan ook niet de hysterie die men beleeft hier in de toch wel wat welvarender landen met onze prima zorgvoorzieningen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke, dat zou kunnen, maar dan blijft de vraag waarom men zo dramatisch doet. Ik kan me niet meer heugen dat ik ooit de griep heb gehad, zal ergens in mijn kinderjaren geweest zijn denk ik. Waarom zou ik (en velen met mij) nu opeens wel deze vorm van griep kunnen krijgen.
Kan me voorstellen dat als je vaak ziek bent, dat je dan misschien vatbaar bent, maar als je nooit ziek bent dan zal het hier toch ook wel meevallen?
Precies, maar volgens mij is het een nieuwe streng van griep, net als de vogelgriep toen des tijds. Er zijn meerdere soorten griepen, de H5N1, de H1N1 en weet ik wat allemaal, volgens mij is deze 'nieuwe' streng nog niet bekend bij ons immuun systeem, en is het daarom zo besmettelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:11 schreef Hukkie het volgende:
Oke, maar gaat het hier om een compleet nieuw virus dan? Het heet toch niet voor niets de Mexicaanse GRIEP.
En zelfs als we ons dan straks allemaal braaf laten enten en het virus muteert, dan zijn we alsnog de lul pisang.
Maar goed, ik ben verder ook leek, dus het blijft speculeren.
Het griepvirus heeft een beschermlaag die het tegen de kou beschermt. 's Zomers breekt de warmte deze laag af waardoor het niet zo lang overleeft.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:13 schreef paddy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |