abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 23 juli 2009 @ 11:53:18 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_71245046
Een te verwachten actie van Nederlands' grootste rioolblad:
quote:
De Telegraaf is na de dood van RTL-cameraman Stan Storimans onder 'valse voorwendselen' het huis van zijn vrouw binnengegaan om haar uitspraken te ontlokken over zijn dood. Dat zegt RTL-nieuwslezer Rick Nieman deze week in een interview met VK Banen. Storimans kwam in augustus om het leven in Gori, toen hij samen met RTL-verslaggever Jeroen Akkermans verslag deed over het conflict tussen Georgië en Rusland.

"Twee Telegraaf-verslaggevers zijn vlak nadat het gebeurd was naar Stans huis gegaan, hebben zich voorgedaan als vrienden van Stan en hebben zijn vrouw het hemd van het lijf gevraagd. De volgende dag stonden allerlei uitspraken van haar in de krant", zegt Nieman in VK Banen. "Dat je onder valse voorwendselen iemands huis binnendringt en gaat ondervragen, vind ik heel erg." De Telegraaf-journalisten zouden zich pas na een tijd kenbaar hebben gemaakt, waarna het gesprek werd afgebroken.

De lezing van Nieman wordt door een andere bron bevestigd. De Telegraaf zette bovendien een expliciete foto van het lichaam van Storimans in de krant, die de familie erg schokte. Telegraaf-journalist Coen Springelkamp ontkent de aantijgingen echter. "We zijn netjes te werk gegaan en we hebben ons duidelijk kenbaar gemaakt als journalist. De fotograaf die mee was, kende Stan goed. Later is er nog contact geweest met de familie. Dat is alles wat ik erover zeg."
Zum kotzen toch?

Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_71245147
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:53 schreef JeMoeder het volgende:
Een te verwachten actie van Nederlands' grootste rioolblad:
[..]

Zum kotzen toch?

quote:
"We zijn netjes te werk gegaan en we hebben ons duidelijk kenbaar gemaakt als journalist. De fotograaf die mee was, kende Stan goed. Later is er nog contact geweest met de familie. Dat is alles wat ik erover zeg."
Nee hoor.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:55:56 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71245155
Rick Nieman: de journalisten deden zich onterecht voor als vrienden van Stan.
Journalisten: we hebben ons voorgesteld als journalisten en de fotograaf kende Stan goed.

Samenvatting: twee partijen spreken elkaar radicaal tegen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:56:17 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71247435
Wie heeft de Telegraaf niet voorgelogen?
The End Times are wild
  Redactie Frontpage donderdag 23 juli 2009 @ 13:25:10 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_71248444
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:56 schreef LXIV het volgende:
Wie heeft de Telegraaf niet voorgelogen?
Mussert
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:27:44 #6
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71248541
Duidelijk melden dat je een journalist bent zegt natuurlijk niet zoveel. Storimans zal veel vrienden en bekenden hebben gehad die in de journalistiek werkzaam zijn.

Je moet in zo'n geval duidelijk maken dat je er bent voor een stuk, dat je een interview wil houden en dat haar uitspraken in de krant kunnen komen. Met alleen 'ik ben journalist' kom je niet weg, wat mij betreft...
pi_71248651
Lijkenpikkers. Maar dat wisten we al.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:32:25 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71248700
Ik heb interview niet gelezen met Rick Nieuman. maar in welke context kwam deze ' bewering' naar buiten? Dit klinkt als een roddel die langzaam is opgeblazen bij de koffieautomaat van RTL nieuws en die tussen neus en lippen door is opgerakeld.

Ik geloof best dat de Telegraaf gebruik heeft gemaakt van de connecties die journalisten met elkaar hebben om de vrouw te spreken te krijgen, maar ik denk wel dat de boel flink is opgeblazen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71251160
De Telegraaf is echt nog steeds net zo fout als tussen 1940 en 1945. Het is allesbehalve een objectieve krant, maar een propaganda-orgaan van de hoogste orde. Dat zag je laatst met die AIVD-kwestie, waarbij een journalist van de krant staatsgeheimen openbaar had gemaakt. De inval (zojuist trouwens door de rechter als terecht betiteld) was voor de Telegraaf om groot te koppen: SCHANDE AIVD ! - Met objectief nieuws brengen heeft dit soort frustratie NUL KOMMA NUL te maken.

Ook schroomde de krant niet om groot uit te pakken met "WE gaan naar Hilversum" en een uitgebreide ledenwerf-actie, rondom de omroep Wakker Nederland die zogenaamd los zou staan van de Telegraaf.

De Telegraaf is het meest weerzinwekkende stuk propaganda-vod dat in Nederland verschijnt. Het bedonderen van de vrouw van Stan Storimans toont weer eens aan dat de krant geen ethische grenzen kent.

Om met De Telegraaf te spreken: SCHANDE TELEGRAAF !
(en dat dan graag in vette chocoladeletters, 8-koloms breed)
pi_71251435
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:32 schreef Ryon het volgende:
Ik geloof best dat de Telegraaf gebruik heeft gemaakt van de connecties die journalisten met elkaar hebben om de vrouw te spreken te krijgen, maar ik denk wel dat de boel flink is opgeblazen.
Als je langsgaat bij een kersverse weduwe, dan is dat om je medeleven te betuigen. Anders heb je er niks te zoeken. Mevrouw hoefde ook geen journalisten te verwachten, anders dan omdat het collega's zijn en ze hem kenden. Als je toch wat journalistieks wil doen dan ga je dat heel voorzichtig, en heel uitdrukkelijk vragen. Het liefst ook nog aan iemand die iets meer op afstand staat.

Gewoon een kwestie van het meest elementaire fatsoen. Maar dat is teveel gevraagd voor de Telegraaf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71252337
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van het meest elementaire fatsoen. Maar dat is teveel gevraagd voor de Telegraaf.
De krant schikt zich gewoon naar haar doelgroep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')