abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:47:51 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71240209
quote:
07:22 23 Juli 2009
Celstraffen na fraude met asielgeld
De rechtbank in Den Haag heeft drie mensen veroordeeld voor hun aandeel in de miljoenenfraude met de huisvesting van asielzoekers tussen 2002 en 2007.

De zaak draait om een stichting die 32 miljoen euro subsidie kreeg. De helft daarvan werd door de veroordeelden in eigen zak gestoken, onder meer door het indienen van valse facturen.

De veroordeelden zijn de directeur en een bestuurslid van de stichting in Den Haag, en de directrice van een bureau dat de administratie deed. Ze kregen celstraffen tussen één en twee jaar en boetes tot 10.000 euro. De stichting wil het verdwenen geld terugvorderen.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA0AEE48263083.html

Klaarblijkelijk hebben de daders die miljoenen nog steeds ergens staan. Op de een of andere manier is dat geld nog niet teruggevorderd.

Als je even meerekent, 32 miljoen gedeeld door 2 = 16 miljoen. Dat is per fraudeur 5 miljoen. Die boetes tot 10.000 euro doen daar niet veel aan af.

Dus 5 miljoen voor één tot twee jaar zitten. Met aftrek van voorarrest en kans op vervroegde vrijlating wegens goed gedrag natuurlijk. Wie beweert dat misdaad niet loont in Nederland?
The End Times are wild
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:54:54 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71240308
"Gratis geld" schreeuwt om fraude! Bij subsidies, uitkeringen, studiefinanciering, etc.!
En om een of andere reden houdt de overheid nauwelijks toezicht...

* RemcoDelft zou voor 5 miljoen prima een paar maanden in een hotel willen zitten...

Pluspuntje: er is 16 miljoen minder uitgegeven aan asielzoekers
censuur :O
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:03:47 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71240453
Ik mag toch hopen dat die nieuwsgeving niet helemaal compleet is.

Voor 5M ga ik ook wel 2 jaar zitten.
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:17:52 #4
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_71240661
Het geld wordt teruggevorderd. Dat betekent dat ze dat geld gewoon moeten terugbetalen. Of het nu opgesnoven is of niet. In DIT geval loont het dus niet...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_71240734
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:17 schreef DoctorB het volgende:
Het geld wordt teruggevorderd. Dat betekent dat ze dat geld gewoon moeten terugbetalen. Of het nu opgesnoven is of niet. In DIT geval loont het dus niet...
Zal wel een persoonlijk faillissement worden oid, en van mij hoeven ze geen medelijden te verwachten..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:57:04 #6
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71241551
Zullen wel weer van die links lullen rechts vullen typjes zijn. Die hele industrie is ziek en houd zichzelf in stand dat kan allemaal veel goedkoper.
mai pen rai
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:47:51 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71244845
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:17 schreef DoctorB het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit nu altijd haalbaar is.

Iemand die verstandig fraudeert (nouja, verstandig) zorgt er echt wel voor dat het geld op een plaats is waar niemand het weet te vinden.

Als je dan na 2 jaar vrij komt moet je het terug betalen maar als je gewoon naar Italie gaat en daar op de boot naar Egypte stapt kan je de hele wereld over om bij je geld te komen.

En met 5M kan je overal op de wereld een mooi nieuw bestaan starten, vooral als je bedenkt dat Nederland nooit om uitlevering kan vragen omdat je volgens de wet je straf al uitgezeten hebt.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:23:22 #8
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_71246183
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:47 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre dit nu altijd haalbaar is.

Iemand die verstandig fraudeert (nouja, verstandig) zorgt er echt wel voor dat het geld op een plaats is waar niemand het weet te vinden.

Als je dan na 2 jaar vrij komt moet je het terug betalen maar als je gewoon naar Italie gaat en daar op de boot naar Egypte stapt kan je de hele wereld over om bij je geld te komen.

En met 5M kan je overal op de wereld een mooi nieuw bestaan starten, vooral als je bedenkt dat Nederland nooit om uitlevering kan vragen omdat je volgens de wet je straf al uitgezeten hebt.
Als de VOC nog geld van je krijgt, dan plukken ze je kaal.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:44:30 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71246959
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:57 schreef niet_links het volgende:
Zullen wel weer van die links lullen rechts vullen typjes zijn. Die hele industrie is ziek en houd zichzelf in stand dat kan allemaal veel goedkoper.
Nou inderdaad, iedereen weet immers dat VVD-stemmers nooit frauderen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71247400
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA0AEE48263083.html

Klaarblijkelijk hebben de daders die miljoenen nog steeds ergens staan. Op de een of andere manier is dat geld nog niet teruggevorderd.

Als je even meerekent, 32 miljoen gedeeld door 2 = 16 miljoen. Dat is per fraudeur 5 miljoen. Die boetes tot 10.000 euro doen daar niet veel aan af.

Dus 5 miljoen voor één tot twee jaar zitten. Met aftrek van voorarrest en kans op vervroegde vrijlating wegens goed gedrag natuurlijk. Wie beweert dat misdaad niet loont in Nederland?
Dit is dan toevallig ontdekt.
Maar als je zulke grote bedragen kan verduisteren.
Laten ze alle zwaar gesubsidieerde organisaties die zich beroepshalve bezig houden met "asielzoekers/illegalen" maar eens doorlichten.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:10:36 #11
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_71257997
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:55 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dit is dan toevallig ontdekt.
Maar als je zulke grote bedragen kan verduisteren.
Laten ze alle zwaar gesubsidieerde organisaties die zich beroepshalve bezig houden met "asielzoekers/illegalen" maar eens doorlichten.
Doet links toch niet dan schieten ze zichzelf in hun eigen voet. Grote mond over goed zijn voor de minder bedeelde ondertussen frauderen en stelen als de raven.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')