abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71230419
Ik overweeg te gaan studeren in Nijmegen. Nu lees ik dat op sommige scholen/universiteiten probleemgestuurd onderwijs.

Is dit type onderwijs ook in Nijmegen op de Radboud of niet? Wie kan hier iets meer over vertellen?
pi_71239207
Ik heb geen idee hoe dat op een Universiteit te werk gaat.
Maar ik heb op het VMBO en op het MBO zowel probleem gestuurd onderwijs als normaal onderwijs gehad en raadt als je dat krijgt toch echt aan voor een andere opleiding te kiezen waar dat niet het geval is.

Probleem gestuurd onderwijs, competentie gericht onderwijs of projectmatig onderwijs, 3 termen die gebruikt zijn bij mij op school voor hetzelfde.
Het komt er op neer dat je minder lessen krijgt waarbij je moet luisteren, maar meer lessen waar je wat rotzooi in je hand geduwd en krijgt en verder zoek je het maar uit. En dan hoor je een week later: morgen is de deadline voor het project. En heb je vragen, dan mag je gebruik maken van Google.

Nou zo gaat het moment op mijn ROC en vind dit zeer vervelend en twijfel alleen al hierdoor of ik nog wel door moet gaan met de opleiding.
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:53:37 #3
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_71259071
Tja, dat ligt waarschijnlijk helemaal aan de studie die je gaat doen, dus er is zonder die info geen zinnig woord over te zeggen...

Verder: ik ken geen studies met PGO in Nijmegen, maar ik ben dan ook alleen bekend met de letterenstudies...
pi_71259365
Ik ga ook naar de letterfaculteit toe.
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:23:21 #5
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_71259954
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:03 schreef Rinus008 het volgende:
Ik ga ook naar de letter letteren faculteit toe.
In dat geval: les 1, leer foutloos schrijven, want bij letteren zijn ze natuurlijk allergisch voor spel, grammatica en typefouten...

Verder: ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor PGO, da's meer iets voor studies als geneeskunde, psychologie etc... Bij letteren is de insteek toch vaak net iets anders (wat niet wil zeggen dat je niet af en toe een project of groepswerk zult moeten doen...)

Welke studie ga je doen dan? Never mind, zie het al, je wilt Duits gaan doen... Na ja, dan heb je iig kleine groepjes, gemiddeld zo'n 10 eerstejaars per jaar geloof ik...
pi_71269906
Wat ik me eigenlijk afvraag, is waar de vraag vandaan komt. Waarom wil je dit weten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')