abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71229177
Ik heb een buitenlandse bankrekening. In australie wel te verstaan.
Ik heb daar een tijdje gewerkt en heb nu de belasting hiervan teruggekregen. Nou ben ik al een tijdje in nederland maar dit geld is gestort op me australische bankrekening. Nou vraag ik me af: "Wat is goedkoper?". Gewoon het bedrag pinnen en dan op me nederlandse bankrekening zetten of is het mogelijk om je geld over te schrijven door middel van internetbankieren. Of kom je dan alleen maar duurder uit?
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 juli 2009 @ 21:30:37 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71229450
Overschrijven kost niets als je de kosten op "shared" zet, voorzover ik weet. Ik schrijf geregeld bedragen over naar Duitsland en daar komen geen kosten bij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:31:30 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71229479
Misschien kunnen ze bij de bank meer vertellen hierover?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71229670
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:30 schreef Rewimo het volgende:
Overschrijven kost niets als je de kosten op "shared" zet, voorzover ik weet. Ik schrijf geregeld bedragen over naar Duitsland en daar komen geen kosten bij.
Dat is alleen voor betalingen binnen Europa. Verplichting van de EU voor kostenloos betalings verkeer.

Vanuit Australië zal je wel kosten moeten betalen. Het is een kwestie van vergelijken welke methode de meeste kosten heeft. (op te vragen bij je banken): Pinnen, of overmaken met de kosten op ontvanger, verzender of gedeeld.
  Redactie Frontpage woensdag 22 juli 2009 @ 21:41:25 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_71229836
Maak 2 paypal accounts aan. Stuur het naar het account die aan je NL rekening is gelinkt en voila.
Iets ruimere koers, geen boekingskosten.

En gebruik 'me' niet als bezittelijke voornaamwoord..........dat hoort niet.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:42:28 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71229873
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:30 schreef Rewimo het volgende:
Dat is alleen binnen de EU.
censuur :O
pi_71234839
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:41 schreef Innisdemon het volgende:
Maak 2 paypal accounts aan. Stuur het naar het account die aan je NL rekening is gelinkt en voila.
Iets ruimere koers, geen boekingskosten.
Zou dan toch even de koers hiervan naast de koers van een bank houden. Denk niet dat de koers van PayPal beter is dan boekingskosten van een bank, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de hoogte van het bedrag.
Bij de Rabo is het zo te zien 10 euro om het over te maken, dus je kunt het zelf uitrekenen...
Da gao nie nou!
pi_71236016
Ik heb het gewoon op mijn nederlandse rekening laten storten en heb gewoon het gehele bedrag gehad er zijn dus geen kosten afgegaan..
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  Redactie Frontpage donderdag 23 juli 2009 @ 01:09:34 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_71237482
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:10 schreef mividaloca het volgende:
Ik heb het gewoon op mijn nederlandse rekening laten storten en heb gewoon het gehele bedrag gehad er zijn dus geen kosten afgegaan..
JIj hebt een buitelandse valuta op je nederlandse rekening laten storten?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_71239592
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:09 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Zullen euro's zijn van een europese bankrekening. Geen Australische Dollars van een Australische rekening.
pi_71239642
@ TS: Als je het hele bedrag wil pinnen, dan zal je nooit het hele bedrag kunnen opnemen. Pinautomaten geven normaal alleen maar uit in veelvouden van ¤ 10,- Je zult dan altijd met een restantje blijven zitten. Mogelijk ook nog moeten betalen voor de rekening.

Ik heb na mijn stage in Engeland mijn bankrekening vanuit Nederland per post opgezegd en het hele bedrag laten overschrijven naar mijn Nederlandse rekening. Die rekening koste een paar pond per maand om aan onkosten, daar wilde ik zo snel mogelijk vanaf.
pi_71243317
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:09 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

yes yes. vanuit Australie.. mijn belastinggeld door een bedrijf laten storten..
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_71309531
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:04 schreef mividaloca het volgende:

[..]

yes yes. vanuit Australie.. mijn belastinggeld door een bedrijf laten storten..
Ik ben wel benieuwd met welk bedrijf je dit gedaan hebt. Ik probeer het namelijk over te boeken naar me nederlandse rekening. 1: er worden 24 australische dollars als transactie kosten berekent en 2: ik kan maar 1000 dollar per keer overboeken dus dan zou ik 2 keer het bedrag van 24 dollar kwijt zijn.
Dammit!
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_71309752
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:52 schreef theemuts1982 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd met welk bedrijf je dit gedaan hebt. Ik probeer het namelijk over te boeken naar me nederlandse rekening. 1: er worden 24 australische dollars als transactie kosten berekent en 2: ik kan maar 1000 dollar per keer overboeken dus dan zou ik 2 keer het bedrag van 24 dollar kwijt zijn.
Dammit!
Zoals al gezegd is, Paypal?. Eventueel via een familielid oid
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:43:35 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71311573
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:23 schreef theemuts1982 het volgende:
Ik heb een buitenlandse bankrekening. In australie wel te verstaan.
Ik heb daar een tijdje gewerkt en heb nu de belasting hiervan teruggekregen. Nou ben ik al een tijdje in nederland maar dit geld is gestort op me australische bankrekening. Nou vraag ik me af: "Wat is goedkoper?". Gewoon het bedrag pinnen en dan op me nederlandse bankrekening zetten of is het mogelijk om je geld over te schrijven door middel van internetbankieren. Of kom je dan alleen maar duurder uit?
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Kijk uit voor de Nederlandse belastingdienst, geld overboeken vanaf een Australische (of welke buitenlandse rekening dan ook), welke op je eigen naam staat, naar je rekening in Nederland kan tot gevolg hebben dat zij hierover belasting willen incasseren omdat ze het zien als inkomsten in het buitenland, ondanks dat je er daar al belasting over hebt betaald.
(Ik heb dat zelf aan de hand gehad, en hoewel onterecht, uiteindelijk wel betaald omdat de belastingdienst geen idee had hoe het werkelijk zat met mijn inkomsten in het buitenland en ik dit ook niet wilde aangeven).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_71315464
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 07:58 schreef Fixers het volgende:
@ TS: Als je het hele bedrag wil pinnen, dan zal je nooit het hele bedrag kunnen opnemen. Pinautomaten geven normaal alleen maar uit in veelvouden van ¤ 10,- Je zult dan altijd met een restantje blijven zitten. Mogelijk ook nog moeten betalen voor de rekening.
Per pinactie moet je waarschijnlijk ook flink betalen, dus een eventueel restant is het minste waar je je zorgen om moet maken.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_71319783
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:25 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Per pinactie moet je waarschijnlijk ook flink betalen, dus een eventueel restant is het minste waar je je zorgen om moet maken.
Ik weet niet hoe het met de banken in Australië zit. Echter hier is pinnen toch altijd wereldwijd gratis als je niet het allergoedkoopste pakket bij je bank hebt? Ik pin in het buitenland altijd kleine bedragen om niet met veel van die valuta opgescheept te zitten en betaal nooit kosten. Het is natuurlijk wel de vraag welke koers je krijgt.
pi_71322586
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:46 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met de banken in Australië zit. Echter hier is pinnen toch altijd wereldwijd gratis als je niet het allergoedkoopste pakket bij je bank hebt? Ik pin in het buitenland altijd kleine bedragen om niet met veel van die valuta opgescheept te zitten en betaal nooit kosten. Het is natuurlijk wel de vraag welke koers je krijgt.
Dan rekent de bank waar je pint, dus niet je Nederlandse bank, ook nog eens kosten. En dat boven op de voor hun gunstige wisselkoers.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_71331685
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:52 schreef theemuts1982 het volgende:

[..]

Dammit!
ik heb gewoon via travellers xpress mijn taxback gevraagd en gezegd ik wil het op mijn nederlandse rekening hebben.. nu had ik uitgerekend dat ik 800 dollar moest krijgen min 99,-(fee van travellers xpress) ik kreeg dus een mail dat ik inderdaad 700 zou krijgen en dat het was overgeboekt.. had dus 406 euro op mijn rekening staan vorige week! nou dat klopt als je de wisselkoersen bekijkt.. er dus helemaal niks afgegaan verder.
pi_71352245
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Kijk uit voor de Nederlandse belastingdienst, geld overboeken vanaf een Australische (of welke buitenlandse rekening dan ook), welke op je eigen naam staat, naar je rekening in Nederland kan tot gevolg hebben dat zij hierover belasting willen incasseren omdat ze het zien als inkomsten in het buitenland, ondanks dat je er daar al belasting over hebt betaald.
(Ik heb dat zelf aan de hand gehad, en hoewel onterecht, uiteindelijk wel betaald omdat de belastingdienst geen idee had hoe het werkelijk zat met mijn inkomsten in het buitenland en ik dit ook niet wilde aangeven).
Maar zagen ze het als inkomsten uit het buitenland omdat jij niet wilde aangeven hoe je aan dat geld was gekomen? Er is een belastingovereenkomst tussen Australie en NL waar beide landen hebben afgesproken dat inkomen niet dubbel belast wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')