Heerlijk dat varenquote:Op vrijdag 4 december 2009 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachtige platen Bas, zo te zien een mooie vakantie geweest. Dat gebied met die zwavelafzettingen vind ik wel intrigerend, in hoeverre is het veilig om daar te vertoeven? Ik kan mij voorstellen dat er spontaan van die zwaveloprispingen plaats kunnen vinden en dat er ook seismische activiteit waardoor er ineens kraters etc kunnen ontstaan.![]()
[..]
Ga aan zee wonen of koop een zeilboot.Dan krijg je dit soort platen, waar je het hele jaar op kunt teren.
:
Land in zichtVlieland:
[ afbeelding ]
Zeehonden in het wild![]()
[ afbeelding ]
Rond zonsopkomst na in het pikkedonker vanuit de haven van Ameland te zijn vertrokken:
[ afbeelding ]
Wat later, straling van de zon in de vochtige ochtendatmosfeer:
[ afbeelding ]
Zeker weten!quote:Op vrijdag 4 december 2009 01:31 schreef SeLang het volgende:
Nederland is toch ook wel een mooi land
Dat is óók mooi.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:57 schreef SeLang het volgende:
Fietsen hier in Engeland.
Right of way
[ afbeelding ]
Oef, Utrecht is echt helemaal niksquote:Op vrijdag 4 december 2009 18:36 schreef Lemans24 het volgende:
Drenthe, is daar wat te doen dan, behalve onder een hunnebed gaan liggen?
Daarom, nog ééntje uit Utrecht, vorige week gemaakt achter de Galgenwaard:
[ afbeelding ]
Ze lijken nogal van kanoën te houden hier.
Iets verderop zit een kano en roeiboten verhuur bedrijfje. Daardoor zie je daar zoveel kano's. Ik heb afgelopen jaar een keer vanaf daar gekanoed door de grachten van utrecht heen, was wel heel leuk om te doen. Vooral als je met 2 vrouwen in een kano zit die totaal geen flauw idee hebben hoe ze moeten sturen. We zijn toen bijna door een rondvaartboot overvaren.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:36 schreef Lemans24 het volgende:
Drenthe, is daar wat te doen dan, behalve onder een hunnebed gaan liggen?
Daarom, nog ééntje uit Utrecht, vorige week gemaakt achter de Galgenwaard:
[ afbeelding ]
Ze lijken nogal van kanoën te houden hier.
Nee de flying foxes niet gezien in de botanische tuin. Wel een uitgebloeide penisplant.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooie foto's!
Ik herken ze allemaal. Bogor, Gunung Papandayan, Sengigi en Green Valley ben ik ook allemaal geweest. Heb je de flying foxes ook gezien in Bogor (botanische tuin)? En heb je ook gezwommen in de Green Canyon? Zelf heb ik trouwens ook die grote hagedissen gezien in de Green Canyon (en ijsvogels)
Maandag ga ik naar de Filippijnen voor 2 maanden. Hopelijk wordt dat ook weer mooi (maar Indonesie valt niet te verslaan denk ik...)
De laatste uitbarsting van die vulkaan was in 2002, maar had zich al aangekondig door toenemende seismische activiteit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachtige platen Bas, zo te zien een mooie vakantie geweest. Dat gebied met die zwavelafzettingen vind ik wel intrigerend, in hoeverre is het veilig om daar te vertoeven? Ik kan mij voorstellen dat er spontaan van die zwaveloprispingen plaats kunnen vinden en dat er ook seismische activiteit waardoor er ineens kraters etc kunnen ontstaan.![]()
Zoiets denk ik, wist niet wat ik zag toen ik het filmpje voor het eerst zag, de bodem veranderd in een golvende zee:quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:23 schreef Basp1 het volgende:
De zandvlakte in de grote krater scheen toen golven als een zee vertoond te hebben.
Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt. Het is niet dat ik geen geld uit wil lenen aan deze mensen, graag zelfs, deze mensen zijn belangrijk voor een gezonde economie, maar dat doe ik graag tegen gezonde economische voorwaarden, op langer termijn biedt dat toch echt de beste garantie voor succes.quote:Je kunt vanaf 25 dollar geld lenen aan ondernemers. Rente krijg je natuurlijk niet, maar als het goed is kun je het geleende geld telkens opnieuw uitlenen, omdat de ondernemers het aan je terugbetalen.
Strict genomen ben ik het met je eens. Maar er is een verschil tussen theorie en praktijk. Je zou kunnen zeggen dat er misschien ook een soort inefficientie in de markt zit. Iemand met een straatstalletje of een boertje met een paar vierkante meter land kan gewoon minder makkelijk aan krediet komen dan iemand met een wat groter bedrijf. Verder vind ik er weinig mis mee om mensen die echt weinig hebben een klein duwtje in de goede richting te geven, ook al strookt dat niet helemaal met de economie zoals die idealitair zou moeten draaien.quote:Op zondag 6 december 2009 03:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dit zinnetje vind ik niet zo prettig:
[..]
Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt.
Dat gebeurt dan ook - Kiva is alleen een intermediair tussen kapitaalverschaffers en microkredietverstrekkers. Die verstrekkers berekenen rente en administratiekosten aan de leners, gemiddeld zelfs 35.21% op jaarbasis. Dat percentage, de 'portfolio yield', wordt als volgt uitgelegd:quote:Op zondag 6 december 2009 03:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt.
Hoe en Waarom van de gevraagde rente:quote:Kiva uses a calculation called "portfolio yield" to express the average interest rate and fees that Kiva entrepreneurs pay to the Kiva Field Partner administering their loan. Portfolio yield is defined as all interest and fees paid by entrepreneurs to the Field Partner divided by the average portfolio outstanding during any given year.
The portfolio yield is a better indication of the cost of borrowing money from a Kiva Field Partner than the simple interest rates reported by our Field Partners because it:includes any fees associated with loans and is expressed in one-year increments (similar to the way an APR works)
Voor meer info zie 'Interest Rates' onder 'Kiva's Field Partners' in Kiva's Help Center.quote:Do Kiva's Field Partners charge interest to the entrepreneurs?
Self-sustainability is critical to creating long-term solutions to poverty, and charging interest to entrepreneurs is necessary for microfinance institutions to achieve this. Our Field Partners are free to charge interest, but Kiva will not partner with an organization that charges exorbitant interest rates. We also require Field Partners to fully disclose their interest rates. You can find more information about the interest rates that Kiva's field partners charge on our Field Partner pages: http://www.kiva.org/about/partners .
Microfinance is an expensive business, which is essentially the reason small loans are not provided by large banks. Charging interest to entrepreneurs enables our Field Partners to bear these costs and achieve self-sustainability.
Ik doe hetzelfde via MyC4.com. Werkt ongeveer hetzelfde, maar ik vond het iets helderder en je vangt er gewoon rente. Na een jaar ofzo gewoon netjes 10% verdient na kosten, prima systeem. Zou er eens naar kijken, hoeveel ik weet dat de Kiva-overtuiging vrij sterk is op Fok!.quote:Op zondag 6 december 2009 03:28 schreef SeLang het volgende:
Even spammen voor mensen die dit nog niet hadden gezien:
Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!
In plaats van je geld tegen bijna nul procent op de bank te zitten kun je ook een klein deel gratis uitlenen aan ondernemende mensen die de pech hadden dat hun wiegje in een arm land stond.
Ik zie dit op hun website staan:quote:Op zondag 6 december 2009 14:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde via MyC4.com. Werkt ongeveer hetzelfde, maar ik vond het iets helderder en je vangt er gewoon rente. Na een jaar ofzo gewoon netjes 10% verdient na kosten, prima systeem. Zou er eens naar kijken, hoeveel ik weet dat de Kiva-overtuiging vrij sterk is op Fok!.
-3,2%, dus dat wijkt niet zoveel af van Kiva.quote:The average successful bid rate has been 13.2% whereas the net interest earnings have been
-3.2% per annum encompassing defaults, currency losses and gain, late repayments and idle times for transactions.
Hm, da's niet goed. Zelf weinig last gehad van defaults tot nu toe. Ach, begon met kerstcadeau van de baas, paar honderd pondjes voor het goeie doel. Dat rolt nu al een tijdje door met wat extra van mijn kant.quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie dit op hun website staan:
[..]
-3,2%, dus dat wijkt niet zoveel af van Kiva.
Anyway, het zijn gewoon beiden uitstekende initiatieven. Misschien schuif ik ook nog wel wat geld naar MyC4(na de vakantie dan)
Geen probleem. Zoals ik al zei moet je het zien als een soort van charity. En het is nog leuk ook.quote:Op zondag 6 december 2009 14:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, da's niet goed. Zelf weinig last gehad van defaults tot nu toe. Ach, begon met kerstcadeau van de baas, paar honderd pondjes voor het goeie doel. Dat rolt nu al een tijdje door met wat extra van mijn kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |