abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:13:53 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71276057
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:06 schreef simmu het volgende:
ok, ik doe mee

1) katten zijn in nederland wel degelijk inheems. alleen zijn wilde katten in nederland al erg lang uitgestorven/verdwenen.
Niet helemaal waar, er zijn de laatste jaren nog 3 waarnemeningen geweest. Waarschijnlijk zijn die 3 vanuit de Eifel deze kant op gekomen.
Huilen dan.
pi_71353520
Katten kunnen zowel binnen als buiten leven

Maar : Poezen en katten die binnen zitten veroorzaken geen overlast voor andere mensen
Beesten die buiten lopen veroorzaken ook niet per defenitie overlast bij anderen.
Ligt er idd een beetje aan waar je woont en wat je omgeving is.

Nadeel als je kat buiten loopt (en dan bedoel ik dus verder dan de tuin of een balkon ) kan hij/zij meer ziektes krijgen .... of aangereden worden of zelfs door andere mensen weer binnen gehouden worden.

Ik ben dol op mijn etters maar die komen dus echt niet buiten.
En ze zijn gezond en ze vinden het prima om binnen te zitten omdat ze dat gewend zijn vanaf kleins af aan
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_71357796
Mijn mening is heel simpel katten zijn huisdieren en behoren geen overlast te geven aan de buren of onder een auto te komen. Ik heb nog steeds de beelden van die kat op de snelweg die we niet konden ontwijken op mijn netvliesje gebrand zitten. Ik wil ook geen overlast van mijn buurkatten. Die van mij mogen in mijn tuin en niet verder. Ze zijn allebei geholpen en dus krijg ik ook geen nestjes.

Zoals de katten van (sorry naam vergeten) die keurig de katten ook uit de tuin van de buren jagen vind ik prima. Zolang er geen overlast is maar je buren plezier hebben van jou kat is het toch ok.

Denk ook dat het ervan afhangt waar je woont en hoe je omgeving is.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  maandag 27 juli 2009 @ 15:29:14 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71367238
Mijn poes Cato zou ook een binnenkat worden. Geen overlast voor anderen, geen risico voor haar, zo dacht ik erover.

Maar na drie maand zat ze zielig voor te raam naar buiten te kijken, was ze enorm op binnen uitgekeken en wou ze vogels en vliegen vangen. Na 7 maanden hebben we haar laten sterriliseren en toen langzaam aan buiten laten wennen. Eerst twee maanden alleen 's avonds buiten als we thuis waren en in t weekend overdag en de avond. Ze blijft gelukkig in de buurt, loopt niet echt verder weg dan een paar tuinen.

Daarna overdag en 's avonds. Sinds Dec, toen werd ze 1 jaar, hebben we een kattenluik, sinddien ook een andere kat. In huis kon ze in de gordijnen hangen en enorm kattewaad uithalen, ook heeft ze wel eens geplast in huis uit nijd. Nu is ze helemaal in haar sas en een heel blij beest.

Het ligt volgens mij heel erg aan het karakter van de kat of je hem/haar dus binnen kan houden of niet.

Onze nieuwe kitten is 9 weken, die mag over zes weken ook fijn naar buiten.
  maandag 27 juli 2009 @ 15:36:26 #55
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71367434
Edit: Reactie op een al aangepaste post, bedankt voor de melding!

[ Bericht 95% gewijzigd door senesta op 29-07-2009 14:41:24 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 27 juli 2009 @ 15:48:02 #56
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71367751
Ik durfde niet te klikken. Maar goed ook dus blijkbaar.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 27 juli 2009 @ 15:49:36 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71367797
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:48 schreef tonja het volgende:
Ik durfde niet te klikken. Maar goed ook dus blijkbaar.
Ik had t net uitgetypt in een PM, ik ben serieus nog misselijk

Fotoserie van een laars met een kitten, kitten zit aan een touw en wordt meegesleurd, dan zie je m aan de schoen kauwen, dan zie je de stilettohak in zijn bek, dan zie je een platte kitten met plopoog, dan zie je dat het oog eruit is geplopt etc etc
daarna gingen ze erin knippen en toen heb ik m weggeklikt
  maandag 27 juli 2009 @ 17:02:42 #58
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_71369894
Onze Pluisje poes kwam ook nooit verder dan onze tuin, totdat mevrouw besloot om te kijken waar haar personeel toch iedere dag naartoe ging en ons volgde.
Resultaat was dat ze aangereden werd door een brommer, gelukkig heeft ze het overleefd. Nu hebben we het balkon volledig afgeschermd en volgend jaar doen we de tuin (staat nu nog een heg in). Mevrouw mist niks en heeft het prima naar haar zin.
Sinds kort hebben we er twee maine coon kittens bij en die mogen sowieso niet naar buiten.

(en wat een vreselijke foto's van dat Japanse griet )
pi_71370621
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:29 schreef Juud79 het volgende:

Onze nieuwe kitten is 9 weken, die mag over zes weken ook fijn naar buiten.
Ahh, wat lief, dan heb je 2 katten die anderen tot last zijn en doodgereden kunnen worden.

Tering mens, neem dan geen kat als je ze toch naar buiten trapt omdat je geen drol om ze geeft
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71376207
wie zegt dat ze er geen drol om geeft. ze geeft net aan dat dr kat doodongelukkig voor het raam zat te staren toen het nog niet naar buiten mag? om hem dan binnen te houden dan pas ben je egoistisch en hou je niet van je kat. dan wil je alleen jezelf een plezier doen en niet dat beest.
'..Live the life you've dreamed..'
  Moderator / Miss SHO maandag 27 juli 2009 @ 20:46:54 #61
22592 crew  Ole
pi_71376262
mijn katten vonden het heerlijk dat ze eindelijk naar buiten konden!

Maar OK, ik heb geluk (en zij ook) ze komen niet op de openbare weg.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 27 juli 2009 @ 20:47:32 #62
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71376283
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef Jooppiejj het volgende:
wie zegt dat ze er geen drol om geeft. ze geeft net aan dat dr kat doodongelukkig voor het raam zat te staren toen het nog niet naar buiten mag? om hem dan binnen te houden dan pas ben je egoistisch en hou je niet van je kat. dan wil je alleen jezelf een plezier doen en niet dat beest.
Kan ook in je tuin, wordt ie ook niet overreden ed.
pi_71377289
ligt ook aan de woonsituatie hoor. bij ons is soweiso het hele dorp 30 km zone, en wonen we aan de rand van het dorp. maar goed; bij ons kom je op de weg ook gewoon nog paard & wagen tegen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71377380
laatst verrastte de buurvrouw van hiertegenover me nog. ik zat met selene & de katjes buiten aan de voorkant, ze komt ff babbelen en shin (die valse...) komt erbij. buuv begint te roepen 'poespoes, kom dan poes' en ik zeg oooh, pas op hoor, die's vals! wat gebeurt er: shin gedraagt zich voorbeeldig en de buuv zegt: 'oh, maar ze ligt vaak bij mij op bed hoor'. echt iedereen heeft hier katten. wij kregen toen we hier net woonden op ons donder dat ze nog niet naar buiten mochten. 'da's toch zielig! katten horen buiten hoor'. zelfs de kattenhatende buurman. die nu heel blij ios met die van mij want ze jagen alle andere katten weg en jagen niet op vogeltjes (alleen motjes)
  maandag 27 juli 2009 @ 21:45:40 #65
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71378090
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Bewijs eens dat jouw kat dat niet doet? Jij weet niet wat dat beest doet als 't buiten is. Misschien nu nog wel, maar over een half jaar? En een jaar? En 2 jaar?
Verbied maar eens eerst kinderen.
pi_71380872
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef Jooppiejj het volgende:
Doodongelukkig?
hoe kan je dat zien?

Die van ons liggen ook voor de raam naar buiten te staren ....voornamelijk naar duiven en eksters en ander rondvliegend spul.... (we zitten op anderhalf hoog zeg maar) en ja ze maken wel geluidjes (niet allemaal) als ze een beest zien.

Maar of dat ze dan ongelukkig kijken/staren?
Een kat kan je dat echt niet vertellen hoor.

Maar goed , zo denk ik er over
pi_71380929
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Verbied maar eens eerst kinderen.
op kinderen hoort een regelbare decibel meter te zitten ...en een : ikmaakgeenschadealsikergensaankomwatiknietvanmijnoudersmag-knop
(ander topic denk ik dan maar )
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:40:38 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71386767
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:11 schreef prupke het volgende:

[..]

Doodongelukkig?
hoe kan je dat zien?

Die van ons liggen ook voor de raam naar buiten te staren ....voornamelijk naar duiven en eksters en ander rondvliegend spul.... (we zitten op anderhalf hoog zeg maar) en ja ze maken wel geluidjes (niet allemaal) als ze een beest zien.

Maar of dat ze dan ongelukkig kijken/staren?
Een kat kan je dat echt niet vertellen hoor.

Maar goed , zo denk ik er over
Sinds dat ze buiten is, krabt ze niet meer aan de bank, loopt ze niet meer door het huis te razen, is ze aanhankelijker en vriendelijker. Als het een dag regent en ze kan niet buitenspelen, dan loopt ze te knorren door huis. Dus ja, ze is veel gelukkiger nu ze lekker buiten kan zijn. Tis ook een heel actief beest en ze speelt graag met de buurkatten, die ook gewoon buiten lopen. En ja, ze kan op een dag onder een auto lopen, dat is ook mijn grootste angst, maar moet je dan daarom maar een kat binnenhouden?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:44:46 #69
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_71386832
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:27 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ahh, wat lief, dan heb je 2 katten die anderen tot last zijn en doodgereden kunnen worden.

Tering mens, neem dan geen kat als je ze toch naar buiten trapt omdat je geen drol om ze geeft
Val dood.
Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.

Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
pi_71387051
gelukkig is iedereen in dit topic weer aardig en begripvol voor elkaar.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:06:35 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71387279
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Val dood.
! Mens toch.
quote:
Ik geef heel veel om mijn katten en ze zijn andere mensen niet tot last. De oudste komt bij de buren in de tuin en die hebben zelf ook een kat, waar ze mee speelt.
Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.
quote:
Tis juist zielig om ze binnen te houden als ze naar buiten willen, ik zorg er juist goed voor door te geven wat ze nodig hebben. Ze krijgen hier t beste eten, veel knuffels, aandacht en goede zorg van ons. En vrijheid.
Zolang jouw lieve katje het maar naar z'n zin heeft, natuurlijk De overlast die daarbij veroorzaakt wordt, tjaaa.. dat hóórt er bij hoor. Nee, dat hoort er niet bij. Het is JOUW kat. JOUW probleem, niet het probleem van de bbuurt. Houd die beesten gewoon binnen (of in je eigen tuin for that matter). Daar horen ze thuis.
Huilen dan.
pi_71388046
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Isdatzo het volgende:

Jij weet niet wat jouw kat uitspookt. "Niemand heeft last van mijn kat hooooooooooor", terwijl dat beest in mijn tuin schijt, in mijn tuin vogels verjaagd, krassen op mijn auto maakt, etc.
Misschien een idee om een kat die overlast bezorgd te vangen en een halsband om te doen als deze al niet heeft, met een bericht erin zo van "je kat bezorgd overlast".

Er zijn teveel mensen die zeggen dat hun kinderen katten geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen vlieg kwaad doet.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:02:57 #73
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71401129
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

! Mens toch.
[..]

[..]

Zolang jouw lieve katje het maar naar z'n zin heeft, natuurlijk De overlast die daarbij veroorzaakt wordt, tjaaa.. dat hóórt er bij hoor. Nee, dat hoort er niet bij. Het is JOUW kat. JOUW probleem, niet het probleem van de bbuurt. Houd die beesten gewoon binnen (of in je eigen tuin for that matter). Daar horen ze thuis.
JIJ maakt anders een groot probleem, van HAAR probleem

Waar er hier last is (er hier zijn dik een tiental katten!) zijn vogels juist. Tientallen grote zwarte rotbeesten
pi_71401512
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:55 schreef simmu het volgende:
gelukkig is iedereen in dit topic weer aardig en begripvol voor elkaar.....
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:41:55 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71402209
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef fs180 het volgende:

[..]

JIJ maakt anders een groot probleem, van HAAR probleem
Nee, ik hoef haar probleem niet in MIJN tuin.
quote:
Waar er hier last is (er hier zijn dik een tiental katten!) zijn vogels juist. Tientallen grote zwarte rotbeesten
Nee, ik hoef jouw oplossing niet in MIJN tuin.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')