abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71220043
What would you do in the wake of a global catastrophe? How would you find the very basics of survival: food, water and shelter? The Colony is a controlled experiment that attempts to determine exactly what it would take to survive and rebuild a functioning new society when the world we’ve grown accustomed to has been destroyed.
In The Colony, a group of 10 volunteers whose backgrounds and expertise represent a cross-section of modern society, are isolated for two months in an urban environment in downtown Los Angeles and tasked with creating a livable society. With no electricity, no running water and no communication with the outside world, all they have to work with are their skills and whatever tools and supplies they scavenge from their surroundings.

Website: http://dsc.discovery.com/tv/colony/colony.html

Erg interessant idee denk ik. Natuurlijk lijkt het in sommige dingen op het Survivor idee, maar dit, in een post apocalyptische setting trekt me wel eigenlijk. Eerste ep is te vinden in ieder geval
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:57:26 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71220274
Oeh. Goed om te volgen .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_71220732
Zouden ze ook op Mars kunnen doen ;P En het verhaal heeft wel iets weg van het spel Fallout 3
Er gaat niets boven Groningen
pi_71223183
Ik zit hem nu te kijken. Ziet er leuk uit Edit: het lijkt echt net fallout 3 Geweldig
  woensdag 22 juli 2009 @ 18:49:36 #5
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71223710

Een test case voor een post-apocalyptische Urban-survival, klinkt te mooi om waar te zijn

Zie wel een paar mogelijke hyaten in de begeleidende tekst, maar ik ga zeker kijken.

Thnx
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_71223744
ziet er een beetje gay uit, maar het idee is wel leuk.
pi_71224188
Net gezien, ondanks een paar overdreven karakters is het wel een leuk concept. Ga het wel volgen
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_71224511
He verdomme. het is al afgelopen..
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:04:39 #9
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71226195
Ik heb net ff gekeken. Vond er maar weinig aan. Ik zal het wel voorlopig blijven volgen want het heeft wel potentie.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:32:24 #10
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71286458
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:05 schreef Tim86 het volgende:
Net gezien, ondanks een paar overdreven karakters is het wel een leuk concept. Ga het wel volgen
Heb 'm nog niet binnen geslurpt, andere prio's momenteel, maar ben wel benieuwd naar een aantal dingen:
Locatie - Het lijkt erop dat de groep is "opgesloten" in een relatief klein gebied (loods ?) - klopt dat ?
Communicatie - Ik heb het vermoeden dat er NIET gedaan wordt aan communicatie met "anderen" - is dat zo ?

Hiermee is het namelijk wellicht leuke TV, maar dat zijn de 2 belangrijkste zaken in deze.
Enige restrictie hierop beinvloed het verdere verloop te veel om het "waarheidsgetrouw" te laten zijn.

Op de foto zie ik overigens 11 mensen, terwijl men spreekt van 10 "vrijwilligers". Is die ene extra man/vrouw de "Showmaster" ?

En waarom lopen ze practisch allemaal met zwaarden & dolken te showen op die foto ?
Het is toch een van de buitenwereld afgesloten experiment ??? - beetje over de top - show TV, die weinig van doen heeft met het echie, vrees ik. (Maar hoor graag het tegendeel )
pi_71286548
jezus wat is dit gaar zeg ze hadden het beter wat realistischer gemaakt, en zonder cameramensen ofzo, want ik moest vooral lachen om de eerste aflevering.
pi_71288050
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:35 schreef jimjim1983 het volgende:
jezus wat is dit gaar zeg ze hadden het beter wat realistischer gemaakt, en zonder cameramensen ofzo, want ik moest vooral lachen om de eerste aflevering.
Dan kijk je toch niet:) Ik vind het wel leuk, beter dan de troep die er op andere zenders te zien is in ieder geval..
pi_71288812
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:15 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet:)
quote:
Ik vind het wel leuk, beter dan de troep die er op andere zenders te zien is in ieder geval..
niet veel, terwijl het dat wel had kunnen zijn. gemiste kans.
pi_71289008
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:38 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

[..]

niet veel, terwijl het dat wel had kunnen zijn. gemiste kans.
pi_71291811
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:32 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Heb 'm nog niet binnen geslurpt, andere prio's momenteel, maar ben wel benieuwd naar een aantal dingen:
Locatie - Het lijkt erop dat de groep is "opgesloten" in een relatief klein gebied (loods ?) - klopt dat ?
Communicatie - Ik heb het vermoeden dat er NIET gedaan wordt aan communicatie met "anderen" - is dat zo ?

Hiermee is het namelijk wellicht leuke TV, maar dat zijn de 2 belangrijkste zaken in deze.
Enige restrictie hierop beinvloed het verdere verloop te veel om het "waarheidsgetrouw" te laten zijn.

Op de foto zie ik overigens 11 mensen, terwijl men spreekt van 10 "vrijwilligers". Is die ene extra man/vrouw de "Showmaster" ?

En waarom lopen ze practisch allemaal met zwaarden & dolken te showen op die foto ?
Het is toch een van de buitenwereld afgesloten experiment ??? - beetje over de top - show TV, die weinig van doen heeft met het echie, vrees ik. (Maar hoor graag het tegendeel )
Het is niet helemaal afgesloten in een loods, maar dit is wel echt hun basis. Soms moeten ze naar buiten om te scavengen, water te halen uit de rivier etc. Er is geen communicatie met de buitenwereld verder. Wel kwam er in de eerste ep ineens een tweede groep binnen, die zo te zien ook vrijwilligers zijn (dacht eerst aan acteurs). Er komen daarnaast net zoals in Dawn of the dead etc groepen bikers langs die de boel willen trashen en willen plunderen en dat ziet er wel een beetje debiel uit..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:49:00 #17
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71297980
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:12 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Het is niet helemaal afgesloten in een loods, maar dit is wel echt hun basis. Soms moeten ze naar buiten om te scavengen, water te halen uit de rivier etc. Er is geen communicatie met de buitenwereld verder. Wel kwam er in de eerste ep ineens een tweede groep binnen, die zo te zien ook vrijwilligers zijn (dacht eerst aan acteurs). Er komen daarnaast net zoals in Dawn of the dead etc groepen bikers langs die de boel willen trashen en willen plunderen en dat ziet er wel een beetje debiel uit..
Hmmm, het valt dus nog mee

Normaal zou je juist contant met anderen (overlevenden) proberen te maken, maar dat is lastig in zo'n experiment als deze en an sich geen "show stopper"

Die bikers klinkt wel grappig. Dat soort zaken zou je in het echt ook mee te maken (kunnen) krijgen. Alleen dan wordt het al snel een "kill or be killed" (en dan is zo'n zwaard wellicht best handig ) maar dat is lastig bij een TV show. Het idee is in elk geval Oke, maar de uitvoering zal dus best een beetje knullig zijn.

Ben in ieder geval NOG nieuwsgieriger geworden i.p.v. "laat maar".

Ga 'm vannacht wel ff bekijken (eerst ff uitwaaien op de brommert )
  zondag 26 juli 2009 @ 17:33:04 #18
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71343272
Aflevering 1 gezien en het is absoluut een interessante 'case study'.
Er is goed over nagedacht door de makers. Ze hebben ook redelijk wat moeite gedaan om het zo echt mogelijk te maken, qua beleving.

Eerst 30 uur wakker gehouden, zonder eten & drinken.
Vervolgens krijgen ze (ze = 6 'survivors') 15 minuten de tijd om een verlaten warenhuis te 'plunderen' (voor zover er uberhaubt nog iets te halen valt ) Na 10 minuten komen er echter bikers binnen zetten die de verzamelde spullen weer proberen af te pakken.

Ook al doen die 'marauders' alleen maar 'lastig' (ze mogen uiteraard geen fysiek geweld gebruiken, maar de 'survivors' weten dat niet, volgens de 'voice over' ) Het voegt toch een beetje dat vijandige toe wat het een stuk realistischer en benauwder maakt (voor de deelnemers).

Vervolgens moeten ze via een 'route' die je normaal NOOIT zou moeten nemen, maar die in dit geval nodig is om niet dwars door een drukke stad te gaan, een paar kilometer lopen met hun spulletjes naar de 'sanctuary'. Een oude fabriekshal. Qua veiligheid & verdediging ook niet de meest geschikte plaats, maar goed genoeg voor deze 'test'.

De volgende dag komt er nog een groepje van 4 personen bij ... en dan begint het eigenlijk pas echt

edit:
Het begin doet inderdaad wel een beetje aan 'Dawn of the dead' denken, mis alleen de zombies nog

[ Bericht 6% gewijzigd door R0N1N op 26-07-2009 17:43:24 ]
pi_71343361
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:33 schreef R0N1N het volgende:
Aflevering 1 gezien en het is absoluut een interessante 'case study'.
Er is goed over nagedacht door de makers. Ze hebben ook redelijk wat moeite gedaan om het zo echt mogelijk te maken, qua beleving.
onzin, dat lijkt maar zo voor de kijker. ze zitten midden in een grote stad dan heb je echt wel door dat je met een tv programma bezig bent.
quote:
[quote]Op zondag 26 juli 2009 17:33 schreef R0N1N het volgende:

Ook al doen die 'marauders' alleen maar 'lastig' (ze mogen uiteraard geen fysiek geweld gebruiken, maar de 'survivors' weten dat niet, volgens de 'voice over' ) Het voegt toch een beetje dat vijandige toe wat het een stuk realistischer en benauwder maakt (voor de deelnemers).
[/q]
tuurlijk weten ze wel dat ze geen fysiek geweld gaan gebruiken, ze doen mee aan een tv-programma...
hoe kan je dat realistisch noemen?

[ Bericht 16% gewijzigd door jimjim1983 op 26-07-2009 17:42:21 ]
pi_71343456
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:33 schreef R0N1N het volgende:
Een oude fabriekshal. Qua veiligheid & verdediging ook niet de meest geschikte plaats, maar goed genoeg voor deze 'test'.
Lijkt me leuk als ze die ook nog een beetje gaan fortificeren
  zondag 26 juli 2009 @ 18:01:19 #21
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71343978
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:36 schreef jimjim1983 het volgende:
onzin, dat lijkt maar zo voor de kijker. ze zitten midden in een grote stad dan heb je echt wel door dat je met een tv programma bezig bent.

tuurlijk weten ze wel dat ze geen fysiek geweld gaan gebruiken, ze doen mee aan een tv-programma...
hoe kan je dat realistisch noemen?
Dûh!
Nuanceringen zijn je vreemd, is 't niet ?

Zo echt MOGELIJK (binnen die totaal niet vernietigde, levendige wereld)
& RealistischER is wat anders dan realistisch. Het is en blijft een 'test case', met grenzen qua veiligheid.

Wat had je dan verwacht ? Moord en doodslag ?
  zondag 26 juli 2009 @ 18:07:03 #22
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71344099
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:39 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Lijkt me leuk als ze die ook nog een beetje gaan fortificeren
Geloof 't niet, wat ik heb gezien aan voorstukjes. Wel hier en daar wat verstevigen, maar niet noemenswaardig. Op een gegeven moment komen die 'marauders' met redelijk wat geweld (voor zover mogelijk/toegestaan, wat iedereen weet ja) naar binnen. Er wordt zelfs met molotov cocktails gegooid, en ten minste 1 van de 'survivors' zou het liefst zo'n biker eraf slaan & z'n motor pikken
pi_71344234
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:01 schreef R0N1N het volgende:
Het is en blijft een 'test case', met grenzen qua veiligheid.

Wat had je dan verwacht ? Moord en doodslag ?
het is nu gewoon het zoveelste bullshitprogramma ipv een testcase.
  zondag 26 juli 2009 @ 19:04:02 #24
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_71345287
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:13 schreef jimjim1983 het volgende:
het is nu gewoon het zoveelste bullshitprogramma ipv een testcase.
Dus als mensen echt denken dat de wereld is vergaan en ze werkelijk moeten rennen voor hun leven etc. (en er dus onvermijdelijk doden en/of gewonden vallen) is het pas een interessante 'test case' of zo

Voor dat soort TV moet je nog even een paar jaar wachten, tot zoiets als 'The Runningman' realiteit wordt

Zelf neem ik hier wel genoegen mee.
pi_71346891
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:04 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dus als mensen echt denken dat de wereld is vergaan en ze werkelijk moeten rennen voor hun leven etc. (en er dus onvermijdelijk doden en/of gewonden vallen) is het pas een interessante 'test case' of zo

dat is natuurlijk een beetje overdreven. maar zulke knullige dingen maken het voor mij iig onkijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')