Bron: http://www.ad.nl/groeneha(...)ttrekkerijrsquo.htmlquote:Dreigen met springen ‘aandachttrekkerij’
ALPHEN - Terwijl een man letterlijk op het randje van de dood balanceerde, konden een aantal omstanders alleen maar lachen. Een springer, een 27-jarige Hagenaar, hield de gemoederen in de Planetenbuurt gisteren urenlang bezig. Hij stond op de zesde etage van een flatgebouw an de Venussstraat.
Met twee man van een speciaal onderhandelingsteam probeerde de politie de man naar beneden te praten. ,,We hebben niet veel succes en dringen maar moeilijk tot hem door,’’ liet een politiewoordvoerster weten. Onder de plek waar de springer stond werd een soort kussen gelegd, om hem op te vangen als hij zich zou laten vallen.
Hoewel de wegen rond de flat aan de Venusstraat werden afgezet door de massaal uitgerukte politie en brandweer, verzamelden tientallen omstanders zich om de springer. Het commentaar was daar niet van de lucht. De zinnen ‘We hebben niet de hele dag de tijd’ en: ‘Respect als ’ie springt’ werden door lachende lippen uitgesproken.
Een van de toeschouwers relativeert: ,,Het gaat toch niet gebeuren. Ik heb ze wel op hogere flats zien staan, het is alleen maar aandachttrekkerij.’’ Zelf woont hij niet in de buurt, maar wil bij een garagebox aan de Venusstraat. ,,Ik denk dan bij mezelf ‘doe dat toch op je eigen nest’.’’
Ook een moeder en dochter die in de buurt wonen staan te kijken. ,,Ik ben niet echt geschrokken,’’ zegt de dochter nuchter. ,,Hij staat er wel al een hele tijd. We gingen naar de dokter en toen we terugkwamen was hij er nog.’’ Daarom zijn ze samen maar even een kijkje gaan nemen.,,Het is eigenlijk hartstikke zielig, deze man is natuurlijk in psychische nood,’’ voegt de moeder toe.
Relatieproblemen zetten de man toe tot zijn daad. Maar liefst twee ur lang stond de hagenaar gevaarlijk op de balustrade. Daar wisten hulpverleners de man om 16 uur weg te halen. Een 19-jarige Alphenaar die ondanks vorderingen van de politie toch door de afzetting liep is aangehouden.
Stelling: De springer moet de kosten die zijn gemaakt door de hulpdiensten vergoeden en een boete betalen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
Stelling: de politie moet voortaan bij dergelijke incidenten extra agenten inschakelen, die handhaven, bekeuringen uitschrijven en desnoods mensen arresteren en afvoeren die het werk van de politie en hulpverleners verstoren.
Loop dan doorquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:05 schreef Salvad0R het volgende:
Ik ga echt mijn gemoedstoestand niet laten beinvloeden door een suicidale kneus die te weinig vastgehouden is als baby.
Dat zekerquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Stelling: De springer moet de kosten die zijn gemaakt door de hulpdiensten vergoeden en een boete betalen.
De springer moet gewoon springen, of niet op dat dak gaan staan. Stomme idioten, als ze op zo'n dak er nog niet uit zijn of ze zelfmoord willen plegen ja of neequote:Op woensdag 22 juli 2009 14:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Stelling: De springer moet de kosten die zijn gemaakt door de hulpdiensten vergoeden en een boete betalen.
Rammstein past beter.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Kriss Kross
Jump
Jump Jump
You should know, you should know that ahhh
Kris Kross is not having anything today
As we stand there totally krossed out
We commence to make you
Jump! Jump!
The Mac Dad will make you
Jump! Jump!
The Daddy Mac will make you
Jump! Jump!
Kris Kross will make you
Jump! Jump!
Bekeuringen voor wat dan? Bekeuringen voor het roepen van een aanmoediging voor iets waarvoor hij zelf het dak op is geklommen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
Stelling: de politie moet voortaan bij dergelijke incidenten extra agenten inschakelen, die handhaven, bekeuringen uitschrijven en desnoods mensen arresteren en afvoeren die het werk van de politie en hulpverleners verstoren.
Dat probeerden die toeschouwers toch ook?quote:Met twee man van een speciaal onderhandelingsteam probeerde de politie de man naar beneden te praten.
nee, laten we uitkijken naar incidenten zoals toen in engeland, waarbij mensen stonden te schreeuwen en de jongen sprong... en daarna ernaartoe renden om filmpjes en fotos te maken...quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bekeuringen voor wat dan? Bekeuringen voor het roepen van een aanmoediging voor iets waarvoor hij zelf het dak op is geklommen?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:20 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nee, laten we uitkijken naar incidenten zoals toen in engeland, waarbij mensen stonden te schreeuwen en de jongen sprong... en daarna ernaartoe renden om filmpjes en fotos te maken...
Bekeuring voor het hinderen van de werkzaamheden van hulpdiensten. Als iemand geweld gebruikt tegen een ambulancebroeder is het land te klein, maar dit soort vormen van verbaal geweld vinden we kennelijk heel normaal, getuige de reacties hier.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Bekeuringen voor wat dan? Bekeuringen voor het roepen van een aanmoediging voor iets waarvoor hij zelf het dak op is geklommen?
Truequote:Een van de toeschouwers relativeert: ,,Het gaat toch niet gebeuren. Ik heb ze wel op hogere flats zien staan, het is alleen maar aandachttrekkerij.’’ Zelf woont hij niet in de buurt, maar wil bij een garagebox aan de Venusstraat. ,,Ik denk dan bij mezelf ‘doe dat toch op je eigen nest’.’’
Ik weet niet in wat voor egoïstisch, harteloos land jij leeft, maar ik leef graag in een land waar mensen nog een beetje naar elkaar omkijken. En dat we iemand in acute psychische nood in elk geval proberen te helpen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:32 schreef Magistic het volgende:
Tja hij wil het toch zelf? En als hij het niet wil is het blijkbaar dus toch aandachttrekkerij. Het kost de reddingsmaatschappijen alleen maar handen vol geld (ons geld) om zulke mensen te redden. Als die man dan dood wil, geef hem dan toch gewoon een spuitje en dan gaan wij wel gewoon door met leven.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)dood_in_gejoeld.htmlquote:Tiener de dood in gejoeld
Een schreeuwende menigte heeft afgelopen zaterdag een Britse tiener, met succes, aangemoedigd om van een parkeergarage te springen. Een groep jongeren verzamelde bij de parkeergarage in Derby en tierde dat hij moest springen. Een van de toeschouwers zou zelfs 'Hoever kun je stuiteren?', hebben geschreeuwd. De suïcidale Shaun Dykes stond drie uur op de rand van het dak, voordat hij besloot er een einde aan te maken, weet Mail Online.
Foto's
Terwijl agenten hem van gedachten probeerden te veranderen, sprong de 17-jarige student van een hoogte van achttien meter zijn dood tegemoet. Toeschouwers konden zich na de fatale duikeling niet beheersen en braken door de politiebarricades heen om met mobieltjes foto's van het stoffelijk overschot te maken.
Depressief
Een politiewoordvoerder liet gisteren weten dat de menigte typerend is voor de verloedering in de maatschappij. De politie zegt dat de jongen depressief was en net uit een stukgelopen relatie kwam. "Een aantal jongeren riep 'springen' en 'schiet eens op'", vertelt de geschokte politiewoordvoerder. "Het leek erop dat ze de situatie wel grappig vonden." Er werden vooralsnog geen mensen aangehouden.
Wisten de omstanders dat ie niet zou springen, toen ze dat riepen? NEEquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:12 schreef Sanderrrr het volgende:
Is ie gesprongen? NEE
Dus het was wel een aandachtshoer? JA
Dus de omstanders hadden gewoon gelijk? JA
Onverschilligheid vind ik niet eens het grootste probleem; het komt hooguit op de tweede plek. Wie onverschillig is, loopt, fietst, of rijdt gewoon door. Het échte probleem is dat mensen (omstanders) het recht MENEN te hebben om ter plekke hun mening luidkeels te verkondigen op een manier die de hulpverlening bemoeilijkt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:32 schreef HoneyPop het volgende:
Ik kan zo kwaad worden om deze onverschilligheid,
dat is waarschijnlijk ook de reden waarom deze man op het punt stond om te springen.
Die toeschouwers hadden gewoon zin in een verzetje.quote:
Wat mij betreft is een weekje politiecel een heel leuk verzetje voor zulke figuren.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:44 schreef B.E.D het volgende:
Die toeschouwers hadden gewoon zin in een verzetje.
Alleen als je het verkeerd doetquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:54 schreef Hyperdude het volgende:
Die idioten die lopen te schreeuwen mogen best een boetetje vangen.
Als de idioot die zogenaamd wil springen een minstens 10 keer zo hoge boete krijgt.
NB.
Of krijgen dit soort attentionwhores de rekening voor hun "ten minutes of fame" al thuis bezorgd.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:46 schreef isogram het volgende:
[..]
Wat mij betreft is een weekje politiecel een heel leuk verzetje voor zulke figuren.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:12 schreef Sanderrrr het volgende:
Is ie gesprongen? NEE
Dus het was wel een aandachtshoer? JA
Dus de omstanders hadden gewoon gelijk? JA
Als je zo'n pussy bent om je problemen niet op te lossen maar te ontwijken, moet je het ook wel DOEN en niet alleen maar gaan huilen om aandacht.
quote:Tiener de dood in gejoeld
Een schreeuwende menigte heeft afgelopen zaterdag een Britse tiener, met succes, aangemoedigd om van een parkeergarage te springen. Een groep jongeren verzamelde bij de parkeergarage in Derby en tierde dat hij moest springen. Een van de toeschouwers zou zelfs 'Hoever kun je stuiteren?', hebben geschreeuwd. De suïcidale Shaun Dykes stond drie uur op de rand van het dak, voordat hij besloot er een einde aan te maken, weet Mail Online.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:23 schreef Magistic het volgende:
Als hij echt dood wilde was hij direct gesprongen zonder dat zich eerst een publiek kon vormen en hulpdiensten ter plaatse waren. Dit is gewoon een geval van: "Kijk mij eens zielig zijn!".
Een geboren entertainer in hart en nieren! Zelfs van z'n dood nog een showtje maken.quote:
Of gewoon in een omgeving waar geen andere mensen te vinden zijn die er last van zullen ondervinden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:41 schreef Lyrebird het volgende:
Moraal van het verhaal: als je wilt springen, doe het dan in een buurt waar geen aso's wonen. Springt wel zo rustig.
Onzin. Ik verplaats me heel vaak in anderen, anders had ik al lang en breed vastgezeten voor moord, doodslag en god weet wat voor ellende.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:20 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nee, laten we uitkijken naar incidenten zoals toen in engeland, waarbij mensen stonden te schreeuwen en de jongen sprong... en daarna ernaartoe renden om filmpjes en fotos te maken...
de tijd waarin mensen zich uberhaupt proberen te verplaatsen in anderen is er nooit geweest en zal zo te merken zelfs in de "beschaafde" wereld niet plaatsvinden.
Echt, waar lees jij dat ze de man in kwestie luidkeels hebben aangemoedigd??? Ik lees het alsof het wat cynische reacties zijn vanaf de grond, die door de "springer" helemaal niet te horen zijn geweest. Ik zou zelf vast ook zo'n opmerking hebben gemaakt, maar niet tegen die aandachtshoer zelf. Helemaal nergens in het bericht staat dat ze het werkelijk richting de man hebben geroepen, jij verzint dat er bij.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:42 schreef isogram het volgende:
[..]
Onverschilligheid vind ik niet eens het grootste probleem; het komt hooguit op de tweede plek. Wie onverschillig is, loopt, fietst, of rijdt gewoon door. Het échte probleem is dat mensen (omstanders) het recht MENEN te hebben om ter plekke hun mening luidkeels te verkondigen op een manier die de hulpverlening bemoeilijkt.
Dat ze gaan staan kijken, vind ik nog tot daar aan toe, maar wanneer ze aanmoedigen tot springen, wordt wat mij betreft een grens overschreden. Niet alleen ethisch en moreel (de softe kant van dit verhaal), maar ook gewoon praktisch (de harde kant), namelijk: het bemoeilijkt de hulpverlening. En het KAN ertoe bijdragen, zoals in het Engelse voorbeeld, dat iemand écht springt.
Nee, dan heb je iets om trots op te zijn. Dat kun je dan leuk op je CV zetten: iemand aangemoedigd om zelfmoord te plegen.
en die springen nooit van flatgebouwen af natuurlijk...quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Echt, waar lees jij dat ze de man in kwestie luidkeels hebben aangemoedigd??? Ik lees het alsof het wat cynische reacties zijn vanaf de grond, die door de "springer" helemaal niet te horen zijn geweest. Ik zou zelf vast ook zo'n opmerking hebben gemaakt, maar niet tegen die aandachtshoer zelf. Helemaal nergens in het bericht staat dat ze het werkelijk richting de man hebben geroepen, jij verzint dat er bij.
Daarbij: diegenen die roepen dat ze zelfmoord plegen doen dat in 9 van de 10 gevallen niet. Gevaarlijker zijn de mensen waarvan je het niet in de gaten hebt dat ze met dergelijke gedachtes rondlopen.
Meneer had zelf een moeilijke jeugd?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:31 schreef Re het volgende:
6de verdieping is trouwens wel pijnlijk, dan val je net niet hard genoeg om het niet te merken
quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Meneer had zelf een moeilijke jeugd?
Die meneer verdient een medaille.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:12 schreef voyeur het volgende:
Laatst nog een Chinees die het zo hinderlijk vond dat hij in de file stond vanwege een potentiele springer dat hij hem er zelf afduwde.
sssttt breng ze nou niet op een idee, dan hebben ze weer een manier om nog meer boetes uit te schrijven.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
Ik vind dat als je een zelfmoord poging doet, je andere er niet mee lastig moet vallen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
Ik vond dit bericht op de website van het AD:
die agenten doen natuurlijk gewoon hun werk, wordt wat anders als er hulpinstanties bijgehaald moeten worden, brandweer, ambulance enzoquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:45 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Ik vind dat als je een zelfmoord poging doet, je andere er niet mee lastig moet vallen.
en het dus te verwachten was dat als je op een gebouw klimt er opmerken komen.
En betaal jij die agenten dan?
Omgquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:12 schreef voyeur het volgende:
Laatst nog een Chinees die het zo hinderlijk vond dat hij in de file stond vanwege een potentiele springer dat hij hem er zelf afduwde.
Je moet zelfmoord zien als een ziekte.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:45 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Ik vind dat als je een zelfmoord poging doet, je andere er niet mee lastig moet vallen.
en het dus te verwachten was dat als je op een gebouw klimt er opmerken komen.
En betaal jij die agenten dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |