I sayquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:13 schreef Vrohdon het volgende:
[..]
Dan ga je daar toch wat aan doen?! Ik snap echt absoluut niet hoe je zo iemand gewoon weg kan sturen! Er zijn instanties, verenigingen, hulpprogramma's die alles in het werk willen stellen om zo iemand weer op het goede pad te krijgen. Je komt duidelijk uit een grote familie, dan is er toch op zijn minst één iemand helder genoeg om te beseffen dat dit niet is hoe je met mensen omgaat?
Je zus maakt er een potje van, wellicht omdat ze niet om kan gaan met de thuissituatie. Maar in plaats van dat je elkaar helpt, trap je haar het nest uit? Ik vind het echt afschuwelijk. Vervolgens ga je hier posten dat mensen die drinken 'niet cool' zijn. Daar zit een kern van waarheid in. Maar mensen die zo met elkaar, eigen familie nota bene, omgaan, zijn een gevaar voor de maatschappij!
Ik krijg steeds meer de behoefte om je zus een hart onder de riem te steken en te zeggen dat het haar schuld niet is dat ze het zo zwaar heeft (gehad).
Ik een de-hele-week-lang-sprookjes-vertellerquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:16 schreef Houzer het volgende:
Ik denk eerder dat TS een 7dags alchemist is.
quote:
Ik vind het maar een gevaarlijk kliekje.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:18 schreef aychelle het volgende:
[..]
joa, maar niet verplicht. het is niet zoals die sektes in amerika waar je nooit uitkunt. Maar wij mogen alleen naar ''buiten'''met een reden. De kerk en de gemeenschap is hier gewoon één grote familie zeg maar. Je buren zijn ook je vrienden. Al mijn beste vriendinnen wonen letterlijk om de hoek. En vriendjes mogen we allemaal heus wel hebben (al verschilt dat per familie) Ik was laatst nog in groningen, was leuk.
En hier vindt jij niks mis mee? Ik dacht dat het hele idee van het christendom 'het redden van mensen' was. Aangezien jij en je familie haar hebben verbannen en niks meer doen om haar 'te redden' zijn jullie volgens mij geen goede christenen. Ik neem aan dat je gelooft in het concept hemel en hel en dat je nu gelooft dat je zus naar de hel gaat omdat ze zich niet aan de bijbelse regels heeft gehouden. Het feit dat jullie je zus dus niet meer willen helpen betekent eigenlijk dat jullie je zus verdoemen om naar de hel te gaan. Dat strookt toch totaal niet met de christelijke levenswijze, of wel soms?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:59 schreef aychelle het volgende:
[..]
nee, terug in de familie komt ze toch nooit. Mijn broer en ik zijn de enige die nog contact hebben. Ze moet echt haar hele levenstijl omgooien om ooit nog es op bezoek te komen
stel je belangrijkste vraag dan nog een keer!quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:54 schreef jitzzzze het volgende:
Godver TS, geef nou eens antwoord op alle gestelde vragen
omdat ik gelovig ben en niet drink betekent niet dat ik in voor een geintje ben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:55 schreef drbrik het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat t niet de eerste keer kinklare onzin zou zijn wat jij op Fok spuit dus!!!!
WAAROM BEHANDEL JE JE EIGEN ZUS ALS EEN VERSCHOPPELING? BEN JE WEL GOED BIJ JE HARSES?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:19 schreef aychelle het volgende:
[..]
stel je belangrijkste vraag dan nog een keer!
jij had dus ook zo'n geval in de familie. En daar is het helemaal mee goed gekomen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, zoals wij hebben gedaan. Weer op het rechte pad gebracht.
ReputatieBang zijn voor wat de rest van de wereld denkt
Dierbaren laten stikken
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
WAAROM BEHANDEL JE JE EIGEN ZUS ALS EEN VERSCHOPPELING? BEN JE WEL GOED BIJ JE HARSES?
God heeft dat zo gewildquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:21 schreef aychelle het volgende:
[..]
jij had dus ook zo'n geval in de familie. En daar is het helemaal mee goed gekomen?
het drankprobleem is al weg, dat was mijn verbannen zusquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:58 schreef drbrik het volgende:
[..]
Alleen zonde dat jullie de drank hebben laten winnen!
Wel zo gemakkelijk, het probleem gewoon wegsturen. Doe je dat ook als je je nagel breekt, je hele vinger afhakken?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:22 schreef aychelle het volgende:
[..]
het drankprobleem is al weg, dat was mijn verbannen zus
quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:58 schreef Houzer het volgende:
[..]
En dat betekend dat je vader zn zus heeft liggen neuken, waaruit aychelle het wondergedrocht is voortgekomen?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:18 schreef aychelle het volgende:
[..]
joa, maar niet verplicht. het is niet zoals die sektes in amerika waar je nooit uitkunt. Maar wij mogen alleen naar ''buiten'''met een reden. De kerk en de gemeenschap is hier gewoon één grote familie zeg maar. Je buren zijn ook je vrienden. Al mijn beste vriendinnen wonen letterlijk om de hoek. En vriendjes mogen we allemaal heus wel hebben (al verschilt dat per familie) Ik was laatst nog in groningen, was leuk.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:23 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Vreemd dat je dan wel mag internetten. Internet (en FOK! zeker) wemelt van de vieze mannetjes tenslotte.
Het feit dat wij op een gedachtenlijn zitten schrik ik oprecht van.quote:
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:04 schreef Houzer het volgende:
[..]
Fijn hoor die geloven.
Maar ondertussen in je kerk allemaal de grootse bek, over hoe goed je het doet, maar een eigen famillielid vergeven ho maar.
De basisregel van je geloof is nog altijd naastenliefde!, als je dat al niet eens kan, ben je in mijn ogen nog minder waard dan een famillielid die verslaafd is aan drank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |