FOK!forum / Digital Corner / Interactieve TV KPN : opzeggen
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 08:20
Hey guys, even het volgende.

Afgelopen week bij m'n schoonouders geweest en m'n schoonpa liet me vol trots een doos zien met daarin een decoder, boekjes, aansluitspulletjes....hij had zich een pakket voor interactieve TV van KPN aan laten smeren.

De dingen als programma's terugkijken en films bestellen zal hij never nooit gaan doen. Een etmaal heeft maar 24 uur en films kijkt hij sowieso al nooit.
Blijft over : digitale TV. Hij dacht dat je bij Ziggo extra kosten per maand berekend krijgt als je digitale TV gaat kijken. Heb hem uitgelegd dat als hij een decoder heeft en een startkit van zo'n 20 euro, dat hij klaar is. Zei ook tegen hem dat ik een decoder "over" heb vanaf morgen omdat ik zelf met een Alphacrypt werk en de decoder dus voorlopig niet nodig zou hebben. De abbonnementskosten blijven gewoon hetzelfde.

Verder moet hij nu een CAT5 kabel gaan trekken ipv. de coaxkabel om zo de decoder bij de TV te kunnen plaatsen. En alsof dat allemaal al niet vervelend genoeg is : hij wilde dan meteen Ziggo opzeggen (scheelt weer z'n 15 euro per maand), maar besefte zich toen dat hij via zijn PC dan ook geen sport meer kon kijken (hij heeft een TV kaart in zijn PC en een extra monitor op zijn kantoortje staan).

Al met al jammer dat ie zo stel op sprong heeft besloten en niet even met me erover geboomd heeft van tevoren.

Nu wil ik hem eigenlijk helpen. Hij weet dat niet, vandaar dat ik hier wat ervaringen / info probeer te vinden :

- de aansluitset is nog ongebruikt. Kan hij nog zonder al teveel kleerscheuren van dit pakket / abbonnement af ?
- als bovenstaand niet het geval is, wat is dan de grootste schade die hij kan hebben : een jaar abbonnementsgeld kwijt ?

Ik snap wel dat er reacties kunnen komen als : bel KPN maar, maar ik wil me er (nog) niet teveel in gaan mengen zonder vooraf wat meer info te hebben ingewonnen. En aangezien er hier heel wat gasten zijn die hier misschien wel ervaring mee hebben.....

Shoot !
Billarywoensdag 22 juli 2009 @ 08:31
Lijkt mij niet zo'n probleem dat hij interactieve TV heeft ook al gebruikt hij het interactieve gedeelte niet. Het is niet duurder dan Ziggo digitale tv dus ik zie het probleem verder niet?
ColtZ40woensdag 22 juli 2009 @ 08:32
Je kan de decoder terug sturen en daar krijg je je geld voor terug. Maar je zou ook digitenne erbij kunnen nemen. Dan kost het 17,50 per maand.
JeMoederwoensdag 22 juli 2009 @ 08:34
Zie hier de voorwaarden van Interactieve TV voor aansluitingen na Augustus 2007. Ik heb ze zelf maar niet doorgelezen, maar hier kan je vast wat meer vinden.
Mr.Noodlewoensdag 22 juli 2009 @ 08:38
Hmm, gratis monteur? Volgens de site?
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 08:40
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:31 schreef Billary het volgende:
Lijkt mij niet zo'n probleem dat hij interactieve TV heeft ook al gebruikt hij het interactieve gedeelte niet. Het is niet duurder dan Ziggo digitale tv dus ik zie het probleem verder niet?
Hij heeft nu 15 euro aan kosten voor Ziggo, en dacht Ziggo dus op te kunnen zeggen en zodoende slechts 9,95 p/mnd kwijt te zijn aan interactieve TV via KPN.
Echter, hij besefte dat hij dan geen TV meer kon kijken op zijn kantoor, dus houdt hij Ziggo alsnog aan. Hierdoor is hij nu dus ineens 15 + 9,95 = 25 euro kwijt p/mnd.
Daarbij moet hij aan de gang met CAT5 kabel enz. Vandaar dat ik hem liever de boel terug laat sturen....
Billarywoensdag 22 juli 2009 @ 08:43
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:40 schreef WebbySP het volgende:

[..]

Hij heeft nu 15 euro aan kosten voor Ziggo, en dacht Ziggo dus op te kunnen zeggen en zodoende slechts 9,95 p/mnd kwijt te zijn aan interactieve TV via KPN.
Echter, hij besefte dat hij dan geen TV meer kon kijken op zijn kantoor, dus houdt hij Ziggo alsnog aan. Hierdoor is hij nu dus ineens 15 + 9,95 = 25 euro kwijt p/mnd.
Daarbij moet hij aan de gang met CAT5 kabel enz. Vandaar dat ik hem liever de boel terug laat sturen....
Ok, trouwens bij interactieve TV zit automatisch een KPN internet abbonement (niet voor die 9.95/maand ..), of had hij al internet via KPN?
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 08:43
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:32 schreef ColtZ40 het volgende:
Je kan de decoder terug sturen en daar krijg je je geld voor terug. Maar je zou ook digitenne erbij kunnen nemen. Dan kost het 17,50 per maand.
De decoder terugsturen ? Hij heeft deze in een winkel aangeschaft en meegenomen. Geen idee of hij dan ook voor een contract (een jaar ?) heeft getekend of zoiets. Wat is standaard bij deze pakketten ?
ColtZ40woensdag 22 juli 2009 @ 08:45
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:40 schreef WebbySP het volgende:

[..]

Hij heeft nu 15 euro aan kosten voor Ziggo, en dacht Ziggo dus op te kunnen zeggen en zodoende slechts 9,95 p/mnd kwijt te zijn aan interactieve TV via KPN.
Echter, hij besefte dat hij dan geen TV meer kon kijken op zijn kantoor, dus houdt hij Ziggo alsnog aan. Hierdoor is hij nu dus ineens 15 + 9,95 = 25 euro kwijt p/mnd.
Daarbij moet hij aan de gang met CAT5 kabel enz. Vandaar dat ik hem liever de boel terug laat sturen....
Ik denk dat terug sturen duurder is dan digitenne erbij nemen.
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 08:45
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:43 schreef Billary het volgende:

[..]

Ok, trouwens bij interactieve TV zit automatisch een KPN internet abbonement, of had hij al internet via KPN?
Hij heeft internet via Het Net.....heb een Experiabox zien staan in de meterkast....al met al ook een vrij duur abbonnement, en ik denk zomaar dat ie in dit geval wellicht nog beter een Alles in één pakket bij Ziggo kan afnemen.
ColtZ40woensdag 22 juli 2009 @ 08:49
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:43 schreef WebbySP het volgende:

[..]

De decoder terugsturen ? Hij heeft deze in een winkel aangeschaft en meegenomen. Geen idee of hij dan ook voor een contract (een jaar ?) heeft getekend of zoiets. Wat is standaard bij deze pakketten ?
Ik heb interactieve tv vanaf het begin. Koste toen nog 20 euro per maand wel met meer zenders. Ben toen overgestapt naar alleen digitenne maar dat was niet te doen op een grote lcd tv. Dus binnen een maand weer terug gegaan naar interactive tv en weer een tuner ontvangen a 99,95 euro. Die heb ik terug kunnen sturen en daar kreeg ik mijn geld voor terug
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 08:49
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:45 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik denk dat terug sturen duurder is dan digitenne erbij nemen.
Digitenne erbij nemen ? Bij wat hij nu allemaal heeft ? Lijkt me niet handig.
ColtZ40woensdag 22 juli 2009 @ 08:51
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:49 schreef WebbySP het volgende:

[..]

Digitenne erbij nemen ? Bij wat hij nu allemaal heeft ? Lijkt me niet handig.
Dan kan ziggo de deur uit. 9,95 + 7,50 is minder dan 9,95 + 15 euro.

En als je vader dan in NL op vakantie gaat kan hij zijn digitenne kit meenemen en daar ook tv kijken.
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 08:54
ALs ie dat doet, heeft ie nog steeds geen TV op zijn kantoortje. Ik bedoel, hij heeft een extra monitor+TV kaart en echt geen ruimte om nog een TV erbij te zetten. Daarbij heeft ie ook maar 1 TV in huis....zonde allemaal.

Probeer trouwens via de live-chat op de KPN site ook nog wat te vragen straks. Denk dat het nog wat te vroeg is voor ze ;-)
ColtZ40woensdag 22 juli 2009 @ 08:58
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:54 schreef WebbySP het volgende:
ALs ie dat doet, heeft ie nog steeds geen TV op zijn kantoortje. Ik bedoel, hij heeft een extra monitor+TV kaart en echt geen ruimte om nog een TV erbij te zetten. Daarbij heeft ie ook maar 1 TV in huis....zonde allemaal.

Probeer trouwens via de live-chat op de KPN site ook nog wat te vragen straks. Denk dat het nog wat te vroeg is voor ze ;-)
Zit er geen een dvb-t gleuf in zijn monitor?
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 09:02
Ha, was dat maar waar

Nee, wat ik voor sijn situatie het liefst zou zien : Ziggo aanhouden en dan analoge TV blijven kijken via zijn PC op kantoor en dan een startkitje (kaart) kopen voor 20 euro en icm. de decoder van mij lekker digitaal kijken in de woonkamer. Mag ie zelf nog beslissen of hij dan Alles in één wil nemen (rekensommetje maken) of dat ie het verder zo laat.

Maar voordat het zover is, eerst zien te achterhalen of hij (bijna) kosteloos de boel kan opzeggen / retourneren.
McDuckywoensdag 22 juli 2009 @ 09:15
Heb je niet standaard eeen week of 14 dagen opzeg termijn vanaf het moment dat je je contract afsluit? Dat je er nog onderuit kan zeg maar.
chrondiuswoensdag 22 juli 2009 @ 09:25
Je mag altijd binnen 7 dagen afzien van aankoop. Ook kan je op de kassabon kijken om te zien of er voor die winkel misschien een langere termijn geldt (ruilen binnen .. dagen), al geef ik je voor een abonnement weinig kans.

Zit je buiten de 7 dagen kan je proberen een brief te schrijven maar ook dan geef ik je weinig kans er nog binnen een jaar vanaf te komen.

Suc6!
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 09:42
Helaas. Ik heb net gebeld met KPN en het is al geactiveerd sinds 17-6. De decoder/recorder is een koopproduct en is nu dus zijn eigendom (99 euro). Het abbonnement kan pas na 1 jaar opgezegd worden. Het is niet anders.....
WebbySPwoensdag 22 juli 2009 @ 09:53
Ehm....

zou dit http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=667480 in dit geval eigenlijk gelden ? Dus, dat ie evengoed onder het contract uit kan ?
Vitamine_Cwoensdag 22 juli 2009 @ 16:24
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:49 schreef WebbySP het volgende:

[..]

Digitenne erbij nemen ? Bij wat hij nu allemaal heeft ? Lijkt me niet handig.
als je iTV hebt kan je daar gratis digitenne bij krijgen voor een extra tv. Enige wat je dan betaald is 3,50 huur per maand voor de digitenne ontvanger. Kosten komen dan dus uit op 9,95 + 3,50.

http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv/meerdere-televisies.htm
quote:
De decoder terugsturen ? Hij heeft deze in een winkel aangeschaft en meegenomen. Geen idee of hij dan ook voor een contract (een jaar ?) heeft getekend of zoiets. Wat is standaard bij deze pakketten ?
Die heeft hij zeker niet in de winkel meegenomen want daar hebben ze die decoders niet voor iTV. Contract wordt in de winkel afgesloten (voor een jaar) en de decoder wordt dan vervolgens thuis afgeleverd.