Ik vermoed dat de rechter vervolgens vraagt of TS weet dat hij een boete heeft gekregen. Dat kan TS dan moeilijk ontkennen, hij was er immers zelf bijquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:28 schreef sanger het volgende:
Ik zou gewoon gaan en vertellen dat je wel een brief van het CJIB hebt ontvangen, maar aan iemand anders geadresseerd was. En die heb je dus teruggezonden. Dat kunnen ze bij het CJIB nagaan uiteraard.
Als dat zo uitkomt zal het me verbazen als een rechter je een hogere boete gaat opleggen dan het originele bedrag.
Als door de foutieve spelling er echt een andere naam zou komen te staan zou ik ook de post niet openmaken hoor. Dat is niet zo gek. Hangt natuurlijk wel een beetje van de spelfouten af. Volgens TS staat er volkomen iets anders. Bv. ipv Janssen wordt het Joosten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de rechter vervolgens vraagt of TS weet dat hij een boete heeft gekregen. Dat kan TS dan moeilijk ontkennen, hij was er immers zelf bijWaaruit de rechter concludeert dat TS dondersgoed wist dat de boete gewoon voor hèm was. En die dus willens en wetens heeft teruggestuurd om eronderuit te komen.
En denk je dan nog steeds dat de rechter geen hogere boete oplegt?
En als 2 van de 3 letters fout zijn geschreven, is het vrij logisch dat je denkt dat het fout geadresseerd is. Bos en Vis zijn toch duidelijk andere namen, om eens een drielettervoorbeeld te geven.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Als door de foutieve spelling er echt een andere naam zou komen te staan zou ik ook de post niet openmaken hoor. Dat is niet zo gek. Hangt natuurlijk wel een beetje van de spelfouten af. Volgens TS staat er volkomen iets anders. Bv. ipv Janssen wordt het Joosten.
Als TS kan aantonen dat hij de brief retour heeft gezonden als "woont hier niet/onbekend" dan zal het CJIB in eerste instantie een beschiking moeten sturen aan de juiste persoon. Alleen geldt hier de omgekeerde bewijslast.
TS weet dat hij een boete heeft gekregen. Maar dan nog, als de naam zodanig fout gespeld is dat de uitspraak ook niet meer lijkt op de naam van TS, moet hij dan alsnog die brief openen? Er is ook nog zoiets als briefgeheim.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de rechter vervolgens vraagt of TS weet dat hij een boete heeft gekregen. Dat kan TS dan moeilijk ontkennen, hij was er immers zelf bijWaaruit de rechter concludeert dat TS dondersgoed wist dat de boete gewoon voor hèm was. En die dus willens en wetens heeft teruggestuurd om eronderuit te komen.
En denk je dan nog steeds dat de rechter geen hogere boete oplegt?
Het doet er allemaal niet toe want je bent er helemaal niet toe verplicht om die post te openen of te lezen. Daar hoef je geen (ongeloofwaardig) excuus voor mee te brengen. Het is je volste recht om niet te reageren op een transactievoorstel. Als je het terug wil sturen of in je reet wil steken is het ook goed.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:14 schreef Light het volgende:
[..]
TS weet dat hij een boete heeft gekregen. Maar dan nog, als de naam zodanig fout gespeld is dat de uitspraak ook niet meer lijkt op de naam van TS, moet hij dan alsnog die brief openen? Er is ook nog zoiets als briefgeheim.
Maar TS kan wel aannemelijk maken dat hij aan hem gerichte post wel degelijk had geopend. En dat verhaal wordt alleen maar aannemelijk als hij het andere poststuk retour heeft gestuurd omdat geadresseerde daar niet woonde.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:53 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het doet er allemaal niet toe want je bent er helemaal niet toe verplicht om die post te openen of te lezen. Daar hoef je geen (ongeloofwaardig) excuus voor mee te brengen. Het is je volste recht om niet te reageren op een transactievoorstel. Als je het terug wil sturen of in je reet wil steken is het ook goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |