abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71371878
Wilde er letterlijk net over posten :p
  maandag 27 juli 2009 @ 18:32:12 #227
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71372145
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:58 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik niet, ik werk voor het UMC St Radboud. De andere mensen die vroeg moeten opstaan hebben voornamelijk co-assistentschappen. Die gaan gewoon door in de zomer.
En dat onbetaald, right?
Dat wordt wat!

Ik kan niet wachten, eind augustus intro-dingen...
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
pi_71372174
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:32 schreef Laertes het volgende:

[..]

En dat onbetaald, right?
Dat wordt wat!

Ik kan niet wachten, eind augustus intro-dingen...
Co-schappen zijn inderdaad onbetaald. Mijn werk gelukkig niet, ik zit in schaal 6 CAO UMC.
pi_71372327
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:32 schreef Laertes het volgende:

[..]

En dat onbetaald, right?
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik zie het als betaald werk, maar met een verzekering die een hele hoge premie vraagt vanwege de totale afwezigheid van verantwoordelijkheid als co-assistent. Daarnaast worden de kosten afgetrokken van inproductiviteit, uitlopen van spreekuren door stomme vragen, verpesten van steriele velden etc etc. Deze kosten zijn alleen net zo hoog als je salaris.
I feel kinda Locrian today
pi_71372368
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:39 schreef starla het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik zie het als betaald werk, maar met een verzekering die een hele hoge premie vraagt vanwege de totale afwezigheid van verantwoordelijkheid als co-assistent. Daarnaast worden de kosten afgetrokken van inproductiviteit, uitlopen van spreekuren door stomme vragen, verpesten van steriele velden etc etc. Deze kosten zijn alleen net zo hoog als je salaris.
Interessante visie. Jij bent dus ook niet voor een stagevergoeding?
pi_71372813
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:41 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Interessante visie. Jij bent dus ook niet voor een stagevergoeding?
pi_71372862
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:39 schreef starla het volgende:

[..]

Jezus wat een onzin zeg, een redelijke vergoeding zou helemaal niks mis mee zijn. Niet meer dan terecht imo...
pi_71372889
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

Jezus wat een onzin zeg
pi_71373314
De vergelijking wordt vaak gemaakt tussen andere opleidingen waar men wel een stagevergoeding krijgt. De vraag is dan of stagairs daar wel netto bijdragen aan het bedrijf. Ook niet altijd, lijkt mij. Aan de andere kant is er ook nog zoiets als vraag-aanbod. Voor veel andere opleidingen in de zorg is veel minder animo dan geneeskunde. Het grote aanbod potentiele geneeskundestudenten rechtvaardigt wellicht het gebrek aan een stagevergoeding?
pi_71373484
Stagevergoeding....voor wat? Dat je elke ochtend vroeg uit je nest moet? Vervoer en dergelijke wordt al voor gezorgd (openbaar vervoer). Een co-assistent draagt netto NIETS bij aan het ziekenhuis. Om dáárvoor een vergoeding te krijgen zou genant zijn. Maar goed, ieders zijn mening.
pi_71373559
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:21 schreef starla het volgende:
Stagevergoeding....voor wat? Dat je elke ochtend vroeg uit je nest moet? Vervoer en dergelijke wordt al voor gezorgd (openbaar vervoer). Een co-assistent draagt netto NIETS bij aan het ziekenhuis. Om dáárvoor een vergoeding te krijgen zou genant zijn. Maar goed, ieders zijn mening.
Nou, ik ben ook niet onverdeeld voor een stagevergoeding hoor. Wat ik me vooral afvraag is waarom 'zij' wel? Dragen leerling-verpleegkundigen, doktersassistentes in opleiding en dergelijke netto wel bij aan de organisatie?
pi_71373574
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:16 schreef dotKoen het volgende:
De vergelijking wordt vaak gemaakt tussen andere opleidingen waar men wel een stagevergoeding krijgt. De vraag is dan of stagairs daar wel netto bijdragen aan het bedrijf. Ook niet altijd, lijkt mij. Aan de andere kant is er ook nog zoiets als vraag-aanbod. Voor veel andere opleidingen in de zorg is veel minder animo dan geneeskunde. Het grote aanbod potentiele geneeskundestudenten rechtvaardigt wellicht het gebrek aan een stagevergoeding?
Het hoge aanbod studenten maakt meer dat ze gewoon wegkomen met het niet geven van een vergoeding omdat er toch genoeg studenten zijn die het ook wel voor niks doen. En buiten het bijdragen aan een bedrijf kost het je gewoon zoveel tijd dat veel mensen hun baantje moeten opgeven, best lullig als je hierdoor ineens behoorlijk wat geld tekort komt dan... Beetje compensatie lijkt me dan wel op z'n plaats...
pi_71373609
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:24 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nou, ik ben ook niet onverdeeld voor een stagevergoeding hoor. Wat ik me vooral afvraag is waarom 'zij' wel? Dragen leerling-verpleegkundigen, doktersassistentes in opleiding en dergelijke netto wel bij aan de organisatie?
Maar die verdienen later geen reet in vergelijking met ons.
pi_71373651
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Het hoge aanbod studenten maakt meer dat ze gewoon wegkomen met het niet geven van een vergoeding omdat er toch genoeg studenten zijn die het ook wel voor niks doen.
Nou ja, je zou het andersom kunnen redeneren: omdat er te weinig mensen zich aanmelden voor verpleegkunde, stellen we een stagevergoeding in om meer leerlingen te werven. In dat opzicht is een vergoeding voor geneeskunde niet nodig.
quote:
En buiten het bijdragen aan een bedrijf kost het je gewoon zoveel tijd dat veel mensen hun baantje moeten opgeven, best lullig als je hierdoor ineens behoorlijk wat geld tekort komt dan... Beetje compensatie lijkt me dan wel op z'n plaats...
pi_71373867
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:25 schreef starla het volgende:

[..]

Maar die verdienen later geen reet in vergelijking met ons.
Maar wat heeft dat te maken met een stagevergoeding? Het is een stagevergoeding, geen vooruitgeschoven 'compensatie voor zorgpersoneel met een gemiddeld salaris lager dan dat van een arts'.
pi_71374261
ik vind een vergoeding wel op zijn plaats, al is het alleen al ter compensatie van gemiste werkuren buiten de opleiding om
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71374312
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:34 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat te maken met een stagevergoeding? Het is een stagevergoeding, geen vooruitgeschoven 'compensatie voor zorgpersoneel met een gemiddeld salaris lager dan dat van een arts'.
Dat heeft er mee te maken dat geneeskundestudenten niet zo moeten zeiken.

'That's all'
pi_71374347
Altijd lachen die co-assistenten bij ingang oost
  maandag 27 juli 2009 @ 19:50:15 #244
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71374437
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef starla het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

'That's all'
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71374517
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:48 schreef starla het volgende:
Altijd lachen die co-assistenten bij ingang oost
Ben ik ook aan het kijken. Je bedoelt die co van neuro? Vond die arts-assistent neuro irritant zeg ...
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef starla het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

'That's all'
pi_71374573
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:52 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ben ik ook aan het kijken. Je bedoelt die co van neuro? Vond die arts-assistent neuro irritant zeg ...
Ja, iets wat mij maar al te bekend voorkwam:

co: kracht....blablabla...en de sensssss'
arts-assistent: 'en de sensibiliteit!?'

pi_71374614
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:53 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, iets wat mij maar al te bekend voorkwam:

co: kracht....blablabla...en de sensssss'
arts-assistent: 'en de sensibiliteit!?'

Vond vooral haar manier van praten met die patiënt erg vervelend. Dat kleine meisje zag er trouwens ziek uit, met die neusvleugeltjes ...

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 27-07-2009 20:01:39 ]
pi_71374696
Nou Koen, wat is de DD van neusvleugelen?
pi_71374943
Haha! dat zat ik ook net te kijken.
pi_71375040
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:58 schreef starla het volgende:
Nou Koen, wat is de DD van neusvleugelen?
Pneumonie (specifiek interstitiële pneumonie, wat goed past bij de afwezigheid van het infiltraat op de x-thorax, toch?)
Astma
ARDS
Pneumothorax
Andere vormen resp. insuff.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')