Dan heb je sowieso geen recht op huurtoeslag.quote:ik betaal aan huur 500 kaal en 250 aan servicekosten
en waarom dan niet? ik ben ouder dan 23. dan ligt de grens rond de 600.....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Dan heb je sowieso geen recht op huurtoeslag.
Volgens mij niet. Anders zou je natuurlijk een hele mooie constructie kunnen maken van 300 euro huur, en 600 euro servicekosten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:28 schreef kipptje het volgende:
@ TNA: zo ver ik het weet wordt er toch alleen maar gekeken naar de kale huur????
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:28 schreef kipptje het volgende:
@ TNA: zo ver ik het weet wordt er toch alleen maar gekeken naar de kale huur????
Bron : toeslagen.nlquote:Wanneer heb ik recht op huurtoeslag?
U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Uw persoonlijke situatie
* U bent 18 jaar of ouder, of u bent minderjarig en getrouwd.
* U en uw eventuele medebewoners hebben de Nederlandse nationaliteit of hebben een geldige verblijfsvergunning.
* Iedereen die bij u woont, is op uw adres ingeschreven bij de gemeente.
Uw woning
* Uw woning heeft een eigen voordeur, een eigen toilet en keuken.
* Uw huur is niet hoger dan ¤ 631,73 en niet lager dan ¤ 204,33. Als u jonger bent dan 23 jaar, dan mag de huur niet hoger zijn dan ¤ 348,99.
Uw inkomen
* U bent jonger dan 65 jaar: als u alleen woont, mag uw inkomen maximaal ¤ 20.975 zijn. Hebt u medebewoners, dan mag uw gezamenlijke inkomen maximaal ¤ 28.475 zijn.
* U bent 65 jaar of ouder: als u alleen woont, mag uw inkomen maximaal ¤ 19.800 zijn. Hebt u medebewoners, dan mag uw gezamenlijke inkomen maximaal ¤ 27.075 zijn.
Let op!
Deze bedragen gelden voor 2009.
Uw vermogen
* U bent jonger dan 65 jaar: uw vermogen mag maximaal ¤ 20.661 zijn.
* U bent 65 jaar of ouder: Het hangt van uw inkomen af, hoeveel vermogen u mag hebben:
o Uw inkomen is ¤ 0 tot en met ¤ 13.978: uw vermogen mag maximaal ¤ 48.011 zijn.
o Uw inkomen is ¤ 13.978 tot en met ¤ 19.445: uw vermogen mag maximaal ¤ 34.346 zijn.
o Uw inkomen is meer dan ¤ 19.445: uw vermogen mag maximaal ¤ 20.661 zijn.
Let op!
Deze bedragen gelden voor 2009.
ik had even een 'proefberekening' gemaakt op de site van de BD, aannemend dat TS boven de 23 is... en daar zeggen ze dat je recht hebt op die huurtoeslagquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:30 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Anders zou je natuurlijk een hele mooie constructie kunnen maken van 300 euro huur, en 600 euro servicekosten.
dat je met je luie reet naar de site van de belastingdienst moet gaan om die berekening uit te voeren..quote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:38 schreef nuget het volgende:
[..]
dat je met je luie reet naar de site van de belastingdienst moet gaan om die berekening uit te voeren..
Natuurlijk heb je recht op een uitwonende beurs.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:40 schreef kipptje het volgende:
verder denk ik ook dat je recht hebt op uitwonende beurs aangezien je dan niet meer bij je ouders woont... anders zou ik het ook niet meer weten wanneer je dat krijgt....
Als je ingeschreven en woonachtig bent op een ander adres dan je ouders dan heb je daar recht op inderdaad.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je recht op een uitwonende beurs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |