Ja.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:23 schreef Mojave het volgende:
3 augustus verhuizen, hypotheek gebasseerd op 3 maands euribor + opslag.
Twee vraagjes.
1. Kan ik nu al de voorlopige teruggaaf regelen voor de hypotheekrenteaftrek ?
Wat je zelf wil, maar ik zou het zelf eerder te laag dan te hoog inschatten. Terugbetalen (plus de rente) is toch minder leuk dan terug krijgenquote:2. Waar kan ik het in te vullen rentebedrag het beste op zetten ivm de variabele rente?
Dat dusquote:
Ja oke, tegen hoeveel % rente dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:31 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Achteraf terugvragen is veel leuker, krijg je zelfs rente van de BD.
Momenteel 2,75%, wordt elk kwartaal opnieuw vastgesteld (en is meestal iets hoger dan een normale spaarrekening).quote:
Kon je die nog afsluiten dan? Ik zag bij diverse aanbieders dat ze die dingen uit het assortiment hebben gegooid. Of hebben ze die opslag fors hoog gezet? Ik heb er in april nog eentje afgesloten met 0.55% opslag (oftewel 1.9% dit kwartaalquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:23 schreef Mojave het volgende:
3 augustus verhuizen, hypotheek gebasseerd op 3 maands euribor + opslag.
Als je zonder die VT kunt, zou ik het gewoon lekker bij je aangifte IB meenemen volgend jaar, sparen bij de belastingdienst is meestal niet zo heel slecht (hoewel hun rente nu iets lager staat dan de hoogste spaarrentes). Als je die VT wel nodig hebt (wat ik niet hoop, want dan loop je wel een erg groot risico met die variabele rente), zou je opslag + 1% kunnen doen en op basis daarvan de rente voor het hele jaar berekenen. (hoewel.... op de euribor site zie ik dat de 3 maands intussen ook al onder de 1% is gezakt)quote:Twee vraagjes.
1. Kan ik nu al de voorlopige teruggaaf regelen voor de hypotheekrenteaftrek ?
2. Waar kan ik het in te vullen rentebedrag het beste op zetten ivm de variabele rente?
Volgens de verwachting van tig doemdenkers de afgelopen 1000 jaar is de wereld al een paar duizend keer vergaan. Als je daar op afgaat, kun je beter gewoon in je kistje onder de zoden gaan liggen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:51 schreef LaTiNo het volgende:
De verwachting van de professionele denktanken en doomdenkers is wel dat de kortlopende rentes extreem zullen stijgen het komende jaar.
Maar hoe krijg je dan adem?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:54 schreef anboni het volgende:
[..]
Kon je die nog afsluiten dan? Ik zag bij diverse aanbieders dat ze die dingen uit het assortiment hebben gegooid. Of hebben ze die opslag fors hoog gezet? Ik heb er in april nog eentje afgesloten met 0.55% opslag (oftewel 1.9% dit kwartaal)
[..]
Als je zonder die VT kunt, zou ik het gewoon lekker bij je aangifte IB meenemen volgend jaar, sparen bij de belastingdienst is meestal niet zo heel slecht (hoewel hun rente nu iets lager staat dan de hoogste spaarrentes). Als je die VT wel nodig hebt (wat ik niet hoop, want dan loop je wel een erg groot risico met die variabele rente), zou je opslag + 1% kunnen doen en op basis daarvan de rente voor het hele jaar berekenen. (hoewel.... op de euribor site zie ik dat de 3 maands intussen ook al onder de 1% is gezakt)
[..]
Volgens de verwachting van tig doemdenkers de afgelopen 1000 jaar is de wereld al een paar duizend keer vergaan. Als je daar op afgaat, kun je beter gewoon in je kistje onder de zoden gaan liggen.
Thanks, vul hem wel in bij m'n IB.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:54 schreef anboni het volgende:
[..]
Kon je die nog afsluiten dan? Ik zag bij diverse aanbieders dat ze die dingen uit het assortiment hebben gegooid. Of hebben ze die opslag fors hoog gezet? Ik heb er in april nog eentje afgesloten met 0.55% opslag (oftewel 1.9% dit kwartaal)
[..]
Als je zonder die VT kunt, zou ik het gewoon lekker bij je aangifte IB meenemen volgend jaar, sparen bij de belastingdienst is meestal niet zo heel slecht (hoewel hun rente nu iets lager staat dan de hoogste spaarrentes). Als je die VT wel nodig hebt (wat ik niet hoop, want dan loop je wel een erg groot risico met die variabele rente), zou je opslag + 1% kunnen doen en op basis daarvan de rente voor het hele jaar berekenen. (hoewel.... op de euribor site zie ik dat de 3 maands intussen ook al onder de 1% is gezakt)
[..]
Volgens de verwachting van tig doemdenkers de afgelopen 1000 jaar is de wereld al een paar duizend keer vergaan. Als je daar op afgaat, kun je beter gewoon in je kistje onder de zoden gaan liggen.
Daarom zei ik ook opslag + 1% (die 1% komt in plaats van de euribor, fictief zegmaar)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:38 schreef Mojave het volgende:
[..]
Thanks, vul hem wel in bij m'n IB.
Heb 'm afgesloten in maart, kon dus ook nog mee profiteren![]()
Maar stel ik kan ergens meer sparen, dan heeft het toch geen zin om euribor + opslag + 1% te doen voor m'n aangifte want dan moet ik later terug betalen...?
Ah zo, te snel gelezenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:28 schreef anboni het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook opslag + 1% (die 1% komt in plaats van de euribor, fictief zegmaar)De aanname is dan dus dat de euribor gemiddeld over het jaar niet onder die 1% uitkomt zodat je altijd veilig zit en bij je IB waarschijnlijk nog 'n bedragje terugkrijgt (ipv te moeten betalen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |