abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:54:49 #201
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_71185418
Indrukwekkend verhaal
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_71185456
Prachtig beschreven. Bijzonder aangrijpend om te lezen hoe hij langzaam afglijdt.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_71186559
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Makkelijk oordelen. Jij weet niet wat ik al dan niet heb meegemaakt.
Klopt, als jij een een dergelijke uitzichtloze situatie zat en je had al je opties geprobeerd dan zou ik je ook nooit tegenhouden, dat recht heb ik niet.

Ik denk dat je het nogal onderschat allemaal. De titel van het bericht is ook een beetje knullig, 'een piep in oren'. Dat hebben wel meer mensen maar deze jongen had wel wat meer. Stel je eens voor dat je dag en nacht een keiharde piep hoort, een nare bromtoon en elk geluidje klinkt als het meest vreselijke geschreeuw en gekrijs uit je ergste nachtmerrie.

Voor de rest voelde hij zich extreem eenzaam waarschijnlijk. En dat zoveel jaar lang, en dan verloor hij ook nog eens z'n enige passie: muziek. Wat was er nog voor die gast over?

[ Bericht 18% gewijzigd door Ritmo op 21-07-2009 17:36:35 ]
-
pi_71186664
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je bedoelt of ik serieus om euthanasie heb gevraagd bij de doktert? .
Wat is daar zo'n vreemde vraag aan? Ik weet niet in welke mate jij er onder leed, maar als ik b.v. 24 uur per dag pijn had en niet eens kon lopen en er was totaal geen uitzicht op verbetering dan weet ik niet of ik nog wel 40 jaar wilde leven.
-
pi_71186807
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:30 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik niet.
mensen zijn zo veranderlijk als het weer, zie bijvoorbeeld Brits meisje wil dood. Of toch niet?
tuurlijk, onder bepaalde omstandigheden en héél goed overwogen wel,m dat recht zou je mensen niet af mogen nemen.
Dat is toch een heel ander geval? Zij boden haar een optie aan om een normaal leven te lijden, haar situatie was niet al te best maar zeker niet uitzichtloos. Verder kon ze waarschijnlijk nog wel gewoon communiceren met vriendinnetjes en d'r ouders b.v.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:14:42 #206
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_71189918
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:10 schreef Kreator het volgende:
Toch vraag ik me af wat dit nou een bijzonder verhaal maakt.
Ik heb gisterenavond een stukje interview met vader en zus gezien op tv en ik had het idee dat dit, en de publiekmaking van zijn brief (die hij zelf plaatste), een -misschien wel loze- waarschuwing is aan anderen.
Ik heb al veel reacties gehoord en gelezen van mensen die nu toch weer even gaan nadenken over het volume op feesten/concerten, vuurwerk en koptelefoons. Misschien was dat wel een van de redenen dat die kerel zijn verhaal publiek maakte.
Wat mensen ermee doen, moeten ze zelf weten, maar het proberen te voorkomen van onheil bij anderen, waar je zelf door geraakt bent, vind ik geen slechte daad. Het kan ook deel uitmaken van het verwerkingsproces.

Daarnaast gebeurt het niet vaak dat je via de media zo'n afscheidsbrief onder ogen krijgt...
zeker niet met zo'n verhaal erbij.

Dat maakt het voor mij iig redelijk bijzonder toch..
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_71191359
Indrukwekkend verhaal.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:14 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Ik heb al veel reacties gehoord en gelezen van mensen die nu toch weer even gaan nadenken over het volume op feesten/concerten, vuurwerk en koptelefoons.
\

Mag hopen dat dit niet resulteert in geluidsgrenzen op feesten/concerten vuurwerk en koptelefoons.
Mensen moeten gewoon voor zichzelf leren zorgen.
Ik heb al oordoppen aangeschaft na 1 festival omdat ik 1 dag een piepje in mijn oren had.
Dat sommige mensen dat nou willen uitstellen tot ze half doof zijn
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:03:03 #208
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71191563
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:28 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wat is daar zo'n vreemde vraag aan? Ik weet niet in welke mate jij er onder leed, maar als ik b.v. 24 uur per dag pijn had en niet eens kon lopen en er was totaal geen uitzicht op verbetering dan weet ik niet of ik nog wel 40 jaar wilde leven.
Toch is het raar. Ik lees op Wiki dat er een zogenaamde TRT-therapie bestaat, waarmee zeer goede resultaten worden behaald voor beide aandoeningen. Maar daar hoor ik 'm niet over. Verder leed hij aan Hyperacusis, maar liep hij toch steeds met oordoppen in, terwijl dat juist wordt afgeraden bij deze aandoening. Heeft deze jongen wel deugdelijk medisch advies gekregen, vraag je je dan af.

Verder las ik op een forum waar hij postte, dat hij in januari nog naar Oostenrijk was gevlogen om te skiën en weinig last had gehad. Dus het was niet zo dat hij al jarenlang in eenzaamheid en met dezelfde klachten leefde, zoals je hierboven ergens veronderstelt. Gelukkig voor hem in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lkw op 21-07-2009 22:34:07 ]
Stop the world, I want to get out.
pi_71191592
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Indrukwekkend verhaal.
[..]

\

Mag hopen dat dit niet resulteert in geluidsgrenzen op feesten/concerten vuurwerk en koptelefoons.
Mensen moeten gewoon voor zichzelf leren zorgen.
Ik heb al oordoppen aangeschaft na 1 festival omdat ik 1 dag een piepje in mijn oren had.
Dat sommige mensen dat nou willen uitstellen tot ze half doof zijn
Ik ben het wel met je eens hoor, maar eigenlijk is het natuurlijk wel een beetje raar dat iedereen oordoppen in 'moet' bij een concert omdat het anders veel te hard is?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:06:58 #210
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71191705
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:03 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor, maar eigenlijk is het natuurlijk wel een beetje raar dat iedereen oordoppen in 'moet' bij een concert omdat het anders veel te hard is?
Ligt er een beetje aan. Soms heb je openluchtconcerten waar je helemaal achteraan ook nog wat wilt horen, dus dan is het niet onlogisch dat ze de knop wat verder naar rechts draaien.

Maar er wordt idd wel vaak te hard gespeeld. Ik was pas op een bruiloft en ik dacht dat er bloed uit m'n oor zou gaan druipen als ik niet snel naar buiten zou vluchten. Dat heb ik dus maar gedaan. Het was belachelijk hard, daar hebben ook wel wat mensen een piep opgelopen denk ik.
pi_71192726
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:06 schreef Lkw het volgende:

[..]

Maar er wordt idd wel vaak te hard gespeeld. Ik was pas op een bruiloft en ik dacht dat er bloed uit m'n oor zou gaan druipen als ik niet snel naar buiten zou vluchten. Dat heb ik dus maar gedaan. Het was belachelijk hard, daar hebben ook wel wat mensen een piep opgelopen denk ik.
Ja klopt, in sommige kroegen kan het ook echt hinderlijk zijn. Terwijl je in een kroeg naar mijn mening gewoon normaal moet kunnen praten (het is geen disco). Maarja is allemaal op te lossen door gewoon weg te gaan.
pi_71193766
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 00:51 schreef Remake het volgende:
En de doktoren konden hem ook niet doof maken ofzo...
Nee want zelfs dan kun je het "geluid" nog "horen". Want het wordt door je hersenen gemaakt niet door je oren.

Het zou juist erger zijn want dan kun je het fantoomgeluid nergens mee onderdrukken en helemaal gek worden.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:01:40 #213
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71193824
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja klopt, in sommige kroegen kan het ook echt hinderlijk zijn. Terwijl je in een kroeg naar mijn mening gewoon normaal moet kunnen praten (het is geen disco). Maarja is allemaal op te lossen door gewoon weg te gaan.
Dat is inderdaad ergerlijk. Sommige eetcafés doen dat ook. Ben je nog fijn aan het natafelen met koffie en een goed gesprek, knallen ze opeens de stereo op 10. Dan verandert de kroeg plotsklaps in een inferno waar je weg moet vluchten. Raar beleid.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:14:22 #214
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71194320
Sneu, echt sneu.
Vroeger ook wel hardcore party's bezocht waar het geluid gemiddeld 105dB was (er liep een vent rond met zo'n dB meter). Op stille momenten viel die meter terug naar 85dB.
Achteraf ook spijt van, maar is niet meer terug te draaien.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  woensdag 22 juli 2009 @ 01:17:53 #215
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71202690
Ik heb er ook last van, gelukkig niet constant en ik kan me er overheen zetten. Maar prettig is het niet

Waarom is dat nou geen prachtig gezang van sirenes vraag je je dan af he
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71202733
* isogram vindt het wel frappant dat uitgerekend iemand met de naam vogeltjesdans last heeft van gepiep in zijn oren...
  woensdag 22 juli 2009 @ 01:52:54 #217
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71203119
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 01:20 schreef isogram het volgende:
* isogram vindt het wel frappant dat uitgerekend iemand met de naam vogeltjesdans last heeft van gepiep in zijn oren...
Ja, cool he? Nu nog nieuwer!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 juli 2009 @ 08:38:22 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_71204708
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:41 schreef Mirjam het volgende:
nee, of je hebt geinformeerd naar de mogelijkheden, da's wat anders
omg.
pi_71207134
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:17 schreef Mirjam het volgende:

[..]

whut?
vanwege een piep in z'n oor
dat is zóó subjectief, denk het niet.

ik heb de hele dag ontzettende rugpijn, dan kom ik toch ook niet in aanmerking voor euthanasie
Hij zal toch wel niet voor niets zelfmoord hebben gepleegd, het zal dan waarschijnlijk erger zijn geweest dan bijvoorbeeld rugpijn. Tuurlijk, rugpijn is ook erg naar, maar je hoort niet dat mensen er zelfmoord door plegen.

[ Bericht 12% gewijzigd door -Strawberry- op 22-07-2009 10:45:28 ]
pi_71207201
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:28 schreef D. het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat iedereen die het weloverwogen besluit maakt dat ze het wel gezien hebben er voor in aanmerking zou moeten kunnen komen
Dat dus.
Beter dan jezelf verhangen...
pi_71261356
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:26 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik ook half uurtje terug, leek wel onnatuurlijker dan 'normaal'. Wat je geest niet met je lichaam doet soms.
Je geest heeft er volgens mij ook wel mee te maken hoor. Ik heb nl. alleen in periodes van vermoeidheid en stress last van tinnitus (als het zo tenminste mag heten als je 't niet altijd hebt...) en heb last van visual snow en floaters - maar alleen als ik moe of gestresst ben heb ik er écht last van. Of als ik erop let, bijv. als ik erover lees.

Zolang je goed in je vel zit en je je bezighoudt met andere dingen, merk je het niet echt. Maar als je je al niet lekker voelt/moe bent, leidt zo'n geluid enorm af en kun je je niet meer concentreren op andere dingen. Of niet goed in slaap vallen, omdat het geluid/beeld je wakkerhoudt, irriteert. Je wordt moe van het geluid of het beeld, maar je kan het niet stoppen, dat is een rotgevoel.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 10:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij zal toch wel niet voor niets zelfmoord hebben gepleegd, het zal dan waarschijnlijk erger zijn geweest dan bijvoorbeeld rugpijn. Tuurlijk, rugpijn is ook erg naar, maar je hoort niet dat mensen er zelfmoord door plegen.
Nee? Ik ken anders iemand die het wel geprobeerd heeft. Het verschil is echter dat iemand met een normale rugpijn een pijnstiller in kan nemen en dan in ieder geval tijdelijk verlost is van de pijn. En voor de meeste vormen van rugklachten zijn behandelingen, dus hoop.

Tegen tinnitus kun je niks doen en je kan geen pilletje innemen waardoor het even stil is.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:17:45 #222
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_71261719
Moest aan de laatste Edguy denken....
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_71262922
Triest verhaal. Moge hij in vrede rusten. Het moet een ware hel zijn geweest.
Neemt echter niet weg dat hij niet erg slim is geweest, continu maar weer zijn oren stressen.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 00:04:07 #224
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71270175
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:00 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Triest verhaal. Moge hij in vrede rusten. Het moet een ware hel zijn geweest.
Neemt echter niet weg dat hij niet erg slim is geweest, continu maar weer zijn oren stressen.
Er staat juist dat hij maar twee keer zijn oren heeft overbelast. En dat hij voor de rest redelijk normaal met zijn oren is om gegaan. Ikzelf heb er ook af en toe last van en ik ga zeker niet naar te luide concerten.
pi_71272583
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:13 schreef thabit het volgende:
Nu ik dit bericht heb gelezen hoor ik opeens een piep in m'n oor...
Ik ook, onze hersenen bepalen alles.

Ongelooflijk hoe hij het nog zo heeft weten op te schrijven.
Hopelijk laat zijn stil heengaan een oorverdovende indruk achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')