abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71173129
Fijn dat de familie er in ieder geval een beetje vrede mee heeft. Lijkt me een verschrikkelijke situatie.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:02:58 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71173145
De KU Leuven heeft zijn naam en foto inmiddels van de site van ELECTA gehaald, maar via Google vind je z'n foto nog wel.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:03:52 #128
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71173168
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:57 schreef Lkw het volgende:

[..]

Hoe moet ik me dat voorstellen eigenlijk, knetterhard? Draaide je het volume vroeger dan zo hard dat je over de pijngrens ging of zo? Ik luister zelf al heel lang via de koptelefoon, maar voel direct als het te hard gaat en dan draai ik 'm iets terug. Liet jij 'm in zo'n geval gewoon doorspelen of zo? En dat is toch zeer onprettig?
Gewoon het volume behoorlijk vol open gooien zodat de bass lekker door je kop dreunt.
Als ik ergens heen ging had ik altijd die doppen in mijn oren met harde muziek erop.
Ik wist dat het niet goed voor de oren was, maar toch gewoon blijven doe he.

Door de pijngrens ging het niet, het stond gewoon goed hard aan met een lekkere volle bass zeg maar.
Als het pijn zou hebben gedaan had ik het wel zachter gezet neem ik aan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:05:29 #129
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71173206
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoe testen ze eigenlijk dat die tinnitus 90 db is?
Aanbieden van extern geluid en (subjectief) vergelijken door de patiënt. Het getal is dus altijd in verhouding tot je gehoorverlies.

Heb je 90dB gehoorverlies dan zal je tinnitus altijd op meer dan 90dB gemeten worden, omdat je het externe geluid dan pas hoort.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71173220
tl;dr
pi_71173244
Wat een levensverhaal.
Ik weet niet of het al ergens staat, maar had ie zichzelf niet doof kunnen laten maken met een operatie?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:09:38 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71173293
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat een levensverhaal.
Ik weet niet of het al ergens staat, maar had ie zichzelf niet doof kunnen laten maken met een operatie?
Doven kunnen ook tinnitus hebben, hoor.
Niet meer actief op Fok!
pi_71173371
Ja, daar sta je nooit bij stil eigenlijk, je gaat er vanuit dat het bij doven 'stil' is. Maar die vangen slechts externe geluidsgolfen niet (goed) op. Er kan wel degelijk wat doorgegeven worden aan je hersenen.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:12:48 #134
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71173389
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:03 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Gewoon het volume behoorlijk vol open gooien zodat de bass lekker door je kop dreunt.
Als ik ergens heen ging had ik altijd die doppen in mijn oren met harde muziek erop.
Ik wist dat het niet goed voor de oren was, maar toch gewoon blijven doe he.

Door de pijngrens ging het niet, het stond gewoon goed hard aan met een lekkere volle bass zeg maar.
Als het pijn zou hebben gedaan had ik het wel zachter gezet neem ik aan.
Ah okee, ik dacht dat je voor gehoorschade wel eerst een soort van door de pijngrens moest gaan. Of in ieder geval een urgent gevoel zou hebben dat het zachter moet, zoals soms bij concerten als je te dicht bij de luidsprekers staat.

Misschien zijn doppen in je oren slechter dan een koptelefoon die over je oorschelp heenvalt, ik weet het ook niet. Zo'n piep lijkt me in ieder geval zwaar vervelend, succes ermee.
Stop the world, I want to get out.
pi_71173452
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Doven kunnen ook tinnitus hebben, hoor.
Maar dan....kun je het toch niet horen?
Ik weet ook niet precies hoe het zit natuurlijk.
pi_71173474
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:12 schreef Ritmo het volgende:
Ja, daar sta je nooit bij stil eigenlijk, je gaat er vanuit dat het bij doven 'stil' is. Maar die vangen slechts externe geluidsgolfen niet (goed) op. Er kan wel degelijk wat doorgegeven worden aan je hersenen.
En dat kan dus niet worden uitgeschakeld? Apart.
pi_71173509
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kunt geen (of heel weinig) geluidsgolfen van buitenaf decoderen tot informatie waar je hersenen wat mee kunnen. Maar je kunt dus wel 'iets' horen soms besef ik me.
-
pi_71173550
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dat kan dus niet worden uitgeschakeld? Apart.
Zal wel heel gecompliceerd liggen. Je zou een bepaalde zenuw lam moeten liggen lijkt me.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:21:17 #139
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71173633
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zal wel heel gecompliceerd liggen. Je zou een bepaalde zenuw lam moeten liggen lijkt me.
Werkt niet. Tinnitus komt niet uit de oren; het is een hyperactiviteit in de auditieve cortex die je door het uitschakelen van inputs juist verergert.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:21:21 #140
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_71173636
Voortaan toch maar oordopjes indoen. Nu zit ik altijd te klooien met tissues als het geluid me te hard wordt tijdens concerten.

Knap dat de familie er vrede mee heeft, zo ver als dat kan tenminste.
Big mouth strikes again
pi_71173652
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:21 schreef eleusis het volgende:

[..]

Werkt niet. Tinnitus komt niet uit de oren; het is een hyperactiviteit in de auditieve cortex die je door het uitschakelen van inputs juist verergert.
Ah ok. Een gebied in de hersenen dus? Dat maakt het al lastiger, lijkt me nog niet dat de wetenschap al zover is dat ze gedeeltes van onze hersenen uit kunnen schakelen.

Maar nog steeds vraag ik me af waarom deze jongen dit van 1 keer zware overbelasing van z'n oren kreeg, terwijl een miljoen anderen wekelijks naast snoeiharde boxen staan en nooit iets gebeurd.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:22:41 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71173676
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tinnitus wordt vaak getriggerd door harde geluiden, maar volgens mij is het nooit stil in het hoofd van dove / slechthorende mensen met tinnitus. Bij mij niet iig. In theorie zou doof worden een oplossing kunnen zijn, maar ja, je hebt gelezen hoezeer die jongen bezig was met muziek en zijn sociale leven, dus dat zou hij dan ook allemaal moeten opgeven.
Niet meer actief op Fok!
pi_71173685
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Beter dan dit alternatief...
pi_71173705
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:21 schreef eleusis het volgende:

[..]

Oh, vandaar. Je kunt inderdaad moeilijk een deel van de hersenen uitschakelen.
Ze registreren dus een soort nep geluiden?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:24:02 #145
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71173708
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Oh, vandaar. Je kunt inderdaad moeilijk een deel van de hersenen uitschakelen.
Ze veroorzaken dus een soort nep geluiden?
Ja, de hersenschors. Je "hoort" uiteindelijk met je hersenen.

Ook bij stilte is er activiteit in de gehoorszenuw. Huidige theorieën komen er op neer dat tinnitus een verschijnsel is dat optreedt wanneer een deel van die input wegvalt (bijvoorbeeld bij een plaatselijke gehoorbeschadiging in een bepaald frequentiegebied).
pi_71173732
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja, de hersenschors. Je "hoort" uiteindelijk met je hersenen.
Klopt, de hersenen vertalen het geluid dat je via de oren binnenkrijgt.
Het is dus niet verrassend dat ze dit ook zonder dat geluid kunnen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:25:30 #147
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71173752
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ah okee, ik dacht dat je voor gehoorschade wel eerst een soort van door de pijngrens moest gaan. Of in ieder geval een urgent gevoel zou hebben dat het zachter moet, zoals soms bij concerten als je te dicht bij de luidsprekers staat.
Ik denk dat je het ook kunt krijgen als je maar vaak genoeg aan hard geluid blootgesteld wordt.

Walkmans en nu die mp3 spelers zijn best verraderlijk, je zet het al snel veel te hard volgens mij.
Zou me ook niets verbazen als de groep tinnitus patienten de komende jaren fors gaat stijgen, er lopen zo verschikkelijk veel mensen met die doppen in tegenwoordig
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71173776
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:05 schreef eleusis het volgende:

[..]

Aanbieden van extern geluid en (subjectief) vergelijken door de patiënt. Het getal is dus altijd in verhouding tot je gehoorverlies.

Heb je 90dB gehoorverlies dan zal je tinnitus altijd op meer dan 90dB gemeten worden, omdat je het externe geluid dan pas hoort.
Merci.
pi_71173822
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Beter dan dit alternatief...
Het beste leek me om gewoon in een gesloten aangepaste kliniek/stille plek te gaan wonen. Ben benieuwd of die daar nooit over nagedacht heeft en of dat mogelijk is. In Nederland zijn enkele duizenden patienten die hier in meer of mindere mate mee kampen, nog best veel.

Overigens lees ik net dat sommige vormen bij sommige mensen met veel behandelingen terug gebracht kunnen worden naar een zeer acceptabel niveau.
-
pi_71173853
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:25 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik denk dat je het ook kunt krijgen als je maar vaak genoeg aan hard geluid blootgesteld wordt.

Walkmans en nu die mp3 spelers zijn best verraderlijk, je zet het al snel veel te hard volgens mij.
Zou me ook niets verbazen als de groep tinnitus patienten de komende jaren fors gaat stijgen, er lopen zo verschikkelijk veel mensen met die doppen in tegenwoordig
Tegenwoordig is het volume begrenst (al snap ik die grens niet want op maximaal volume doet het nog steeds pijn aan mijn oren ) maar de generatie die in de jaren 80-90 opgegroeid is liep met walkmans die echt idiote geluidsniveaus konden halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')