En zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik hoor geen pieptoon als het stil is hoor.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:13 schreef thabit het volgende:
Nu ik dit bericht heb gelezen hoor ik opeens een piep in m'n oor...
Het is een heel lastig probleem waar nog niet echt een oplossing voor is. Er wordt wel veel onderzoek naar gedaan. Een kliniek zou nog niet eens zo'n gek idee zijn. Ik weet ook niet hoe vaak dit soort gevallen voorkomen. Heb bij Vinger aan de pols wel eens mensen gezien die ook tinnitus hadden en die vertelden idd ook dat ze aan zelfmoord dachten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:31 schreef Ritmo het volgende:
Er zijn hier echt ontzettend weinig gevallen van lees ik, veel artsen zijn er niet eens bekend mee. Als het vaker voor was gekomen, was misschien een soort 'kliniek' ergens op een super rustige plek (desnoods in het buitenland) voor dit soort mensen mogelijk geweest, waar alles aangepast was en ze in zo rustig mogelijk hun leven kunnen lijden. Klinkt misschien raar, maar alles is beter dan die optie waar deze jongen voor moest kiezen.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/153652/0/0/tinnitusquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:31 schreef Ritmo het volgende:
Er zijn hier echt ontzettend weinig gevallen van lees ik, veel artsen zijn er niet eens bekend mee. Als het vaker voor was gekomen, was misschien een soort 'kliniek' ergens op een super rustige plek (desnoods in het buitenland) voor dit soort mensen mogelijk geweest, waar alles aangepast was en ze in zo rustig mogelijk hun leven kunnen lijden. Klinkt misschien raar, maar alles is beter dan die optie waar deze jongen voor moest kiezen.
Dat gaat over Tinnitus. Daar valt nog mee te leven... Hyperacusis is vele malen erger, maar komt ook veel minder voor gelukkig.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/153652/0/0/tinnitus
Zo zijn er nog een aantal..
Ik bedoel lastig in de zin van 'lastig voor de wetenschap'.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:39 schreef Ritmo het volgende:
Een griepje is 'lastig', dit is onmenselijk.
Oh, zo. Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik bedoel lastig in de zin van 'lastig voor de wetenschap'.
En je hoeft mij niet te vertellen dat tinnitus meer dan 'lastig' is.
Dus het lag niet alleen aan de astronaut: dat was de druppel die de emmer deed overlopen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:40 schreef Synthesist het volgende:
[..]
nee, ik ga nooit naar discotheken. Bij mij kwam het toch echt door een austronaut. het is bij een oor ook erger dan de ander. Maar zoals mijn avatar al doet vermoeden, ik houd van metal. Heb al menig wat concertjes meegemaakt zonder oordoppen. Maar dat doe ik ook niet meer. Voor het repeteren in bands heb ik wel altijd speciale oordoppen gebruikt, want dat gaat toch een partij hard.
Luister je nog steeds naar muziek op de koptelefoon of doe je dat niet meer?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 06:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar vermoedelijk door harde muziek luisteren.
Ben veel naar feesten geweest, had in de auto altijd de muziek behoorlijk hard aan, en heb ook wel veel naar (Toen nog walkman) harde muziek op de koptelefoon zitten luisteren.
Opeens hoorde ik toen ik op bed lag een harde pieptoon die maar niet weg ging. Irritant, maar ik dacht "die is morgen wel weer weg"..
Nou, niet dus. Die piep is nooit weer weggegaan. Het is een soort harde fluit toon in je hoofd. Heel vaag.
Maar ben er inmiddels aan gewend.
Erg veel dingen die het kunnen 'activeren' dus. In principe een lichte winterdepressie (laag serotoninegehalte) al b.v.quote:De triggers
Er zijn vele triggers bekend die de hyperacusis uiteindelijk doen ontstaan. Denk hierbij aan :
■Een geluidstrauma, bijvoorbeeld een autoalarm, een geweerschot, een rockconcert, vuurwerk, airbag, of een ander extreem geluid
■Een langdurige blootsteling aan een te hoog geluidsniveau, bijvoorbeeld fabriekswerk, het bespelen van een muziekinstrument, herhaaldelijke bezoeken aan concerten en luide cafe's, etc.
■Buis van Eustachiusproblemen en oorontstekingen
■Ziekte van Meniere
■Ziekte van Lyme
■Bepaalde medicijnen
■Hoofdletsel, waaronder whiplash
■Kaakgewrichtproblemen
■Post-operatieve reactie na ingrepen in kaakgebied en oor
■Speekselkliersteen
■Te laag serotoninegehalte
■Elektro Hypersensitiviteit
■Tumor in hoofd
■Onvoorzichtig uitspuiten van het oor
■Bell's palsy
■Autisme
Ja, soms nogquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:22 schreef MightyDutchy het volgende:
[..]
Luister je nog steeds naar muziek op de koptelefoon of doe je dat niet meer?
http://www.nvvs.nl/forum/tinnitus/viewtopic.php?t=3126&postdays=0&postorder=asc&start=30quote:Hallo iedereen,
Hannelore hier, de zus van Dietrich. Ik vind het heel mooi wat ik hier allemaal lees, het geeft veel troost dat er zoveel mensen met Dietrich begaan zijn. Wel raar hoe het verhaal een eigen leven gaat leiden, hoe reactie na reactie de gedachten en vermoedens steeds verder van de realiteit staan. Iedereen die zijn korte en lange afscheidsbrief leest weet dat hij vastbesloten was. Er was medisch geen enkele kans op verlichting of verbetering en hij had al zeker zes jaar gevochten tegen ondraaglijke pijnen. Feit is ook dat hij niet gewild heeft tegengehouden te worden. Het was op, hij heeft zijn zaken afgerond, zijn brief geschreven en hij is vertrokken zonder omkijken. Mijn moeder wist ook dat het er niet goed mee ging en heeft hier nog speciaal op gelet toen hij wegreed. Zelfs toen hij ter plaatse was heeft hij nog gereageerd op een telefoontje van haar; hij stelde haar zelfs nog gerust! Geen enkel teken, geen 'hou me tegen', geen 'ik zie het niet meer zitten',... het moest gewoon gebeuren - het was op. Niemand heeft dus baat bij schuldgevoelens, want hij kon gewoon niet geholpen worden. Dit is zijn gedetermineerde beslissing en ik ben enorm trots dat hij geen enkele vraag onbeantwoord laat en alles zo minutieus heeft voorbereid! Hij heeft het gedaan zoals hij was - recht door zee, geen gezever maar met niets aan het toeval overgelaten!
Hoe moet ik me dat voorstellen eigenlijk, knetterhard? Draaide je het volume vroeger dan zo hard dat je over de pijngrens ging of zo? Ik luister zelf al heel lang via de koptelefoon, maar voel direct als het te hard gaat en dan draai ik 'm iets terug. Liet jij 'm in zo'n geval gewoon doorspelen of zo? En dat is toch zeer onprettig?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja, soms nog.
Alleen niet meer zo knetterhard als vroeger.
Ik denk dat de familie ook ten einde raad was. Het lijkt me verschrikkelijk iemand niet te kunnen helpen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:57 schreef Lkw het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen eigenlijk, knetterhard? Draaide je het volume vroeger dan zo hard dat je over de pijngrens ging of zo? Ik luister zelf al heel lang via de koptelefoon, maar voel direct als het te hard gaat en dan draai ik 'm iets terug. Liet jij 'm in zo'n geval gewoon doorspelen of zo? En dat is toch zeer onprettig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |