abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:06:13 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71170631
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:01 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik hoor geen pieptoon als het stil is hoor.
En zo hoort het ook.
Huilen dan.
pi_71170717
Nu ik dit bericht heb gelezen hoor ik opeens een piep in m'n oor...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:13:32 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71170721
Zo, wat een lap tekst.
Heftig verhaal, hoor. Ik herken zijn klachten wel, want ik heb zelf ook erg last gehad van tinnitus (ik ben echter altijd slechthorend geweest). Nu hoor ik nog steeds geluiden als ik geen hoorapparaten in heb, maar niet zo luid dat het storend is. Maar tinnitus van 90 db, dat is echt keihard! Dat is mijn gehoordrempel (het niveau waarop ik iets hoor zonder hoorapparaten) en ik ben zeer ernstig slechthorend! Triest dat het zo moest aflopen met deze jongen. Ik hoop echt dat ze nog eens iets verzinnen op tinnitus.
Niet meer actief op Fok!
pi_71170745
Hoe testen ze eigenlijk dat die tinnitus 90 db is?
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:22:57 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71170870
Ik zit even op het tinnitusforum van de NVVS te kijken in de hoop dat daar ergens staat hoe de luidheid van tinnitus gemeten wordt en ik zie dat Dietrich uit Leuven ook op dat forum zat .
Niet meer actief op Fok!
pi_71170936
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:13 schreef thabit het volgende:
Nu ik dit bericht heb gelezen hoor ik opeens een piep in m'n oor...

Ik ook half uurtje terug, leek wel onnatuurlijker dan 'normaal'. Wat je geest niet met je lichaam doet soms.
-
pi_71171014
Er zijn hier echt ontzettend weinig gevallen van lees ik, veel artsen zijn er niet eens bekend mee. Als het vaker voor was gekomen, was misschien een soort 'kliniek' ergens op een super rustige plek (desnoods in het buitenland) voor dit soort mensen mogelijk geweest, waar alles aangepast was en ze in zo rustig mogelijk hun leven kunnen lijden. Klinkt misschien raar, maar alles is beter dan die optie waar deze jongen voor moest kiezen.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:33:38 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71171058
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:31 schreef Ritmo het volgende:
Er zijn hier echt ontzettend weinig gevallen van lees ik, veel artsen zijn er niet eens bekend mee. Als het vaker voor was gekomen, was misschien een soort 'kliniek' ergens op een super rustige plek (desnoods in het buitenland) voor dit soort mensen mogelijk geweest, waar alles aangepast was en ze in zo rustig mogelijk hun leven kunnen lijden. Klinkt misschien raar, maar alles is beter dan die optie waar deze jongen voor moest kiezen.
Het is een heel lastig probleem waar nog niet echt een oplossing voor is. Er wordt wel veel onderzoek naar gedaan. Een kliniek zou nog niet eens zo'n gek idee zijn. Ik weet ook niet hoe vaak dit soort gevallen voorkomen. Heb bij Vinger aan de pols wel eens mensen gezien die ook tinnitus hadden en die vertelden idd ook dat ze aan zelfmoord dachten.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:38:46 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71171145
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:31 schreef Ritmo het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/153652/0/0/tinnitus

Zo zijn er nog een aantal..
Huilen dan.
pi_71171156
Een griepje is 'lastig', dit is onmenselijk.
-
pi_71171179
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/153652/0/0/tinnitus

Zo zijn er nog een aantal..
Dat gaat over Tinnitus. Daar valt nog mee te leven... Hyperacusis is vele malen erger, maar komt ook veel minder voor gelukkig.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:45:15 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71171271
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:39 schreef Ritmo het volgende:
Een griepje is 'lastig', dit is onmenselijk.
Ik bedoel lastig in de zin van 'lastig voor de wetenschap'.
En je hoeft mij niet te vertellen dat tinnitus meer dan 'lastig' is .
Niet meer actief op Fok!
pi_71171292
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik bedoel lastig in de zin van 'lastig voor de wetenschap'.
En je hoeft mij niet te vertellen dat tinnitus meer dan 'lastig' is .
Oh, zo. Je hebt gelijk.
-
pi_71171981
Idd heftig en lang verhaal. M'n moeder heeft sinds een jaar of 5 ook een bromtoon in haar rechteroor, maar ze vergelijkt het steeds met een radiozender die ruist. Een slechte AM middengolf noemt ze het ook wel.

Maar het viel me ook op dat z'n laatste alinea zo kalm en zakelijk is. Geen dank of excuus naar z'n familie toe, maar wel vertellen dat hij z'n collega's tof vond...?
pi_71172191
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:40 schreef Synthesist het volgende:

[..]

nee, ik ga nooit naar discotheken. Bij mij kwam het toch echt door een austronaut. het is bij een oor ook erger dan de ander. Maar zoals mijn avatar al doet vermoeden, ik houd van metal. Heb al menig wat concertjes meegemaakt zonder oordoppen. Maar dat doe ik ook niet meer. Voor het repeteren in bands heb ik wel altijd speciale oordoppen gebruikt, want dat gaat toch een partij hard.
Dus het lag niet alleen aan de astronaut: dat was de druppel die de emmer deed overlopen.
pi_71172202
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 06:45 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Weet ik niet. Maar vermoedelijk door harde muziek luisteren.
Ben veel naar feesten geweest, had in de auto altijd de muziek behoorlijk hard aan, en heb ook wel veel naar (Toen nog walkman) harde muziek op de koptelefoon zitten luisteren.

Opeens hoorde ik toen ik op bed lag een harde pieptoon die maar niet weg ging. Irritant, maar ik dacht "die is morgen wel weer weg"..
Nou, niet dus. Die piep is nooit weer weggegaan. Het is een soort harde fluit toon in je hoofd. Heel vaag.

Maar ben er inmiddels aan gewend.
Luister je nog steeds naar muziek op de koptelefoon of doe je dat niet meer?
pi_71172219
Ogerm. Ik denk dat veel mensen dit zouden doen met zo'n druk en die piep.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_71172240
http://mens-en-gezondheid(...)eve-nachtmerrie.html

Hier nog wat info, was volgens mij nog niet geplaatst.
quote:
De triggers
Er zijn vele triggers bekend die de hyperacusis uiteindelijk doen ontstaan. Denk hierbij aan :

■Een geluidstrauma, bijvoorbeeld een autoalarm, een geweerschot, een rockconcert, vuurwerk, airbag, of een ander extreem geluid
■Een langdurige blootsteling aan een te hoog geluidsniveau, bijvoorbeeld fabriekswerk, het bespelen van een muziekinstrument, herhaaldelijke bezoeken aan concerten en luide cafe's, etc.
■Buis van Eustachiusproblemen en oorontstekingen
■Ziekte van Meniere
■Ziekte van Lyme
■Bepaalde medicijnen
■Hoofdletsel, waaronder whiplash
■Kaakgewrichtproblemen
■Post-operatieve reactie na ingrepen in kaakgebied en oor
■Speekselkliersteen
■Te laag serotoninegehalte
■Elektro Hypersensitiviteit
■Tumor in hoofd
■Onvoorzichtig uitspuiten van het oor
■Bell's palsy
■Autisme
Erg veel dingen die het kunnen 'activeren' dus. In principe een lichte winterdepressie (laag serotoninegehalte) al b.v.
-
pi_71172379
sooon wat een verhaal.
Jammer dat ze er niks aan kunnen doen, hoop dat ze er nog wel iets voor vinden.
Lijkt me indd onverdraagbaar je hele sociale leven moeten blokken, terwijl jezelf heel sociaal bent en ook nog die constante pijn.
Youre the chocolate at the end of my cornetto
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:46:06 #120
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71172763
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:22 schreef MightyDutchy het volgende:

[..]

Luister je nog steeds naar muziek op de koptelefoon of doe je dat niet meer?
Ja, soms nog .
Alleen niet meer zo knetterhard als vroeger.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  † In Memoriam † dinsdag 21 juli 2009 @ 10:47:07 #121
137949 Disana
pi_71172783
quote:
Hallo iedereen,

Hannelore hier, de zus van Dietrich. Ik vind het heel mooi wat ik hier allemaal lees, het geeft veel troost dat er zoveel mensen met Dietrich begaan zijn. Wel raar hoe het verhaal een eigen leven gaat leiden, hoe reactie na reactie de gedachten en vermoedens steeds verder van de realiteit staan. Iedereen die zijn korte en lange afscheidsbrief leest weet dat hij vastbesloten was. Er was medisch geen enkele kans op verlichting of verbetering en hij had al zeker zes jaar gevochten tegen ondraaglijke pijnen. Feit is ook dat hij niet gewild heeft tegengehouden te worden. Het was op, hij heeft zijn zaken afgerond, zijn brief geschreven en hij is vertrokken zonder omkijken. Mijn moeder wist ook dat het er niet goed mee ging en heeft hier nog speciaal op gelet toen hij wegreed. Zelfs toen hij ter plaatse was heeft hij nog gereageerd op een telefoontje van haar; hij stelde haar zelfs nog gerust! Geen enkel teken, geen 'hou me tegen', geen 'ik zie het niet meer zitten',... het moest gewoon gebeuren - het was op. Niemand heeft dus baat bij schuldgevoelens, want hij kon gewoon niet geholpen worden. Dit is zijn gedetermineerde beslissing en ik ben enorm trots dat hij geen enkele vraag onbeantwoord laat en alles zo minutieus heeft voorbereid! Hij heeft het gedaan zoals hij was - recht door zee, geen gezever maar met niets aan het toeval overgelaten!
http://www.nvvs.nl/forum/tinnitus/viewtopic.php?t=3126&postdays=0&postorder=asc&start=30
pi_71173009
Z'n familie heeft er dus een soort van vrede mee. Maar ja, kon ook niet anders... Zou mijn familieleden ook liever rust gunnen dan ze zo te zien lijden.

Blijkbaar is ie idd niet van een dak of voor een trein gesprongen ofzo en heeft ie geen andere mensen willen shockeren. Wie zouden de autoriteiten dan zijn om zoiets te verbieden, nadat hij zelf maanden of jarenlang over deze enige keuze heeft na kunnen denken...
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:57:34 #123
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71173026
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:46 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja, soms nog .
Alleen niet meer zo knetterhard als vroeger.
Hoe moet ik me dat voorstellen eigenlijk, knetterhard? Draaide je het volume vroeger dan zo hard dat je over de pijngrens ging of zo? Ik luister zelf al heel lang via de koptelefoon, maar voel direct als het te hard gaat en dan draai ik 'm iets terug. Liet jij 'm in zo'n geval gewoon doorspelen of zo? En dat is toch zeer onprettig?
Stop the world, I want to get out.
  † In Memoriam † dinsdag 21 juli 2009 @ 10:59:23 #124
137949 Disana
pi_71173069
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:57 schreef Lkw het volgende:

[..]

Hoe moet ik me dat voorstellen eigenlijk, knetterhard? Draaide je het volume vroeger dan zo hard dat je over de pijngrens ging of zo? Ik luister zelf al heel lang via de koptelefoon, maar voel direct als het te hard gaat en dan draai ik 'm iets terug. Liet jij 'm in zo'n geval gewoon doorspelen of zo? En dat is toch zeer onprettig?
Ik denk dat de familie ook ten einde raad was. Het lijkt me verschrikkelijk iemand niet te kunnen helpen.

Aan het eind van dit

http://www.gva.be/antwerp(...)ke-oorsuizingen.aspx

artikel staat dat hij zich heeft opgehangen.
pi_71173098
Vreselijk...

Dit was hem in betere tijden.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')