abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2009 @ 16:35:34 #1
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71153406
Blijkbaar is mijn exvriendje bij het aanvragen van een toeslag vergeten het rekeningnummer aan te passen, dus ik heb nu een vergissing van de belastingdienst in mijn voordeel ontvangen...

Iets in mij wil het gelijk overmaken naar zijn giro, maar ik ben bang dat de belastingdienst dan weer in de war raakt, en het dan weer van mij terugwil. En ik heb ook weer niet zo'n zin om voor hem de belastingdienst te gaan lopen bellen om het te melden.

Als ik het bedrag wil terugstorten naar de Belastingdienst roept de postbank.... "Voor het overschrijven naar deze rekening is een betalingskenmerk verplicht"

Maar voor een betalingskenmerk heb je een betalingskenmerk (duh) nodig, en kun je geen opmerking meer invullen. (geweigerd, is voor ex vriendje) grrrrrr.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  maandag 20 juli 2009 @ 16:42:50 #2
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_71153617
Terugstorten heeft totaal geen zin, het geld is (op dit moment) nog jouw recht als belanghebbende. Wil je het niet meer? Stopzetten dan...

PS de belastingdienst is geen bakker bij jou op de hoek, er komen elke dagen duizenden transacties over, dat gaat allemaal automatisch. Niemand gaat dat bekijken.

PS het stopzetten had waarschijnlijk 1/10 van de tijd gekost die je nu kwijtbent aan forum post, overschrijf-geouwehoer en soortgelijken...
/-=]
|o-0
~~~`
  maandag 20 juli 2009 @ 16:46:50 #3
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71153753
maar hoe en waar ben ik belanghebbende dan? We zijn al een jaar uit elkaar en wonen niet meer op hetzelfde adres.. en uiteindelijk gaat hij wel een keertje bellen met de Belastingdienst dat 'tie geen geld uit apeldoorn heeft ontvangen...
  maandag 20 juli 2009 @ 16:48:58 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71153819
Als je hem nou zijn rekeningnummer laat veranderen, en dan stort jij het in de tussentijd terug naar hem toe.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:49:32 #5
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_71153835
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:46 schreef Whiskers het volgende:
maar hoe en waar ben ik belanghebbende dan? We zijn al een jaar uit elkaar en wonen niet meer op hetzelfde adres.. en uiteindelijk gaat hij wel een keertje bellen met de Belastingdienst dat 'tie geen geld uit apeldoorn heeft ontvangen...
Degene die het aanvraagt op zn sofinummer is belanghebbende, gezien dat jij het kan stopzetten ging ik er vanuit dat jij dat was.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_71153938
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:48 schreef Sander het volgende:
Als je hem nou zijn rekeningnummer laat veranderen, en dan stort jij het in de tussentijd terug naar hem toe.
Precies, stort het naar hem en zet in de beschrijving dat die zijn rekeningnummer moet veranderen. Hoe lastig kan het zijn
  maandag 20 juli 2009 @ 16:53:13 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71153965
Heeft hij bij een en/of rekening niet gewoon toegang tot die rekening?
censuur :O
pi_71154014
Ik zou je exvriend het even laten weten via de mail ofzo.
En dan erbij zetten dat je het wel wilt terugstorten, maar dat je misschien ook denkt dat de belastingdienst het terugwil, wanneer ze erachter komen dat het niet helemaal goed is gegaan.

En dat je wilt dat hij dit even gaat uitzoeken bij de belastingdienst, voordat hij zn geld krijgt.
Het is zijn fout namelijk.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:54:52 #9
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71154023
Ja, en dan vervolgens het ook nog een keer mogen terugbetalen aan de Belastingdienst, zodra zij de fout doorhebben...? En mijn ex is niet zo administratief begaafd...

De EN/OF- rekening is aangepast naar alleen mijn naam

[ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers op 20-07-2009 17:35:39 ]
pi_71154033
Stort het naar hem met een mail erbij dat hij het rekeningnr bij de belastingdienst verandert
  maandag 20 juli 2009 @ 16:56:44 #11
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_71154087
Even voor de duidelijkheid, is het alleen op jouw rekeningnummer gestort, of staat de toeslag ook op jouw naam/BSN?

In het eerste geval zullen ze namelijk bij je vriend aankloppen als ze het terug willen. In het tweede geval bij jou.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_71154126
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:54 schreef Kekaa het volgende:
En dan erbij zetten dat je het wel wilt terugstorten, maar dat je misschien ook denkt dat de belastingdienst het terugwil, wanneer ze erachter komen dat het niet helemaal goed is gegaan.

En dat je wilt dat hij dit even gaat uitzoeken bij de belastingdienst, voordat hij zn geld krijgt.
Dat dus. Zelf overmaken zou ik niet doen, dan raken die blauwe jongens alleen maar in de war. Parkeer het geld lekker op 'n spaarrekening, dan krijg je er nog wat rente over en boek het terug als ze erom vragen.
pi_71154222
Terugstorten naar de belastindienst is vragen om ellende. Als er iets is waar ze in de war van raken.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:04:48 #14
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71154379
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:56 schreef DeWaasheid het volgende:
Even voor de duidelijkheid, is het alleen op jouw rekeningnummer gestort, of staat de toeslag ook op jouw naam/BSN?

In het eerste geval zullen ze namelijk bij je vriend aankloppen als ze het terug willen. In het tweede geval bij jou.
Het is alleen op mijn rekening gestort, toeslag staat op zijn achternaam.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:23:39 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71154938
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:54 schreef Whiskers het volgende:
Ja, en dan vervolgens het ook nog een keer mogen terugbetalen aan de Belastingdienst, zodra zij de fout doorhebben...? En mijn ex is niet zo administratief begaafd...

De rekening is aangepast naar alleen mijn naam
Welnee, zelfs als ik wil dat mijn belastinggeld naar 555 gaat, zal ze dat een zorg zijn.
pi_71155182
Het is voor hem dus stort het op zijn rekening en laat hem de rekening wijzigen bij de belastingdienst.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:33:31 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71155191
Wat kan jij moeilijk doen.

Maak het aan hem over.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 20 juli 2009 @ 17:54:07 #18
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71155660
ja, natuurlijk is het voor hem, maar ik wil geen gezeik achteraf met hem of de Belastingdienst...
pi_71155790
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:54 schreef Whiskers het volgende:
ja, natuurlijk is het voor hem, maar ik wil geen gezeik achteraf met hem of de Belastingdienst...
Hij heeft zn geld en de belastingdienst controleert niet naar wiens rekening ze storten. Ik zie het probleem niet.
Big dick.
  maandag 20 juli 2009 @ 18:06:59 #20
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_71155900
Ik zie iedereen hier hetzelfde zeggen maar TS wil het maar niet begrijpen. Alle mogelijk argumenten zijn al voorbij gekomen waarom het ok is.
/-=]
|o-0
~~~`
  maandag 20 juli 2009 @ 18:18:10 #21
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_71156130
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:54 schreef Kekaa het volgende:

ik ga voor deze optie. thanks voor het meedenken
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:29:33 #22
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_71168919
Als je in goed overleg uit elkaar bent gegaan, zou ik het ook zo doen. Als er nog kwaad bloed is, dan zou ik het via de BD doen.

Juridisch gezien: in eerste instantie lijkt het of de BD een onverschuldigde betaling aan jou heeft gedaan en de BD dus de rechtspersoon is met de vordering op jou. Er van uit gaande echter dat het zijn eigen fout is (indien hij het rekeningnummer niet heeft gewijzigd), zal de BD niet bij jou een vordering plaatsen. Ze zullen je ex wel aanbieden om te bemiddelen, maar meer dan dat ook niet. Dat bemiddelen houdt in dat ze jou vriendelijk verzoeken om het geld terug te storten aan de BD, waarna zij het weer doorstorten naar het nieuwe rekeningnummer van je ex. Als je daar niet aan mee wil werken, houdt de BD op met bemiddelen en zal hij via de burgerrechtelijke weg zijn geld bij jou moeten proberen terug te halen, wederom op basis van een onverschuldigde betaling.

In z'n algemeenheid zou ik aanraden om onterecht ontvangen geld onder vermelding van het aanslagnummer terug te storten en de betalingsinfo goed te bewaren voor het geval er wat mis gaat bij de BD (terug storten met het enkele vermelden van een sofinummer bijvoorbeeld kan de computer niet automatisch plaatsen en dan blijft het bedrag zweven totdat er iemand handmatig een bestemming aan geeft).
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
pi_71169692
Ik zou hem een mailtje geven dat de belastingdienst het geld op de oude en/of rekening van jullie heeft gestort en dat hij even bij de belastingdienst moet regelen dat het nummer veranderd moet worden en dat jij het geld zolang onder je houd.

Doe je dit namelijk niet dan loop je kans dat het volgende jaar dit opnieuw op je rekening gestort word.
Print even voor de zekerheid dat mailtje uit (harde schijf kan crashen) en leun achterover,hij moet nu actie ondernemen bij de belastingdienst om het nummer te wijzigen en de belastingdienst jou een briefje te laten sturen om het terug te laten storten/naar hem over te laqten schrijven.

Als het lang duurt kan je het geld zolang op een spaarrekening parkeren.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 21 juli 2009 @ 10:06:35 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71171793
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:29 schreef Meeldraad het volgende:
Als je in goed overleg uit elkaar bent gegaan, zou ik het ook zo doen. Als er nog kwaad bloed is, dan zou ik het via de BD doen.

Juridisch gezien: in eerste instantie lijkt het of de BD een onverschuldigde betaling aan jou heeft gedaan en de BD dus de rechtspersoon is met de vordering op jou. Er van uit gaande echter dat het zijn eigen fout is (indien hij het rekeningnummer niet heeft gewijzigd), zal de BD niet bij jou een vordering plaatsen. Ze zullen je ex wel aanbieden om te bemiddelen, maar meer dan dat ook niet. Dat bemiddelen houdt in dat ze jou vriendelijk verzoeken om het geld terug te storten aan de BD, waarna zij het weer doorstorten naar het nieuwe rekeningnummer van je ex. Als je daar niet aan mee wil werken, houdt de BD op met bemiddelen en zal hij via de burgerrechtelijke weg zijn geld bij jou moeten proberen terug te halen, wederom op basis van een onverschuldigde betaling.

In z'n algemeenheid zou ik aanraden om onterecht ontvangen geld onder vermelding van het aanslagnummer terug te storten en de betalingsinfo goed te bewaren voor het geval er wat mis gaat bij de BD (terug storten met het enkele vermelden van een sofinummer bijvoorbeeld kan de computer niet automatisch plaatsen en dan blijft het bedrag zweven totdat er iemand handmatig een bestemming aan geeft).
NOOIT!!!! Iets terugstoren naar de BD zonder acceptgiro te hebben ontvangen!!!
Er staat namelijk geen vordering open op betreffend sofinummer/aanslagnummer en dan krijg je het direct weer terug op je rekening.. (als het bedrag niet gaat zweven in het systeem)
Gewoon op de rekening houden tot ex geld op zijn rekening ontvangt. Nog 2 maand daarna afwachten of je een verzoek krijgt van de BD om het naar de BD te storten.... Krijg je na 2 maand geen verzoek.. Klaar dan maak jij de betalingen over aan ex.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:06:56 #25
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_71173234
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:54 schreef Whiskers het volgende:
En dan zeg je zelf dat je ex niet zo administratief begaafd is.............
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')