Door huisdieren? Buiten de vogel en vissen heb ik geen andere beesten, ik denk niet dat de vogel er voor kan zorgen dat een bodemplaat scheurt.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:57 schreef Murray het volgende:
Schade door huisdieren is toch niet gedekt?
quote:Op zondag 19 juli 2009 21:56 schreef Herkauwer het volgende:
Garantie op het aquarium?
Je vis is toch een huisdier. Duh.quote:Op zondag 19 juli 2009 22:00 schreef RD4 het volgende:
[..]
Door huisdieren? Buiten de vogel en vissen heb ik geen andere beesten, ik denk niet dat de vogel er voor kan zorgen dat een bodemplaat scheurt.
En datquote:Op zondag 19 juli 2009 22:03 schreef RedBitch het volgende:
sowieso terug naar de winkel met dat ding, dat mag toch niet gebeuren, dat je hem thuis vult dat de bodem het begeeft.
Even aanhoren hoe de winkelier dit wenst op te lossen en dan kun je altijd nog naar je verzekering bellen.
quote:Op zondag 19 juli 2009 21:55 schreef RD4 het volgende:
Ben er gewoon kapot van, uren werk ingestoken.
quote:Op zondag 19 juli 2009 22:06 schreef Rosbief het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar even serieus, waren die vissen al deze ellende waard?
Bedenk even waar je mee bezig bent, vissen uit een rivier/meer in de woonkamer willen houden dat is toch gewoon krom? Maw laat deze waanzin voor wat het is en zoek een andere hobby.
Dat dus, morgen naast de verzekering bellen even langs de winkel gaan (met foto's eventueel).quote:Op zondag 19 juli 2009 22:14 schreef Peter het volgende:
Schade door een ondeugdelijk product? Mag de leverancier (aan jou, dus de winkelier), mooi voor de schade opdraaien.
Ja. Maar het kan zijn dat je verzekering gewoon uitkeert en dat zij verhaal halen bij de leverancierquote:Op zondag 19 juli 2009 22:14 schreef Peter het volgende:
Schade door een ondeugdelijk product? Mag de leverancier (aan jou, dus de winkelier), mooi voor de schade opdraaien.
Grote kans dat er zoiets gebeurd, maar ik zou sowieso even langs de winkel gaan en eens horen wat die ervan zeggen.quote:Op zondag 19 juli 2009 22:18 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja. Maar het kan zijn dat je verzekering gewoon uitkeert en dat zij verhaal halen bij de leverancier
Dat kan, maar als de leverancier ook goed verzekerd is en gelijk een expert etc. langs wil sturen.. waarom dat niet?quote:Op zondag 19 juli 2009 22:18 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja. Maar het kan zijn dat je verzekering gewoon uitkeert en dat zij verhaal halen bij de leverancier
Ten eerste geldt de regel dat de eigen verzekering altijd voorgaat. En ten tweede keert een aansprakelijkheidsverzekering enkel op basis van dagwaarde uit. Dit in tegenstelling tot de inboedelverzekering welke op basis van nieuwwaarde de uitkering bepaald. De TS kan zichzelf dus benadelen door het niet op zijn eigen verzekering te claimen.quote:Op zondag 19 juli 2009 22:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat kan, maar als de leverancier ook goed verzekerd is en gelijk een expert etc. langs wil sturen.. waarom dat niet?
Huh?quote:Op zondag 19 juli 2009 22:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ten eerste geldt de regel dat de eigen verzekering altijd voorgaat. En ten tweede keert een aansprakelijkheidsverzekering enkel op basis van dagwaarde uit. Dit in tegenstelling tot de inboedelverzekering welke op basis van nieuwwaarde de uitkering bepaald. De TS kan zichzelf dus benadelen door het niet op zijn eigen verzekering te claimen.
Kortom, TS gewoon je eigen verzekeraar benaderen voor de gevolgschade.
Die vergoeden het, waarna zij gaan proberen het te verhalen op de verantwoordelijke.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Huh?
Het lijkt me sterk dat je schade door een ondeugdelijk product op je eigen verzekering zou moeten verhalen.
Het gaat mogelijk om een gedekte oorzaak volgens de voorwaarden: gevolgschade aan "inboedel" door een lekkage aan een aquarium. Als jouw laptop ondeugdelijk is, waardoor de accu in de fik vliegt en je brandschade hebt aan je bank en kleding krijg je dat ook gewoon vergoedt. Het gaat om een in de voorwaarden genoemde schade.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Huh?
Het lijkt me sterk dat je schade door een ondeugdelijk product op je eigen verzekering zou moeten verhalen.
Weet je dit wel heel erg zeker?quote:Op maandag 20 juli 2009 00:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is te hopen dat je verzekering niet moeilijk gaat doen, gezien er redelijk wat verzekeraar eisen dat als je een aquarium in huis hebt staan je dit meldt aan de verzekeraar. Anders wordt er niks uitgekeerd bij waterschade door het aquarium
Wat is dat voor hippie gezwam?quote:Op zondag 19 juli 2009 22:06 schreef Rosbief het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar even serieus, waren die vissen al deze ellende waard?
Bedenk even waar je mee bezig bent, vissen uit een rivier/meer in de woonkamer willen houden dat is toch gewoon krom? Maw laat deze waanzin voor wat het is en zoek een andere hobby.
mijn bakje van 860 liter zie ik ook niet graag leeglopenquote:Op zondag 19 juli 2009 23:12 schreef EdmondDantes het volgende:
Anyhow, jammer van je aquarium, meubel en vloer. Ik kan me goed voorstellen dat je hier stevig van baalt. Ik heb zelf een hoekaquarium van 150 Liter staan, ik moet er niet aan denken dat daar een scheur in komt.![]()
Als hij het aquarium sinds gisteren heeft, lijkt vandaag me een mooi moment om dat te melden, gelijk met de schadeclaimquote:Op maandag 20 juli 2009 00:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is te hopen dat je verzekering niet moeilijk gaat doen, gezien er redelijk wat verzekeraar eisen dat als je een aquarium in huis hebt staan je dit meldt aan de verzekeraar. Anders wordt er niks uitgekeerd bij waterschade door het aquarium
Voor zover ik weet hoef je dit niet te melden, is gewoon een standaard dekking op een uitgebreide gevarenverzekering +. Dat is de meest gebruikte standaard voorwaarden voor een inboedelverzekeringquote:Op maandag 20 juli 2009 00:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Volgens mij zwam je nu watquote:Op maandag 20 juli 2009 08:51 schreef doctor.starbucks het volgende:
wow, hier geldt toch ook ketenaansprakelijkheid (of zwam ik nu was)? M.a.w. schade als van aquarium, water op de vloer is schade aan de vloer.
ketenaansprakelijkheid heb ik eens opgepikt bij mn tante op haar werk. Ze werkt in de aluverwerking, zodra de kwaliteit achteruit ging van de grondstof (minder alu, meer vervuiling) en er gebeurde iets (bijv, handvat in een vliegtuig brak af... altijd van het toilet) werd direct een overeenkomst gesloten (ipv een rechtzaak). Zodra de overeenkomst was getekend en betaald ging er een cc naar de aluboer en die dan betaalde.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Volgens mij zwam je nu wat
Aansprakelijkheid berust altijd op een causaal verband tussen daad/nalaten en de schade, of in dit geval productaansprakelijkheid. Maar dat staat los van de inboedelverzekering
Ik houd er nu ook mee op, ik verkoop wat ik nog heb staan en kap er mee. Geen zin meer er in, mss over een paar jaar weer.quote:
Wel te begrijpen, je steekt al flink wat geld in het hele gebeuren en dan gebeurd er zoiets. Heb je nog dingen kunnen regelen met de verkoper/verzekering?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:47 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ik houd er nu ook mee op, ik verkoop wat ik nog heb staan en kap er mee. Geen zin meer er in, mss over een paar jaar weer.
Een 180 liter bak? Dat zal er netjes uitzienquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:51 schreef MarkyB het volgende:
Voor de volgende keer, plaats een bak onder het aquarium die de complete inhoud op kan vangen in geval van lekkage.
Vloer, meubel en de tijd die we erin steken door alles te vervangen krijgen we betaald.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:53 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wel te begrijpen, je steekt al flink wat geld in het hele gebeuren en dan gebeurd er zoiets. Heb je nog dingen kunnen regelen met de verkoper/verzekering?
En vanuit de verkoper of verzekering?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:09 schreef RD4 het volgende:
[..]
Vloer, meubel en de tijd die we erin steken door alles te vervangen krijgen we betaald.
Dat kan erg onopvallendquote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:09 schreef RD4 het volgende:
[..]
Een 180 liter bak? Dat zal er netjes uitzien
Bovenstaande is vanuit de verzekering, verkoper kon niet veel voor me betekenen, als je bak scheurt ligt het aan 99% van de gevallen aan jezelf, behalve als het een gescheurde kitrand was.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
En vanuit de verkoper of verzekering?
Lastig, maar gelukkig doet je verzekering zijn werk.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:36 schreef RD4 het volgende:
[..]
Bovenstaande is vanuit de verzekering, verkoper kon niet veel voor me betekenen, als je bak scheurt ligt het aan 99% van de gevallen aan jezelf, behalve als het een gescheurde kitrand was.
Dus jij koopt een nieuwe bak, een dag later scheurt de glasplaat en volgens de verkoper ligt het aan je eigenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:36 schreef RD4 het volgende:
[..]
Bovenstaande is vanuit de verzekering, verkoper kon niet veel voor me betekenen, als je bak scheurt ligt het aan 99% van de gevallen aan jezelf, behalve als het een gescheurde kitrand was.
onderste glasplaat was gescheurd. Dat kon aan allerlei factoren liggenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:10 schreef ikkes het volgende:
[..]
Dus jij koopt een nieuwe bak, een dag later scheurt de glasplaat en volgens de verkoper ligt het aan je eigen![]()
Alles is wel geregeld via de verzekering maar toch een rare gedachte dit
Binnen zes maanden na aanschaf is het aan de winkelier te bewijzen dat het defect door jou (als koper) is veroorzaakt. Als hij dat niet kan, dan gaat de wet er automatisch vanuit dat het een ondeugelijk product betreft. Hij kan zicht dan niet verschuilen achter uitspraken zoals "Dat kon aan allerlei factoren liggen". Hij zal specifiek moeten bewijzen dat jij het probleem veroorzaakt hebt.quote:onderste glasplaat was gescheurd. Dat kon aan allerlei factoren liggen
Naja als de verzekering het dekt is het prima toch.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:37 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Binnen zes maanden na aanschaf is het aan de winkelier te bewijzen dat het defect door jou (als koper) is veroorzaakt. Als hij dat niet kan, dan gaat de wet er automatisch vanuit dat het een ondeugelijk product betreft. Hij kan zicht dan niet verschuilen achter uitspraken zoals "Dat kon aan allerlei factoren liggen". Hij zal specifiek moeten bewijzen dat jij het probleem veroorzaakt hebt.
Het klinkt een beetje alsof hij zich met een smoesje aan zijn verantwoordelijkheden heeft willen ontrekken..
Lijkt me ook geen pretje als hier het aquarium kapot gaat. Ik heb er eentje van 600 liter met een bioloog eronder... Als die kapot gaat heb ik het ook niet naar mn zin. Inboedelverzekering heb ik nl. nietquote:Op zondag 19 juli 2009 23:12 schreef EdmondDantes het volgende:
Er heeft niet toevallig wat vuil tussen het aquarium en de onderkast gelegen? Een klein steentje van bijvoorbeeld de bodembedekking (of andere oneffenheden) kan voor een lekkere barst zorgen als je het aquarium gaat vullen en er wat druk op komt te staan.
Anyhow, jammer van je aquarium, meubel en vloer. Ik kan me goed voorstellen dat je hier stevig van baalt. Ik heb zelf een hoekaquarium van 150 Liter staan, ik moet er niet aan denken dat daar een scheur in komt.![]()
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:40 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
Lijkt me ook geen pretje als hier het aquarium kapot gaat. Ik heb er eentje van 600 liter met een bioloog eronder... Als die kapot gaat heb ik het ook niet naar mn zin. Inboedelverzekering heb ik nl. niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |