abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71104070
De buren hebben een snelgroeiende heg op hun grond geplaatst. Dat spul is nu al enorm hoog. Hoe hoog mag zoiets groeien? Ik wil een officieel verzoek bij hun neerleggen, maar het moet wel kans van slagen hebben. Als ik er geen juridische druk achter kan zetten, dan heeft een brief schrijven geen zin. Die brief ligt dan zonder actie zsm bij het oud papier.
Is ervdus ergens bepaald hoe hoog een heg/haag mag worden?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:07:57 #2
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71104105
Is per gemeente verschillend...
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_71104106
Waarom een officieel verzoek? Dan is je relatie met de buren meteen naar de klote lijkt mij...?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:09:26 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71104149
Wat dacht je ervan om eens vriendelijk aan te bellen?
pi_71104155
Zou je niet eerst even met hun gaan praten?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juli 2009 @ 22:10:41 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71104203
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:09 schreef TNA het volgende:
Wat dacht je ervan om eens vriendelijk aan te bellen?
De heg staat in de weg
pi_71104211
Is WGR tegenwoordig het 'help ik ben de grootste autist ter wereld met een probleem!' forum geworden ofzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:12:18 #9
139330 TNA
For the stars that shine
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:23:37 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71104544
Ik zou de heg een paar km hoog laten groeien
pi_71104558
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:09 schreef Wackyduck het volgende:
Zou je niet eerst even met hun gaan praten?
Dat heb ik jaren geleden al geprobeerd en krijg alleen scheldwoorden te horen, ongeacht hoe vriendelijk ik ben. zij proberen ons het leven zuur te maken. Die mensen kunnen er niet aan wennen dat achter hun tuin, 10 meter niets was en dan pas laagbouw van het ziekenhuis stond. Ze hebben dus heel lang ongestoord gewoond en kunnen het niet verwerken dat er ineens huizen achter gebouwd zijn. Vaak genoeg geprobeerd om in het reine met ze te komen, maar ze beweren last van ons te hebben. Ze vertellen alleen niet waar die last uit bestaat, dus je kunt er niks mee. We zouden best op goede voet willen staan, maar het lukt gewoonweg niet.
pi_71104613
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:23 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou de heg een paar km hoog laten groeien
Is idd een oplossing tegen de storende aanwezigheid van elkaar, maar mooi is het niet.
pi_71104622
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:23 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dat heb ik jaren geleden al geprobeerd en krijg alleen scheldwoorden te horen, ongeacht hoe vriendelijk ik ben. zij proberen ons het leven zuur te maken. Die mensen kunnen er niet aan wennen dat achter hun tuin, 10 meter niets was en dan pas laagbouw van het ziekenhuis stond. Ze hebben dus heel lang ongestoord gewoond en kunnen het niet verwerken dat er ineens huizen achter gebouwd zijn. Vaak genoeg geprobeerd om in het reine met ze te komen, maar ze beweren last van ons te hebben. Ze vertellen alleen niet waar die last uit bestaat, dus je kunt er niks mee. We zouden best op goede voet willen staan, maar het lukt gewoonweg niet.
In dat geval is er niets mis met een lekker hoge heg.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_71105001
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

In dat geval is er niets mis met een lekker hoge heg.
Ja. Mag van mij gerust 3-4m worden, maar het ding is nu al zeker 6m hoog en groeiend. Daarom wil ik ook druk kunnen uitoefenen om toch een zekere maximale hoogte aan te kunnen houden. Als ik er nu niks aan doe, bestaat die heg straks uit bomen van weet ik hoe groot en hoog.

[ Bericht 15% gewijzigd door Osramp op 18-07-2009 22:53:08 ]
pi_71105481
6 meter? Wat voor monsterplanten zijn dat en hoe lang staat die heg er al?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71105632
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Vraag ik me ook af!
#geen
pi_71105763
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Ligustrum geloof ik. Het staat er 14-15 maanden en groeit tegen de klippen van de hel op.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:24:16 #18
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_71106067
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar een foto van die heg
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:25:34 #19
123170 alors
zlata1234
pi_71106110
pics or it didn't happen idd
know'm sayin?
word? word.
pi_71106135
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:11 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ligustrum geloof ik. Het staat er 14-15 maanden en groeit tegen de klippen van de hel op.
Wat een bazenheg!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:38:55 #21
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_71106452
Gewoon niks zeggen en de heg op een gegeven moment in de brand steken.
pi_71106503
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:38 schreef Uro het volgende:
Gewoon niks zeggen en de heg op een gegeven moment in de brand steken.
Beste advies tot nu toe.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:51:43 #23
123170 alors
zlata1234
pi_71106751
quote:
Ligustrum (Liguster)
Als we het over de Ligustrum hebben dan denken we meestal direct aan de liguster heggen die in de jaren 70 massaal aangeplant werden. De toen zo populaire Ligustrum heggen hebben inmiddels plaats gemaakt voor de taxus en laurierheggen die vooral in de winter meer bescherming bieden. Het probleem van de Ligustrum ontstond vaak door te weinig snoei waardoor de heg uitzakte en kaal werd. Zeker bij een zeer koude winter wil de Ligustrum al zijn blad laten vallen wat lang niet door iedereen gewaardeerd wordt. Voor een heg wordt over het algemeen de Ligustrum ovalifolium gebruikt die uit Japan afkomstig is. De Ligustrum is een makkelijke heester die het op vrijwel alle grondsoorten wel doet. De wilde Liguster (Ligustrum vulgare) is in Nederland en Belgie Inheems. Ligustrum bloeit vanaf juni tot en met augustus met crèmewitte geurende pluimvormige bloemen. De sterke zoete geur van de bloemen is erg aanwezig waar je wel van moet houden. Indien de Ligustrum als haag is aangeplant zal de heester bij een regelmatige snoei niet in de bloei komen. Na de bloei vormt de Liguster zwarte besjes die voor de mens giftig zijn. Zon, halfschaduw of schaduw het lijkt de Ligustrum niet uit te maken en zal in alle gevallen goed groeien. Het blad van de Ligustrum is donkergroen van kleur. De Wortels zijn fijn sterk vertakt en groein aan de oppervlakte. Ligustrum kan zelfs zeewind goed verdragen.

Snoeien:
Ligustrum verdraagt snoei uitstekend. Je kan de Ligustrum indien nodig tot op het kale hout terugsnoeien. Een liguster heg kan je het beste twee keer per jaar knippen. De eerste keer rond mei en de tweede keer in augustus. Snoeien doe je met een heggenschaar tot op de oude snoeiwonden. Zorg ervoor dat de heg niet breder wordt dan 60 tot 80 cm. Indien je een oude, lelijke en uitgezakte haag weer nieuw leven wilt geven dan kan je deze haag gerust tot op 30 cm boven de grond afzagen. Binnen een mum van tijd zal de liguster hier sterk op reageren en weer uitlopen met frisse scheuten die in korte tijd weer een mooie haag zullen vormen. Bij de aanplant van een nieuwe Ligustrum haag direct na het planten de Liguster tot 25cm boven de grond afknippen om een mooie volle groei te verkrijgen.

Alle delen maar vooral het blad en bessen zijn giftig bij inname door de mens

Vermeerderen:
Alle Liguster soorten laten zich goed vermeerderen middels houtstek of afleggen.

Populaire soorten:

Ligustrum delavayanum: Zeer onbekende liguster die een bolvormige habitus heeft. De maximale hoogte van deze trage zeer winterharde en wintergroene heester is ongeveer 175cm.

Ligustrum ovalifolium: De bekendste soort die gebruikt wordt voor de aanplant van een heg. De maximale hoogte is ongeveer 500cm.

Ligustrum ovalifolium ‘Argenteum’: Deze aparte soort wordt niet veel hoger dan 200cm en heeft opvallend zilverbont blad.

Ligustrum ovalifolium ‘Aureum’: Deze soort wordt veel gebruikt om een bolvorm van te snoeien. Het blad is goudbont waar je wel van moet houden. De maximale hoogte is ongeveer 250cm

Ligustrum vulgare: De wilde liguster bereikt een hoogte van ongeveer 500cm.
know'm sayin?
word? word.
pi_71107011
Leuk heggetje uit mijn hoofd is 2-2,5e meter de max.
Ga het morgen eens nakijken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71107818
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:11 schreef Osramp het volgende:

[..]

6 meter hoog in slechts 14-15 maanden? Dus bijna zo hoog als je huis?
Idd pics or it didn't happen
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')