Nou, foto's gemaakt maar begon net te regenen
![]()
![]()
De bovenkant van het groene hek is 2 meter boven het maaiveld. Vooraan heb ik al wat spul dat wel heel erg overhing, weggesnoeid. De buren hebben daar eerst een keurig verzoek voor gehad om het spul zelf te snoeien. Uiteraard geen reactie en dan mag je binnen redelijke termijn (hagen = 2-3 weken) zelf aan de slag.
Op de tweede foto staat nog een stam van een dode boom, rechts zie je de keermuur van onze tuin. Die keermuur hadden we zelf liever ook niet gehad, maar dat heeft de bouwer anders beslist. Er zit gewoon een fors niveauverschil in het terrein waar wij wonen (wij = mijn moeder, woon zelf in flatgebouw), en dat wilden ze over het hele terrein gelijk trekken.
Ik kan best begrijpen dat het niet leuk is voor de buren, "ineens" zo'n muur achter je tuin en huizen erbij. Vroeger waren er wat kleine kantoren en die waren maar matig bezet dus hebben ze 20jaar ongestoorde rust gehad. Vervelend dat het anders is dan ze gewend zijn, maar het is nou ook weer niet zo dat ze er geen leven meer hebben of het woongenot ondraaglijk is aangetast. Wij kijken zelfs nooit in hun tuin, op de enkele blik na. Wel krijg je dan te horen dat je ALTIJD staat te gluren. Per week kom ik 2-3x per week in de tuin bij mijn moeder en sta dan max 30 seconden te kijken naar de heg. Knap dat ze die anderhalve minuut per week bijhouden. Maar ja, dat is het standaard geneuzel met buren.
Foto's helaas niet zo geweldig om ik mijn D80 niet hier heb, dus maar even met de telefoon.
[ Bericht 44% gewijzigd door Osramp op 19-07-2009 13:48:47 ]