Ik hoop dat er wel genoeg plaats is, want na mijn weten is die oude achtbaan niet zo groot in vergelijking met die andere grote jongen die ernaast staat.quote:KAATSHEUVEL - De Efteling krijgt vanaf juni 2010 een nieuwe attractie in de vorm van een dubbele houten race-achtbaan. De attractie gaat 'Joris en de Draak' heten.
De nieuwe achtbaan komt in de plaats van de huidige houten achtbaan Pegasus die al niet meer in gebruik is. Dat heeft Efteling-directeur Bart de Boer zaterdag bekendgemaakt.
'Joris en de Draak' wordt een nieuwe dubbele achtbaan waarin de bezoekers in strijdwagens ieder op hun eigen parcours tegen elkaar racen om de snelste tijd én om de moerasdraak te verjagen.
In het gelijknamige sprookje versloeg Joris de draak en redde een meisje het leven.
Lichaamslengte
De nieuwe attractie wordt 25 meter hoog en zal in totaal 12 miljoen euro kosten.
Per uur is er plaats voor 1700 personen die met een snelheid van maximaal 75 kilometer per uur het 1400 meter lange parcours afleggen. De minimale lichaamslengte om in te mogen stappen is 1.10 meter.
© ANP
op omroep brabant nieuws zeiden ze dat hij vanaf half juni niet meer in gebruik is.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:08 schreef vanderaalst het volgende:
Pegasus niet meer gebruikt??
Vorige maand deed hij het anders nog gewoon hoor.
hahaquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:08 schreef vanderaalst het volgende:
Pegasus niet meer gebruikt??
Vorige maand deed hij het anders nog gewoon hoor.
Klopt, was er vorige week en er stond een groot bord met "De efteling bouwt aan de toekomst" bij.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:12 schreef bioloogje het volgende:
[..]
op omroep brabant nieuws zeiden ze dat hij vanaf half juni niet meer in gebruik is.
Met Pegasus was alles mis, kutachtbaan met kutbochtenquote:
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:59 schreef Quyxz_ het volgende:
< "Zullen we naar de Efteling gaan?"![]()
> "Nee ik ga veel liever naar SixFlags man, daar hebben ze de Goliath."
< "Ah kom op... De Joris en de draak is toch veel vetter!"
tis gewoon een gruwelijke naamquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:59 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat slaat nergens op, jong en oud komt in de Efteling.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:04 schreef F04 het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat de Efteling een hoog pubergehalde heeft
sterker nog... pubers gaan juist naar dat six flags/walibi/hoe het ook heet tegenwoordig na 6x over de kop te zijn gegaan... Dus daar zitten de klote jongeren die zich niet kunnen gedragen, waardoor de efteling veel gezelliger is en meer sfeer heeft.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, jong en oud komt in de Efteling.
Idd, dat rammelen was wel leuk en ook spannend, want je neemt gewoon aan dat het allemaal goed is. Alhoewel er weleens een incident plaatsvind zoals met de Python.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik had niets tegen de Pegasus, heb er vaak genoeg ingezeten. Oké, hij rammelde maar dat weet je als je in een houten coaster stapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |