Niet gelezen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:27 schreef muay-toy het volgende:
Omdat er steeds meer islam komt in Nederland ben ik een beetje geloof aan het verkondigen. Niet dat ik iets tegen islam heb maar dit is Nederland en van origine christelijk en dat moet zo blijven!
Zo gingen ik en mijn mattie buiten een supermarkt staan om een paar leeftijdsgenoten aan te spreken die er uit zagen alsof ze snel om te halen waren. Natuurlijk wilden we er ook een beetje geld uit proberen te schudden... okeee, dit was eigenlijk het hoofddoelMet dit soort gevoelige onderwerpen kun je grof geld verdienen!
![]()
![]()
Er kwam dus een jongen naar buiten, rood sikje, zonnebril op terwijl er geen zin was, beetje emo/wow addict, zijn moeder had duidelijk de rest van zijn outfit uitgekozen.. dit was ons doelwit. De jongen liep net de supermarkt uit, hij had alleen een blikje energiedrank gekocht.
We begonnen de jongen aan te spreken, meteen bleek het een onzeker type we hadden beet!
We vroegen of de jongen gelovig was hij zei:"ik geloof wel in God ja eigenlijk zo ongeveer", verder gebruikelijke praatje gedaan.. je kent het wel. We vroegen of hij naar de kerk ging, of zijn ouders hem christelijk hadden opgevoed. We vertelde over het scheppingsverhaal en wat Jezus voor mensen betekend en ook voor hem kan betekenen!
Toen kwam ik ermee of hij bij de jongeren kerk wilde. Omdat mijn maat en ik zogenaamd het idee hadden de kerk op te richten hadden we donaties nodig. De jongen wilde in de eerste instantie niet maar daar lieten we het niet bij zitten. De jongen wilde na 10 minuten weglopen maar we blokkeerde gewoon zijn pad!
Een paar minuten later hebben we hem alsnog kunnen laten tekenen om elke maand 20 euro te doneren aan onze op te richten 'jongerenkerk'(dit geld gaat gewoon rechtstreeks naar onze portemonnee:') )
Half huilend liep de jonge uiteindelijk naar huis.
Nu ben ik geen emotioneel type maar kreeg toch wel een beetje een schuldgevoel dat we Gods naam zo misbruikt hadden. Het geld gaat uiteraard nog steeds naar ons. We hebben verder niemand kunnen strikken voor onze 'jongerenkerk' enkel deze josti. Jammer dat de rest van de mensen ons meteen doorhadden, ik had nog wel meer dan 20 p.m. willen hebben. Maar goed dat deze battieboy er toch ingetrapt is![]()
Klacht: zieltjes werven voor de kerk, enkel 1 jongen hapt toe. uiteindelijk maar 20 euro per maand in onze portemonnee(zijn met zn tweeen dus door de helft is maar 10 euro voor mij)
Antiklacht: In de supermarkt waar we voor stonden zieltjes te werven toch nog een geil kassameisje kunnen 'geven'![]()
![]()
Hier maar gestopt met lezen, Nederland is namelijk niet van origine christelijk, en hoeft dus ook niet christelijk te blijven.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:27 schreef muay-toy het volgende:
Omdat er steeds meer islam komt in Nederland ben ik een beetje geloof aan het verkondigen. Niet dat ik iets tegen islam heb maar dit is Nederland en van origine christelijk en dat moet zo blijven!
Dat dacht ik al bij het lezen van de eerste paar zinnenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:39 schreef mirved het volgende:
Nederland moet atheïstisch worden.
Ohja laten we er een WFL topic van makenquote:
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:39 schreef mirved het volgende:
Nederland moet autistisch worden.
Wincestquote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:49 schreef MenMRacer het volgende:
[..]
hahahaha bedoel je soms zijn zus? hahah bah das toch incest?
Bij Wodan! Dit zijn vuige leugens van heb ik jou daar!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:27 schreef muay-toy het volgende:
quote:Zo gingen ik en mijn mattie buiten een supermarkt staan om een paar leeftijdsgenoten aan te spreken die er uit zagen alsof ze snel om te halen waren. Natuurlijk wilden we er ook een beetje geld uit proberen te schudden... okeee, dit was eigenlijk het hoofddoelMet dit soort gevoelige onderwerpen kun je grof geld verdienen!
![]()
![]()
Er kwam dus een jongen naar buiten, rood sikje, zonnebril op terwijl er geen zon was, beetje emo/wow addict, zijn moeder had duidelijk de rest van zijn outfit uitgekozen.. dit was ons doelwit. De jongen liep net de supermarkt uit, hij had alleen een blikje energiedrank gekocht.
We begonnen de jongen aan te spreken, meteen bleek het een onzeker type we hadden beet!
We vroegen of de jongen gelovig was hij zei:"ik geloof wel in God ja eigenlijk zo ongeveer", verder gebruikelijke praatje gedaan.. je kent het wel. We vroegen of hij naar de kerk ging, of zijn ouders hem christelijk hadden opgevoed. We vertelde over het scheppingsverhaal en wat Jezus voor mensen betekend en ook voor hem kan betekenen!
Toen kwam ik ermee of hij bij de jongeren kerk wilde. Omdat mijn maat en ik zogenaamd het idee hadden de kerk op te richten hadden we donaties nodig. De jongen wilde in de eerste instantie niet maar daar lieten we het niet bij zitten. De jongen wilde na 10 minuten weglopen maar we blokkeerde gewoon zijn pad!
Een paar minuten later hebben we hem alsnog kunnen laten tekenen om elke maand 20 euro te doneren aan onze op te richten 'jongerenkerk'(dit geld gaat gewoon rechtstreeks naar onze portemonnee)
Half huilend liep de jonge uiteindelijk naar huis.
Nu ben ik geen emotioneel type maar kreeg toch wel een beetje een schuldgevoel dat we Gods naam zo misbruikt hadden. Het geld gaat uiteraard nog steeds naar ons. We hebben verder niemand kunnen strikken voor onze 'jongerenkerk' enkel deze josti. Jammer dat de rest van de mensen ons meteen doorhadden, ik had nog wel meer dan 20 p.m. willen hebben. Maar goed dat deze battieboy er toch ingetrapt is![]()
Klacht: zieltjes werven voor de kerk, enkel 1 jongen hapt toe. uiteindelijk maar 20 euro per maand in onze portemonnee(zijn met zn tweeen dus door de helft is maar 10 euro voor mij)
Antiklacht: In de supermarkt waar we voor stonden zieltjes te werven toch nog een geil kassameisje kunnen 'geven'![]()
![]()
het is een lemming dramnerdquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:25 schreef D-Saster het volgende:
Erg kansloos. Meer valt hier niet over te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |