quote:Mee eens
Op woensdag 17 april 2002 10:17 schreef matthijn99 het volgende:
Hier is slechts 1 antwoord mogelijk: Nee.
Zo heb je iets te lezen
Het is allemaal helaas niet zo romantisch als in de film, maar wel de werkelijkheid.
quote:Voor de een wel, voor de ander niet.
Op woensdag 17 april 2002 10:16 schreef Frya het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk, bestaat de ware?
quote:Weten dat het voor altijd is, kun je nooit. Je kunt het wel heel erg hard hopen natuurlijk en er naar streven door continue aan je relatie te werken
Iemand waarbij je weet dat het voor altijd is?
quote:Persoonlijk denk ik dat het verliefsheid is en dat er gedurende je hele leven meerdere mensen op meerdere momenten bij je passen. Overigens is verliefdheid een chemisch proces in je hersenen dat maximaal 5 jaar duurt. Houden van kan echter wel een leven lang zijn.
Of is dat de verliefdheid en zijn er meerdere mensen die goed bij je passen?
quote:Twijfel in een relatie is heel normaal. Ook op momenten dat het perfect gaat. Pas wanneer het je niet meer uitmaakt, is er sprake van een signaal van iets slechts.
Is twijfel normaal of is dat een signaal van iets slechts?
quote:Bovenstaande dus
Ben heel benieuwd wat de Fokkers hiervan vinden
Ik geloof er niet in eigenlijk.
Ik denk ook dat de beste relaties gestoeld zijn op een "compromis" tussen beide partijen. Juist het respect dat je voor de ander op kan brengen, ook al ben je het niet altijd eens, bind mensen aan elkaar. Zo blijft het ook spannend en uitdagend. Ik zou er niet aan moeten denken dat je elkaars woorden en meningen alleen maar kan beamen in een relatie, dat zou saai zijn! Juist die wisselwerking kan er op veel punten zijn en alleen dat feit al betekend voor mij dat de wereld vol zit met de "waren" voor mij.
MAAR als je eenmaal een ware hebt, dan wordt dat -de- ware. Als het goed zit tenminste je wil NIEMAND meer behalve haar en je twijfelt ook niet ofdat ze de juiste is want je gevoel zegt gewoon JA!!! en je voelt je gelukkig als je alleen al bij haar bent en als ze je aankijkt voel je je ontzettend blij en gelukkig.. ALLES van die persoon is goed, de goede en slechte gewoontes van alles hou je de leuke dingen, maffe dingen , aparte dingen.. ALLES...
En als je altijd bij elkaar kan zijn zonder elkaar te irriteren (op de echte irri manier) dan zit het helemaal goed. Met samen bedoel ik dan samen zijn maar niet perse alles samen doen. (samen wonen en veel thuis zijn samen).
Er is een type "ware" voor jouw, maar als je zo'n type als vriendin hebt is ze DE ware..
Altans, zo zit het bij mij
quote:Een vriendin van mij en haar vriend (allebei begin 30)maakten na bijna 7 jaar een kindje, waar ze bewust voor kozen, hadden ook samen een huis gekocht, klaar voor de volgende stap. Je mag er na zo'n tijd toch ook eigenlijk wel van uitgaan dat het goed zit met de relatie. Halverwege de zwangerschap zag hij het niet meer zitten, 'het gevoel' voor haar was weg, hij zag hen niet samen oud worden. Hij heeft de komst van het kind nog afgewacht en is nu bij haar weg.
Op woensdag 17 april 2002 10:22 schreef zaiga het volgende:
...Heb je na 5 of 6 jaar relatie nog geen kindje gemaakt, dan krijg je de natuurlijke drang om een andere partner te zoeken waar je wel een kindje bij kan maken...
Zo zie je maar weer, niets in het leven is zeker.
Overigens geloof ik zelf in meer dan één ware. Dat heb ik al eens geantwoord in een ander topic. Het kan alleen heel pijnlijk zijn als je een relatie hebt met iemand die voor jouw gevoel 'de ware' is en een van de twee komt zo'n andere 'ware' tegen. Want dan moet je kiezen, voor het vertrouwde of voor het nieuwe. Auw. Hoop dat ik nooit in zo'n situatie terecht kom.
quote:Dat zinnetje wou ik dus ook zegguh
Op woensdag 17 april 2002 14:58 schreef flaphead het volgende:
de ware bestaat niet.
de ware creeer je zelf.
quote:Ik was mijn ware misschien ook nooit tegen gekomen, maar in frankrijk gebeurde het dan toch toevallig allebei op dezelfde kamping. Als we NIET daar naar toe waren gegaan hadden we elkaar nooit ontmoet want we wonen >100km van elkaar af.Heb veeel meisjes ontmoet geen van alle interesseerde mij maar toen ik haar in dr ogen keek was ik meteen stapel verliefd na de vakantie kregen we verkering en hebben dat nu al 8 maanden.
Op woensdag 17 april 2002 15:37 schreef westrtp het volgende:
..de ware bestaat niet..er zijn wel mensen waarmee je het heel goed zou kunnnen vinden..maar de ware is volgens mij een fabel..want stel je hebt nu een vriendin waarvan jij vind dat dat de ware is.
Maar als je nou eens in groningen woont en zij in Rotterdam dan was je haar waarschijnlijk nooit tegen gekomen..ik heb er zelf wel even in geloofd..(3 jr geleden nu niet meer GELUKKIG!!)
best wel raar dat "de ware" altijd op een afstand van max. 100 km bij jou vandaan woont he ![]()
en niet ergens in China ofzow.... ![]()
(bij de meeste gevallen dan)
quote:dat is mijn ware
Op woensdag 17 april 2002 15:58 schreef Herald het volgende:[..]
dat leuke dansende popje met het kleine topje en strakke broek waar je d'r string goed in kan zien, niet ouder dan 17, kaalgeschoren doos egaal gebruinde huid, niet vies van een zoen met d'r vriendin, BrEeZah in de hand, webcam langs het toetsenbord.
quote:Nou nee eigelijk zou dat niet zo raar zijn omdat zoals ik al zei in mijn eerste post (LEES DAN OOK) dat je een Blauwdruk "ware" hebt waarmee je iedereen vergelijkt aangezien je die blauwdruk maakt gedurende je leven zal die dus heel erg veel te maken hebben met je leef omgeving cultuur geloof etc.
Op woensdag 17 april 2002 16:06 schreef Ska-te het volgende:
NEEbest wel raar dat "de ware" altijd op een afstand van max. 100 km bij jou vandaan woont he
en niet ergens in China ofzow....(bij de meeste gevallen dan)
quote:[offtopic]Sorry hoor schat maar toen ik dit opende en een antwoord gaf zag ik jou nog niet staan
Op woensdag 17 april 2002 17:16 schreef Tasma het volgende:[..]
Nou nee eigelijk zou dat niet zo raar zijn omdat zoals ik al zei in mijn eerste post (LEES DAN OOK) dat je een Blauwdruk "ware" hebt waarmee je iedereen vergelijkt aangezien je die blauwdruk maakt gedurende je leven zal die dus heel erg veel te maken hebben met je leef omgeving cultuur geloof etc.
De ware bestaat niet..gelukkig niet anders zou het een hele zoektocht worden
'De Ware' is iemand waar je je elk moment van de dag gelukkig bij voelt. Het is iemand waarvan je 200% zeker weet dat je daar voor altijd bij zal blijven.
quote:Tja, damn - ik wordt altijd een beetje
Op woensdag 17 april 2002 10:22 schreef zaiga het volgende:
"De Ware" bestaat niet. Geen enkele partner is perfect. Twijfel is ook niet meer dan normaal. Verliefdheid is iets chemisch wat na 9 maanden voorbij is, dan wordt het "houden van". Heb je na 5 of 6 jaar relatie nog geen kindje gemaakt, dan krijg je de natuurlijke drang om een andere partner te zoeken waar je wel een kindje bij kan maken.Het is allemaal helaas niet zo romantisch als in de film, maar wel de werkelijkheid.
... dan denk je als je b.v. een ex ziet lopen: "oh ja, het was uitgegaan omdat ik niet vruchtbaar genoeg was
"
Was je in Spanje geboren, was de ware naar alle waarschijnlijkheid een Spanjaard/Spaanse geweest.
Was je in China geboren, was de ware naar alle waarschijnlijkheid een Chinees/Chinese geweest.
Reis je veel dan zou je de ware wel es in het buitenland kunnen vinden.
En loop je de ware mis, die bij je om de hoek woont.
Soms vind je de ware wanneer en waar je hem/haar niet verwacht.
Soms vind je de ware door bewust te zoeken (contactadvertentie).
Soms vind je de ware al bij de eerste beste relatie die je aangaat.
Soms lijkt dat de ware te zijn omdat je geen "vergelijkingsmateriaal" hebt gehad.
Soms vind je de ware nooit, omdat je gelooft in het begrip "de ware" en je dus te snel concludeert dat hij/zij "de ware" niet is, omdat hij/zij niet voor 100% voldoet aan jouw beeld van "de ware".
Ik geloof niet in 1 ware, er lopen er meer op de wereld rond bij wie je zou passen.
Kwestie van linksaf of rechtsaf.
quote:Soms had je zonder vergelijkingsmateriaal toch al de ware te pakken
Op zondag 21 april 2002 17:05 schreef milagro het volgende:
Soms vind je de ware al bij de eerste beste relatie die je aangaat.
Soms lijkt dat de ware te zijn omdat je geen "vergelijkingsmateriaal" hebt gehad.Soms vind je de ware nooit, omdat je gelooft in het begrip "de ware" en je dus te snel concludeert dat hij/zij "de ware" niet is, omdat hij/zij niet voor 100% voldoet aan jouw beeld van "de ware".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |