abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 februari 2000 @ 14:53:00 #26
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_244758
uit het parool 9 februari 2000
http://www.parool.nl/actueel/lunchnieuws/345021312.html

Miljoenentransfer Evers naar 538

HILVERSUM - De stemmen van de voetbalbroers De Boer kon hij al magistraal imiteren, nu volgt hij hun voorbeeld met een opzienbarende transfer voor een immens bedrag. Dj Edwin Evers stapt van Radio 3 over naar Radio 538, naar verluidt voor een jaarsalaris van 1,2 miljoen gulden - voorzover bekend een record voor een Nederlandse discjockey.

''Ik zeg er niks over'', zegt Evers. Een woordvoerder van 538 wil de hoogte van het bedrag 'ontkennen noch bevestigen'. Evers: ''Het was een heel goed aanbod, zowel financieel als creatief en inhoudelijk. Ik kies niet voor publiek of commercieel. Ik kan het daar ook leuk hebben.''

Radio 538 neemt het programma over dat de razendpopulaire Evers 's ochtends tussen zes en negen presenteert, Evers staat op. Evers: ''We gaan er in principe niets aan veranderen. Dat was één van mijn voorwaarden. 538 wil ook niet dat ik er iets aan verander.''

Het vertrek van Evers is een zware slag voor Radio 3, dat al jaren een verloren strijd voert met de commerciëlen. Met Evers is Radio 3 's ochtends het best beluisterd, met een marktaandeel van rond de twintig procent. Radio 538 zit op die tijd rond vijf procent. ''Een enorme uitdaging'', vindt Evers, die de afgelopen jaren achtereenvolgens bij Radio 10 Gold, Veronica en (sinds twee jaar) bij de KRO werkte. Hij won voor Evers staat op in 1998 de Marconi Award voor beste radioman en voor het beste radioprogramma.

Radio 538 hoopt dat Evers binnen een paar maanden kan beginnen. Hij heeft een contract voor vijf jaar getekend bij het station, dat zich de komende tijd op een bredere doelgroep wil richten. 538 is nu marktleider bij jongeren tussen 13 en 19 jaar.

© Het Parool, 9 februari 2000

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')