Da's wel hard ...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gelijk bij haar weggaan. En zeker niet trouwen want dan zit je er voor je rest van je leven aan vast. Haar en HAAR schulden.
DOE HET NIET.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frysk bloed tsjoch op!
Ik kan me aan één kant wel voorstellen hoe dat gaat.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:51 schreef Druktemaker het volgende:
Ze heeft sowieso erg gelogen, niet echt een goede start voor een huwelijk.
Wie weet waar ze zich nog meer voor schaamt idd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:51 schreef Druktemaker het volgende:
Ze heeft sowieso erg gelogen, niet echt een goede start voor een huwelijk.
Hoe langer je ermee wacht hoe groter de teleurstelling zal zijn voor de andere partner. Lastig.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kan me aan één kant wel voorstellen hoe dat gaat.
Je ontmoet iemand die je leuk vindt maar bent bang dat als je je geheim vertelt dat je partner je dumpt als een oude koelkast.
Wat doe je dan? Je stelt het uit tot een goed moment om het te vertellen... En wanneer komt dat moment?
Bij mij ook wel een beetje ja... de vriendin van TS heeft ervoor gezorgt dat ze samen plannen hadden en kwam toen met nog een 'kleinigheidje' naar buiten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Oldenzaal het volgende:
Het zou mij het gevoel geven alsof ze vreemd is gegaan (gevoelsmatig dus hé)
Ik begrijp niet dat jij het ook niet gezien of gemerkt hebt. Maar goed... Ja sorry, laat het haar eerst lekker oplossen. Ik zou dus lekker weggaanquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ik bevind mij in een erg moeilijke situatie. 3,5 jaar geleden heb ik een prachtvrouw ontmoet nadat ik zelf door een diep dal was gegaan. Ik heb (door toedoen van anderen) veel schulden gehad en was zo blij toen ik er eindelijk na hard werken (en op een houtje bijten in de schuldsanering) vanaf was. Toen leerde ik haar kennen en heb haar ook altijd verteld van mijn situatie. Niets aan de hand dus tot.... 2 weken geleden. Toen kwam dus naar voren dat ze heel veel schulden heeft (50.000 euro en daarboven zou nog 40000 euro komen als ze haar huis nu zou verkopen). Ik schrok hier enorm van.... Uiteraard kreeg ik te horen dat ze ze zich hiervoor schaamde en dat ze het daarom in die 3,5 jaar nooit verteld. Ik kijk daar toch wat anders tegenaan: juist aan mij had ze het kunnen vertellen en dan hadden we er wellicht nog wat aan kunnen doen (bijv. niet gaan bijlenen wat wel gebeurd is) maar wat mij meer steekt is dat we toekomst plannen hebben (samenwonen, trouwen, kinderen). Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar? Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Dat maakt het erg moeilijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:54 schreef Zaandam1978 het volgende:
Het was het welbekende gaten vullen met nieuwe leningen: ze kan helaas ook niet precies aangeven waaraan ze het heeft uitgegeven en geeft zelf aan dat ze niet goed met geld kon omgaan. Samen hebben we tegen de 4200 netto per maand dus dat gaat wel een tijdje duren voordat het weg is. Natuurlijk was ik niet met haar begonnen als ik dit meteen wist en het lijkt mij ook niet iets wat je echt meteen vertel maar op het moment dat je weet dat je verder wil met elkaar (en dat wisten wij al vrij snel), vind ik niet dat je dan vervolgens 3,5 jaar moet wachten. Maar ik hou met heel mijn hart van haar en dat is wat het het moeilijk maakt..
Maar het feit dat ze haar schulden (10 tot 20 keer hun gezamenlijke netto inkomen) 3,5 jaar heeft achtergehouden, vind je niet belangrijk?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat maakt het erg moeilijk.
Die schuld verdwijnt niet vanzelf.
Als je met haar doorgaat betekent dat dus dat je voor de volle 100% moet gaan aflossen, samen.
Daarmee loop je het risico, dat als de relatie toch stukloopt dat het voor "niets" was.
Wat is wijsheid? Je leeft 1x en jij bepaalt wat je wilt...
Lees mijn eerdere stukjes, plaats ze in de context en leer begrijpend lezenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:59 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar het feit dat ze haar schulden 3,5 achter heeft achtergehouden, vind je niet belangrijk?
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere stukjes, plaats ze in de context en leer begrijpend lezen
Ze heeft heel wat uit te leggen in ieder geval.. het klinkt niet alsof ze een goede verklaring heeft voor de schulden (1 hele grote vergissing of tegenvaller) dus dat zou mij ook enorm pissig maken, want inderdaad, na 3,5 jaar zijn dat toch wel dingen die je van elkaar verwacht te weten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:55 schreef RijstNatie het volgende:
Ja wat nogal belangrijk is in dit verhaal:
Hoe zijn de schulden ontstaan?
Waar is er allemaal geleend?
Wat voor werk doet ze?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |