Tsja, aan de ene kant verrassend, aan de andere kant had hij te kampen met 10 keer hogere verwachtingen dan Bush (en kun je dus ook harder vallen) en zit ie midden in een economische crisis.quote:Obama even populair als Bush
Uitgegeven: 17 juli 2009 23:22
Laatst gewijzigd: 17 juli 2009 23:21
WASHINGTON - De populariteit van de Amerikaanse president Barack Obama is tot onder de 60 procent gedaald.
Hij staat nu op 57 procent en is daarmee even geliefd als zijn voorganger George Bush na diens eerste zes maanden in functie.
Van de ondervraagde Amerikanen keurt inmiddels 36 procent het beleid van de eerste zwarte president af, meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN vrijdagavond.
CNN berekende het gemiddelde van vijf nationale opiniepeilingen. Begin juni stond Obama nog op 62 procent.
Economie
Een CNN-analist wijt het verlies aan de mening van de Amerikanen over de manier waarop Obama de economie aanpakt.
Een groeiend aantal Amerikanen vindt dat Obama geen helder plan heeft om de problemen van het land op te lossen.
Ach die Amerikanen verwachten bij elke president de nieuwe Messiah, vind je het gek dat het tegenvalt. Het is ook maar een mens.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Tsja, aan de ene kant verrassend, aan de andere kant had hij te kampen met 10 keer hogere verwachtingen dan Bush (en kun je dus ook harder vallen) en zit ie midden in een economische crisis.
Hier kan hij niets aan doen. Hij heeft altijd al geroepen dat ze geen wonderen moesten verwachten en dat ie tijd nodig heeft, veel tijd. En bovendien: de hulp van de Amerikanen zelf... Dat veel Amerikanen na een half jaartje al boos zijn dat ie de crisis nog niet opgelost heeft en er nog geen wereldvrede is, is hun eigen schuld. Hij heeft wel degelijk wat gedaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach die Amerikanen verwachten bij elke president de nieuwe Messiah, vind je het gek dat het tegenvalt. Het is ook maar een mens.
Dat lijkt me ook meer dan logisch, hij zal nooit de wereldproblemen oplossen binnen een half jaar, en diegene die dat wel verwachtten daar bij het Lincoln monument zouden zich eerder moeten schamen voor hun eigen naïviteit dan dat ze het Obama moeten kwalijk nemen. Verder vind ik z'n beleid ook wat "soft" aandoen moet ik zeggen, ik ben het meer eens met de republikeinse wereldvisie waarbij dominantie en de harde lijn wat belangrijker is dan diep buigen voor de Saudische koning. Ook zijn economische beleid is niet veel anders dan geld bijdrukken en bedrijven redden van de ondergang, wat eigenlijk on-kapitalistischer is dan de meeste Amerikanen zelf denken heb ik het idee. Ze gaan een beetje hun eigen motto tegenwerken op deze manier.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hier kan hij niets aan doen. Hij heeft altijd al geroepen dat ze geen wonderen moesten verwachten en dat ie tijd nodig heeft, veel tijd. En bovendien: de hulp van de Amerikanen zelf... Dat veel Amerikanen na een half jaartje al boos zijn dat ie de crisis nog niet opgelost heeft en er nog geen wereldvrede is, is hun eigen schuld. Hij heeft wel degelijk wat gedaan.
Klopt, en een beetje valse populariteit als je het mij vraagt. Zelfde met Sarkozy, als ik kijk naar het Georgië conflict, ik heb me eerder geërgerd aan de Franse bemoeienis in het conflict, en al de afgezanten die zonodig overal heen moesten vliegen (het Afrika adoptie incident). Het siert niet, maargoed dit zal altijd blijven aangezien in de EU de belangrijkste landen als Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk het voortouw altijd zullen nemen.quote:In het buitenland lijkt ie wel erg populair. Beetje hetzelfde als Sarkozy: in het buitenland aardig populair, maar in eigen land minder.
Terwijl ie al aardig wat gedaan heeft, alleen Quantanama Bay en Cuba al...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook meer dan logisch, hij zal nooit de wereldproblemen oplossen binnen een half jaar, en diegene die dat wel verwachtten daar bij het Lincoln monument zouden zich eerder moeten schamen voor hun eigen naïviteit dan dat ze het Obama moeten kwalijk nemen. Verder vind ik z'n beleid ook wat "soft" aandoen moet ik zeggen, ik ben het meer eens met de republikeinse wereldvisie waarbij dominantie en de harde lijn wat belangrijker is dan diep buigen voor de Saudische koning. Ook zijn economische beleid is niet veel anders dan geld bijdrukken en bedrijven redden van de ondergang, wat eigenlijk on-kapitalistischer is dan de meeste Amerikanen zelf denken heb ik het idee. Ze gaan een beetje hun eigen motto tegenwerken op deze manier.
Mwoah, wat Sarkozy deed, deed hij goed. Ze bemoeien zich sowieso overal mee, maar hij doet ook daadwerkelijk wat. Dat met de FARC was mooi.quote:Klopt, en een beetje valse populariteit als je het mij vraagt. Zelfde met Sarkozy, als ik kijk naar het Georgië conflict, ik heb me eerder geërgerd aan de Franse bemoeienis in het conflict, en al de afgezanten die zonodig overal heen moesten vliegen (het Afrika adoptie incident). Het siert niet, maargoed dit zal altijd blijven aangezien in de EU de belangrijkste landen als Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk het voortouw altijd zullen nemen.
Nog even doorsparen dus.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:06 schreef cerror het volgende:
Wie je ook in het witte huis zet: De verenigde staten zijn fucked.
Nou, de bevolking dan... de grote bedrijven en de banken zullen het ruimschoots overleven.
Ohjah geweldig, Europa opzadelen met Amerikaanse gevangenen, ik vind 't een hele goede actie van hem. Ik denk dat de Amerikanen er super blij mee zijn, nu wij nog.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Terwijl ie al aardig wat gedaan heeft, alleen Quantanama Bay en Cuba al...
[..]
Goed wel ja, maar ook super "nosy", waarom moet bij een Russisch/Georgisch conflict na een paar dagen al meteen een Franse diplomaat erheen? En het zelfde met de Afrikaanse kwestie met adoptie. Ze waren dan wel voorzitter van de EU op dat moment, maar ik zie geen reden om daar als de EU als bemoeial zogenaamd onpartijdig advies te geven en te bemiddelen. En waar ik al helemaal koude rillingen van kreeg, waren die persconferenties waarin de Franse arrogantie op en top naar voren kwam, zo van 'wij hebben 't wel weer ff opgelost'.quote:Mwoah, wat Sarkozy deed, deed hij goed. Ze bemoeien zich sowieso overal mee, maar hij doet ook daadwerkelijk wat. Dat met de FARC was mooi.
Dit is het antwoordquote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach die Amerikanen verwachten bij elke president de nieuwe Messiah, vind je het gek dat het tegenvalt. Het is ook maar een mens.
Het foute antwoord welteverstaan.quote:
Obama kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de fouten van Bush. Liever geen gevangen in Europa, maar als Europa zoveel kritiek levert, mogen ze zelf ook best een klein beetje helpen als Amerika z'n goede wil laat zien. Al moet Amerika eerst zelf z'n best doen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ohjah geweldig, Europa opzadelen met Amerikaanse gevangenen, ik vind 't een hele goede actie van hem. Ik denk dat de Amerikanen er super blij mee zijn, nu wij nog.
Frankrijk en Duitsland zullen altijd wat meer te zeggen hebben dan mini-landje Nederland.quote:Goed wel ja, maar ook super "nosy", waarom moet bij een Russisch/Georgisch conflict na een paar dagen al meteen een Franse diplomaat erheen? En het zelfde met de Afrikaanse kwestie met adoptie. Ze waren dan wel voorzitter van de EU op dat moment, maar ik zie geen reden om daar als de EU als bemoeial zogenaamd onpartijdig advies te geven en te bemiddelen. En waar ik al helemaal koude rillingen van kreeg, waren die persconferenties waarin de Franse arrogantie op en top naar voren kwam, zo van 'wij hebben 't wel weer ff opgelost'.
Ik zie Guantanamo Bay niet als een fout. Maargoed, dan nog is het een verantwoordelijkheid van het Amerikaanse volk, aangezien de regering hun vertegenwoordigd. Ik snap niet waarom of wij hier in Nederland, mede dankzij onze ruggengraatloze Balkenende nu wellicht een aantal van deze gevangenen moeten herbergen. Of geef ze hun vrijheid terug, of verander gewoon de leefomstandigheden in Guantanamo zodat het een "normale" gevangenis word. Het wegsturen van gevangen naar Europa noem ik niet een duurzame oplossing voor een Amerikaans probleem, eerder een "let you have them, good riddance."quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Obama kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de fouten van Bush. Liever geen gevangen in Europa, maar als Europa zoveel kritiek levert, mogen ze zelf ook best een klein beetje helpen als Amerika z'n goede wil laat zien.
Uiteraard hebben ze dat, en dat is niet meer dan terecht. Maar ze doen wel waar ze bij Bush precies een hekel aan hadden, je bemoeien met zaken die je niet aangaan, en dan met de Franse regeringsjet met je vrouw en al naar een land vliegen om daar onder 'fotoshoot' begeleiding te verkondigen hoe goed je de zielige mensen van een adoptiebureau gered hebt. Hetzelfde geld met de Russisch-Georgisch conflict, waar de Franse minister van BuZa ook zo snel mogelijk met alle partijen om de tafel moest onder alle internationale aandacht.quote:Frankrijk en Duitsland zullen altijd wat meer te zeggen hebben dan mini-landje Nederland.
En ik vind overigens ook dat Sarkozy z'n best doet andere landen erbij te betrekken. De Franse arrogantie zul je er echter nooit echt uitkrijgen, daarvoor zijn het Fransen.
Hoezo verrassend?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Tsja, aan de ene kant verrassend, aan de andere kant had hij te kampen met 10 keer hogere verwachtingen dan Bush (en kun je dus ook harder vallen) en zit ie midden in een economische crisis.
http://edition.cnn.com/2009/POLITICS/07/17/obama.polls/index.htmlquote:Former President George W. Bush also drew a 57 percent approval rating six months into his presidency, in July 2001. Bill Clinton stood at 48 percent in July 1993. Two-thirds of Americans polled approved of George H.W. Bush's job as president in July 1989, and six out of 10 gave Ronald Reagan the thumbs-up in July 1981.
"Reagan, like Obama, got approval ratings in the high 50s and low 60s during most of his first summer in office," Holland said. "But as unemployment remained high, Reagan's approval rating dropped below 50 percent for the first time in November of 1981, and it stayed under 50 percent for the next two years."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |