Precies. Ik zette het even verkeerd neer maar we bedoelen hetzelfde. Ben benieuwd wat TS scoorde op het onderdeel begrijpend lezen.quote:Op zondag 19 juli 2009 08:14 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ja, 1/2, dus 0.5. Dus de helft van 30 is 30 * 0.5 (of 30 / 2) = 15.
Dank je voor het compliment.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:31 schreef intraxz het volgende:
hebben de mensen in dit topic groep 5 overgeslagen ofzo?
Ik vroeg me af of er een idioot zou zijn die dit als belediging zou opvatten.quote:
Hoe kom je aan een half, er wordt gevraagd om de helft, en het daardoor delen.quote:Op zondag 19 juli 2009 08:14 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ja, 1/2, dus 0.5. Dus de helft van 30 is 30 * 0.5 (of 30 / 2) = 15.
Hoe ik aan een half kom? 1/2.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:42 schreef TheCoon het volgende:
[..]
Hoe kom je aan een half, er wordt gevraagd om de helft, en het daardoor delen.
@ritmo, waarom formuleren ze het dan in godsnaam op die manier?
Nee. Je trekt het nu uit de context.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:45 schreef TheCoon het volgende:
[..]
er wordt om de helft gevraagd, niet om 0.5, dat is geheel iets anders.
Je en je moet het dus delen door de helft dus 30/15= 2 +10 = 12.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:48 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Nee. Je trekt het nu uit de context.
De helft van 30 is nog steeds 15.
WAAROM LEEST NIEMAND DIT?quote:Delen door breuken
Als we iets met 1/2 vermenigvuldigen, is dat hetzelfde als delen door 2. We zeggen wel dat we iets "door de helft" delen, maar we bedoelen eigenlijk iets in twee helften delen, in tweeën delen. Vermenigvuldigen met 1/5, betekent in vijven delen, dus delen door 5. Daaruit leren we de eenvoudige regel: delen door een getal is vermenigvuldigen met het omgekeerde van dat getal. Delen door 2/3 is hetzelfde als vermenigvuldigen met 3/2.
"Delen door de helft" betekent "delen door 2".quote:Op zondag 19 juli 2009 11:50 schreef TheCoon het volgende:
[..]
Je en je moet het dus delen door de helft dus 30/15= 2 +10 = 12.
En iedereen hier zegt dat je het moet delen door 2 maar dat staat er niet.
Ik snap je probleem echt niet, het klopt toch gewoon?quote:Op zondag 19 juli 2009 11:42 schreef TheCoon het volgende:
[..]
Hoe kom je aan een half, er wordt gevraagd om de helft, en het daardoor delen.
@ritmo, waarom formuleren ze het dan in godsnaam op die manier?
Omdat ik dat zo ook wel wist.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:52 schreef Cahir het volgende:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Rekenen/Breuken#Delen_door_breuken
[..]
WAAROM LEEST NIEMAND DIT?![]()
Dat staat er idd niet, maar het is algemeen bekend dat iets door de helft delen betekend dat je het in 2 deelt.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:50 schreef TheCoon het volgende:
[..]
Als je een appel door de helft deelt, wat krijg je dan?quote:Op zondag 19 juli 2009 11:50 schreef TheCoon het volgende:
Het is een verkapte EQ-test, je moet je inleven in een achterlijke vragenmaker en bedenken wat die bedoeld heeft en zou hebben opgeschreven als hij wel goed Nederlands had gekund.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:
Overigens ben ik het wel met je eens dat je het met een klein beetje moeite anders zou kunnen interpreteren.
Maar 25 lijkt me gewoon het meest logische antwoord, ik snap niet waarom je er uberhaupt van overtuigd bent dat dat niet klopt.
''De'' helft is natuurlijk 0,5...dat weet toch iedereen. Hij is de opperhelft, de alfa en de omega helt ofwel, DE helft....dus dan deel je 30 door 0,5 = 60 + 10 = 70.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:32 schreef TheCoon het volgende:
Dan moeten ze toch zeggen deel 30 door 2 en niet door de helft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verkeerd verbonden
2 appels.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Als je een appel door de helft deelt, wat krijg je dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |