abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71073761
Stage 14 > Colmar - Besançon
18 Juli / 199.00 kilometer
Start time : 12:30h
Finish : 17:15h
Parcours : Oplopende aankomst
Climbs : 3e Cat. (2x)

Er is slechts één etappe van rust tussen de pittige heuvels van de Vogezen en de reuzen van de Alpen. Die kans om wat te recupereren krijgt het peloton vandaag. De tweehonderd kilometers worden niet gehaald. Op het jaarlijkse afspraakje in Parijs na, zal het de laatste mogelijkheid zijn voor een majestueuze massasprint. Of die er komt of niet hangt af van de vermoeidheid van de sprintersploegen. Als de boel onder controle wordt gehouden wordt het voor de vluchters een moeilijke zaak, anders zijn ze in de straten van Besançon ook nog serieuze kanshebbers op de ritzege.

Vertrokken wordt er wederom vanuit dezelfde stad als waar gisteren gefinisht werd. Zo zonder verplaatsing en met de start pas om half één hebben de renners al wat rustmogelijkheden gehad in het pittoreske Colmar. Mochten ze toch nog niet uitgeslapen genoeg zijn, kunnen ze het begin van de etappe daar ook nog voor gebruiken. Ook al zullen er de nodige vluchtpogingen ondernomen worden, achter in het peloton zal het rustig toeven zijn op de vlakke wegen in het Rijndal.

De eerste twee uur van de etappe zullen zo rustig blijven voortkabbelen. Langzaamaan trekken we naar het zuiden. Hoogtepunten van de voormiddag zijn de twee tussensprints. Eentje in Pulversheim en eentje in Dannemarie, twee weinigzeggende stadjes in de oostelijke uithoek van Frankrijk. Wanneer we even later in Dalle op een paar honderd meter van de Zwitserse grenspost passeren mogen de renners de etenszakjes uitpakken. Dit moeten ze wel snel doen, want één kilometer later begint het eerste klimmetje van de dag. Al stelt dit met een lengte van 2,4 kilometer en een stijgingspercentage van 4,4% niet veel voor.

Het andere bergje van de dag komt een half uurtje later langs en behoort evengoed tot de derde categorie. Met een percentage van 4,9% over een 2,9 kilometer lengte is de côte de Blamont iets zwaarder, maar nog steeds niet de grote hindernis die voor verschillen zorgt. Nee, belangrijke verschillen zullen er niet voorkomen deze etappe. In een gestrekte draf mogen de renners de laatste 55 kilometer afleggen langs de oevers van de Doubs. De ‘twijfelende rivier’ brengt ons vanzelf in de richting van aankomstplaats Besançon. Nog een tussensprint komen we onderweg tegen, namelijk die in Baume-les-Dames.

Universiteitsstad Besançon legt nadrukkelijk haar stempel op deze etappe. Maar liefst twaalf kilometers rijden we op haar grondgebied. En laten dat nu net de belangrijkste, namelijk de laatste, kilometers zijn. Ondanks dat er gereden wordt op brede wegen, maakt de weg wel continu flauwe bochten. In een grote S-bocht trekken we door de meest groene stad van Frankrijk, net zoals de rivier dat al eeuwenlang doet. Met een rotonde op ruim 2,5 kilometer van de streep is het laatste obstakel ook genomen, voordat we af kunnen sprinten aan de rand van de stad en snel de bus richting de Alpen kunnen nemen.

Waarschijnlijk een massasprint, of kunnen eventuele vluchters toch vooruit blijven? Joost mag het weten. Ik denk dat ik toch voor een massasprint ga.
pi_71073797
Ik ga voor een saaie etappe
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:01:17 #3
118967 FicoF
ondertitel
pi_71073802
Al mijn geld op Cav.

We kunnen gewoon een ouder topic hernoemen en daar wat namen in veranderen.
pi_71073812
Massasprint zou me verbazen eigenlijk. Iedereen toch wel wat last na vandaag denk ik, door het koude weer en zondag bergen, dan wil niemand zich helemaal leeg rijden voor een sprint. Aanvallers imo.
sig verwijderd door FA
pi_71073813
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:00 schreef Ereinion het volgende:
Dat dus en ik ga voor een groepje vluchters.
pi_71073835
8 vluchters
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_71074511
Cavendish zal zijn groen wel terugwillen, dus ik hoop op een massasprint.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_71074629
Cavendish gaat zijn truitje terughalen, slotje
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:48:43 #9
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_71074838
In deze etappe zal het nu echt gaan beginnen!
Yeasayer - Wait for the Summer
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:49:13 #10
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_71074852
Of Verbier.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:49:46 #11
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_71074867
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:48 schreef Burghardt het volgende:
In deze etappe zal het nu echt gaan beginnen!
Laten we het hopen
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:49:58 #12
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_71074872
Ja, of op de Ventoux natuurlijk.
pi_71075140
Terpstra morgen mee voorin
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:04:30 #14
194695 franklop
Fran knock
pi_71075192
zoals eerder al gezegd, wordt massasprint, Cavendish wil groen terug, ondanks dat team zegt dat het dit jaar nog geen doel is.

Overigens spreekt Cavendish dat zelf natuurlijk wel tegen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_71075326
quote:
Ik ben er ook bang voor
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71075552
quote:
Ik ook, maar is eigenlijk ook onboeiend, want ik zit morgen toch in de auto onderweg naar de Alpen.
pi_71075865
Benieuwd of het nieuws van Freire nog invloed heeft op deze etappe.
pi_71076445
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:32 schreef Palmboom313 het volgende:
Benieuwd of het nieuws van Freire nog invloed heeft op deze etappe.
Zou niet weten op welke manier het deze etappe zou hebben beïnvloed
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_71076480
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:50 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Zou niet weten op welke manier het deze etappe zou hebben beïnvloed
Deze etappe moet nog worden verreden, dus zou knap zijn als je dat al wist.
sig verwijderd door FA
pi_71076577
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Deze etappe moet nog worden verreden, dus zou knap zijn als je dat al wist.
Excuus, dacht dat het over die van vandaag ging.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_71076590
Weer een relatief vlakke etappe
pi_71078129
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:55 schreef TUFKAL het volgende:
Weer een relatief vlakke etappe
Zo? Vlakke etappes horen nu eenmaal in een grote ronde, dat er in de andere etappes geen drol wordt uitgevoerd wekt alleen maar het idee dat morgen weer geen reet wordt uitgevoerd. Ik schat de kans 99% op cav

Al heb ik deze keer hoop dat de andere teams columbia deze keer niet helpen en een grote kopgroep laten gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71078312
wie zijn de kanshebbers voor morgen?

zou niet weten wie ik in me rondemaster ploegje moet zetten
pi_71079311
gokken op sprinters en of vluchters lijkt me
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:48:07 #25
11102 knep
Mountainfreak
pi_71079504
Columbia zal wel rijden voor het groen van Cav.
Cav moet het groen terugpakken en heeft meer marge nodig aangezien Hushovd de bergen wat beter overkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')