abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:13:04 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_71072678
Olla, dit weekend wil ik een Thaise garnalensoep maken. Nu heb ik alle ingrediënten kunnen vinden, behalve eentje: vissaus, waarvan ik twee eetlepels in de pan moet flikkeren. Wat is dat voor saus? Iemand ervaring mee? Lijkt het op oestersaus, die ik wel heb kunnen vinden?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71072745
Vissaus wordt gemaakt van gefermenteerde vis. Verkrijgbaar bij de toko. Maar bij de appie ofzo zullen ze het ook wel hebben denk ik zo. Thaise benaming is Nam Pla.

Geeft een zoute smaak aan het gerecht.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:18:28 #3
136 V.
pi_71072822
Heb het bij de AH niet kunnen vinden, maar hetzelfde effect zou ik dus ook kunnen bereiken met een paar ansjovisjes?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:19:53 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_71072851
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:18 schreef Verbal het volgende:
Heb het bij de AH niet kunnen vinden, maar hetzelfde effect zou ik dus ook kunnen bereiken met een paar ansjovisjes?

V.
Vissaus heeft een heel eigen aroma, maar op zich kan dat natuurlijk best - lekker wordt het sowieso wel
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:21:08 #5
136 V.
pi_71072880
Aha, dank je wel

Dan fiets ik morgen wel even langs onze Aziatische speciaalzaak

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71072886
iedere toko verkoopt het. Flesjes met bruine vloeistof waar garnalen of inktvissen opstaan. Volgens mij heeft de grotere AH het ook.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

deze koop ik meestal bij de toko

Inproba heeft het ook (supermarkt)
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_71072897
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Deze fles hebben ze bij de AH staat bij de orientaalse dingen.

Geen idee of het met anjovis kan.
pi_71072977
ik zou geen ansjovis gebruiken maar op zoek gaan naar deze saus. Hij smaakt typisch en dat heb je nodig bij dit gerecht anders smaakt het gewoon net niet. En dat zou zonde van de moeite zijn.

Goed idee ga het van de week ook weer eens maken.
pi_71073319
De AH heeft het zeker wel. Of je hebt een mini-AH
stupidity has become as common as common sense was before
pi_71073975
quote:

V.
Ik denk het niet, ansjovis is namelijk lekker.

Volgesn mij is het met vissaus en oestersaus hetzelfde als met trassi. Het stinkt een uur in de wind en is zelf helemaal niet lekker, het doet alleen wat met de rest. Het is op de een of andere manier een smaakversterker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:17:26 #11
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71074138
Echt zooooo handig he, die tokowijzer! Want kijk, alles wat je wilt weten over vissaus: hier

Enneuh, in de soep echt niet vervangbaar door trassi of ansjovisjes of zo. Bah!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:37:35 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71088503
quote:

V.
Niet helemaal hetzelfde maar effect is ongeveer gelijk en de smaak komt in de buurt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_71089260
Vrijwel elke supermarkt heeft tegenwoordig wel vissaus, zelfs de wat kleinere. Je moet alleen niet gaan kijken bij de Calve partysauzen en de mayo en de ketchup, maar bij de afdeling voor oosters eten. Daar staat het ergens tussen de oestersaus, ketjap en sweet chilisaus.

Overigens lijkt oestersaus qua smaak helemaal niet op vissaus.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 10:49:36 #14
136 V.
pi_71089304
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:46 schreef Sicstus het volgende:
Vrijwel elke supermarkt heeft tegenwoordig wel vissaus, zelfs de wat kleinere. Je moet alleen niet gaan kijken bij de Calve partysauzen en de mayo en de ketchup, maar bij de afdeling voor oosters eten.
Sorry, hoor, maar.... DUH! Ik ben nou ook weer geen student die net geen ei kan koken
quote:
Daar staat het ergens tussen de oestersaus, ketjap en sweet chilisaus.
Gekeken, bij twee grote supermarkten, waaronder een AH...

Maar vandaag bij een fantastische oosterse winkel in H'sum, Roeraade, een flesje gehaald

V.

[ Bericht 7% gewijzigd door V. op 18-07-2009 11:16:33 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:12:17 #15
45206 Pietverdriet
pi_71089651
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:17 schreef RobinOok het volgende:
Echt zooooo handig he, die tokowijzer! Want kijk, alles wat je wilt weten over vissaus: hier

Enneuh, in de soep echt niet vervangbaar door trassi of ansjovisjes of zo. Bah!
Grappig is dat in je link nu juist staat dat men ansjovis laat fermenteren en het sap daar van opvangt.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:20:48 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71094714
Ja, met de nadruk op fermenteren ja! Je kan in plaats van sojasaus toch ook geen verse sojaboontjes in je eten doen? Of in plaats van geraspte kaas wat melk over je eten strooien?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:38:28 #17
45206 Pietverdriet
pi_71095093
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:20 schreef RobinOok het volgende:
Ja, met de nadruk op fermenteren ja! Je kan in plaats van sojasaus toch ook geen verse sojaboontjes in je eten doen? Of in plaats van geraspte kaas wat melk over je eten strooien?
Wat dacht je dat ansjovisjes in zout zijn?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 16:27:41 #18
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71096223
Ansjovisjes, geconserveerd in zout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop