Vissaus heeft een heel eigen aroma, maar op zich kan dat natuurlijk best - lekker wordt het sowieso welquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:18 schreef Verbal het volgende:
Heb het bij de AH niet kunnen vinden, maar hetzelfde effect zou ik dus ook kunnen bereiken met een paar ansjovisjes?
V.
Ik denk het niet, ansjovis is namelijk lekker.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:18 schreef Verbal het volgende:
Heb het bij de AH niet kunnen vinden, maar hetzelfde effect zou ik dus ook kunnen bereiken met een paar ansjovisjes?
V.
Niet helemaal hetzelfde maar effect is ongeveer gelijk en de smaak komt in de buurtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:18 schreef Verbal het volgende:
V.
Sorry, hoor, maar.... DUH! Ik ben nou ook weer geen student die net geen ei kan kokenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:46 schreef Sicstus het volgende:
Vrijwel elke supermarkt heeft tegenwoordig wel vissaus, zelfs de wat kleinere. Je moet alleen niet gaan kijken bij de Calve partysauzen en de mayo en de ketchup, maar bij de afdeling voor oosters eten.
Gekeken, bij twee grote supermarkten, waaronder een AH...quote:Daar staat het ergens tussen de oestersaus, ketjap en sweet chilisaus.
Grappig is dat in je link nu juist staat dat men ansjovis laat fermenteren en het sap daar van opvangt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:17 schreef RobinOok het volgende:
Echt zooooo handig he, die tokowijzer! Want kijk, alles wat je wilt weten over vissaus: hier
Enneuh, in de soep echt niet vervangbaar door trassi of ansjovisjes of zo. Bah!
Wat dacht je dat ansjovisjes in zout zijn?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:20 schreef RobinOok het volgende:
Ja, met de nadruk op fermenteren ja! Je kan in plaats van sojasaus toch ook geen verse sojaboontjes in je eten doen? Of in plaats van geraspte kaas wat melk over je eten strooien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop