Hallo, ik heb even jullie advies nodig over de volgende situatie.
Ik woon op dit moment in de stad Groningen en ik zit momenteel in een soort reïntegratie-traject en ik ontvang dus ook bijstand. Ik wil al een tijd naar de Randstad omdat het daar - in mijn sector iig - gemakkelijker is om een vaste baan te vinden. Ik heb bijvoorbeeld de mogelijkheid gekregen om daar een stage te gaan doen om iets te doen aan mijn gebrek aan werkervaring.
De situatie is als volgt: als ik voor de duur van de stage naar Amersfoort ga, moet ik mijn kamer in Groningen aanhouden om recht te blijven houden op bijstand. Ik kan ook bijstand aanvragen bij de gemeente Amersfoort, maar dan moet ik ws weer door de hele molen heen en het is maar de vraag of zij ook toestemming zullen geven voor het traject waar ik nu in zit. Ik heb ook niet echt het geld om twee kamers te betalen, dus ik vroeg me af of het mogelijk is om voor de duur van mijn reïntegratie-traject mijn kamer in Groningen onder te verhuren en zelf in Amersfoort te gaan wonen?
Ik ben officieel nog inwoner van Groningen en na afloop van het traject wil ik me inschrijven in de gemeente Amersfoort en mijn kamer in Groningen helemaal opzeggen. Volgens mijn huisgenoot is dat fraude, omdat ik zeg ergens te wonen waar ik niet woon, maar financieel ga ik er helemaal niet op vooruit ten opzichte van nu, dus is het wel echt fraude?
Bovendien heeft het UWV mij gewoon toestemming gegeven om voor de duur van de stage ergens anders te wonen, zolang ik maar blijf voldoen aan mijn meldplicht en mijn kamer in Groningen aanhoud. Dus: kan ik mijn kamer voor deze periode onderverhuren of niet?
Graag jullie advies

.