abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71064660
Ok dit is een eerste post en het is een aardig verhaal, dus hier gaat ie:

1: Ik zelf

Ik heb een geschiedenis van onzekerheid en angsten en heb moeite met onzekerheid. Ik kan
slecht tegen situaties waar ik geen controle over heb of waar onduidelijkheid over bestaat. Dit
veroorzaakt enorme stress bij me waardoor ik geen eetlust meer heb en slecht slaap. Bij vlagen
kan ik zo'n onderwerp niet meer los laten totdat er duidelijkheid is.

2: De situatie

Ik heb sinds 2 a 3 maanden een vriendin van vergelijkbare leeftijd (ik ben 26). Tot aan deze week
is eigenlijk alles leuk geweest. Veel dingen ondernomen samen, vaak samen geslapen en we kunnen
/ konden niet van elkaar afblijven. Zij had nog niet eerder echt een vriend gehad en had wat commitment
issues. De eerste weken zei ze ook regelmatig dat ze nog wel eens alarmbellen had. Echter, gedurende
de afgelopen weken gaf ze aan dat ze het steeds leuker begon te vinden allemaal. So far so good. Dit weekend is ze op pad geweest met vriendinnen en had nog een cadeautje meegenomen wat ze me maandag wilde geven.

Maandag hebben we afgesproken en kreeg ik het cadeautje. Ze vertelde wel dat ze vrij gestressed was over een kampweek die ze aan het organiseren is en waar dingen voor mis gingen. Die avond is ze blijven slapen en alles was nog steeds nice. De dinsdag-ochtend echter merkte ik wat afstandigheid. Die dag is er nog wat gesmst maar de inhoud was nogal droogjes en weinig interessant. De rest van de dag heb ik niets meer van haar gehoord. De woensdag had ik iets gepland wat zij niet wist, we zouden wat leuks gaan doen. Ook de woensdag echter hoorde ik niets van haar, op 1 smsje na dat ze erg druk was en moe en dat ze het weekend een dag extra vrij zou nemen. De activiteit 's avonds was op zich wel leuk maar ook daar was ze afstandig en vrij bot tegen me.

Toen we terug liepen naar haar huis merkte ik dat ze expres haar tas aan de kant van mij droeg zodat we geen handen vast konden houden. Ik werd toen al zo onzeker dat ik het idee had dat ze het uit wilde maken. Bij haar aangekomen bleek het echter wel de bedoeling dat ik bleef slapen. Thuis bij haar gaf ze me ook weinig aandacht en was ze kortaf en gaf ze aan gelijk te willen gaan slapen ivm haar werkdag (tot dusver was er elke keer wel gerommeld als we bij elkaar sliepen). Desondanks zei ze nog wel sorry dat ze zich zo gedroeg maar toen ik er op doorvroeg wilde ze niet vertellen wat haar dwars zat. De donderdagochtend stond ze op en deed haar ding en gaf ze me een flauwe zoen en ze was de deur uit. Wederom kon er weinig liefde van af.

Na die donderdag (gisteren) heb ik nu niets meer van haar gehoord, daar waar we eerder dagelijks sms'ten en waar we vaak nog even belden in de avond. Ik ben echt super onzeker dat het ligt aan ons, waar het evengoed kan liggen aan de stress van het weekend of iets totaal anders. Als ze het uit had willen maken had ze dat ook woensdag gelijk kunnen doen. Echter, er is in mijn ogen geen enkele aanleiding omdat er tot aan maandag geen vuiltje aan de lucht was en er niets geks gebeurd is intussen.

Ik weet nu niet echt wat ik moet doen... Ik kan haar de ruimte geven en wachten tot ze contact zoekt met mij. Ik kan haar bellen en vragen wat er is en hoe ik er voor haar kan zijn. Ik ben echter zo onzeker en bang dat het ligt aan 'ons' dat ik niet wil horen dat ze het uit wil maken...

Een goede vriendin van me zegt dat vrouwen dat vaker hebben en dat de man dan gewoon een makkelijk object is om op af te zeiken. Dat ik haar moet bellen en vragen wat haar dwars zit en hoe ik er voor haar kan zijn. Weer een ander zegt dat ik haar met rust moet laten en moet afwachten..

Ik word nu echt gek van onzekerheid, inzicht van een vrouw misschien ?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:29:23 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_71064741
quote:
Ze vertelde wel dat ze vrij gestressed was over een kampweek die ze aan het organiseren is en waar dingen voor mis gingen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:32:13 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71064851
Kap er maar mee. Dit is niets.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:32:33 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71064868
Ik ben dan wel geen vrouw maar ik weet wel dat vrouwen eigelijk allemaal lichtelijk gestoord zijn. Ik denk dat je haar gewoon moet bellen en vragen wat er is. Eigenlijk kun je beter met haar afspreken en haar dan vragen wat er is.
Dat jullie niet meer dagelijks sms'en is niet vreemd trouwens, jullie zijn al een tijdje bij elkaar en elke dag sms'en gaat de lol ook wel een keer van af. Persoonlijk heb ik dat altijd na een week, tenzij ik binnen een week eroverheen ben gegaan. Dan stopt het sms'en de dag na eerste keer sex wel.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:33:36 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71064915
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:32 schreef beelz het volgende:

Dat jullie niet meer dagelijks sms'en is niet vreemd trouwens, jullie zijn al een tijdje bij elkaar en elke dag sms'en gaat de lol ook wel een keer van af. Persoonlijk heb ik dat altijd na een week, tenzij ik binnen een week eroverheen ben gegaan. Dan stopt het sms'en de dag na eerste keer sex wel.
Dubbel herkenbaar
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 13:34:35 #6
236264 crew  capricia
pi_71064951
Praat eens met haar?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:41:16 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71065234
Pff, kind is gewoon ff druk en gestresst en heeft even wat andere dingen aan haar hoofd. Trekt wel weer bij.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:45:01 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71065386
Het kan gewoon storm in glas water zijn. Dat maar het hoeft natuurlijk niet.

Maar als je aan haar vast geplakt zit, dan raakt ze je vanzelf wel beu

En jouw angsten zijn jouw probleem. Niet dat van haar. Als je dat mee laat spelen in je relatie komt het ook al niet goed.
pi_71065388
misschien ff een dip...ze is druk inderdaad..kan best

ik zou haar bellen en vragen wat er aan de hand is. je hebt recht op uitleg waarom ze ineens zo doet.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:45:51 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71065419
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:45 schreef Leanne het volgende:
misschien ff een dip...ze is druk inderdaad..kan best

ik zou haar bellen en vragen wat er aan de hand is. je hebt recht op uitleg waarom ze ineens zo doet.
Dat je ergens "recht" op hebt wil nog niet zeggen dat je het krijgt. Leer mij vrouwen kennen .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:48:36 #11
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_71065554
Afkappen, dit zijn relaties die in een drama uitlopen.
She might forget you, her pussy wont.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:51:13 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71065645
lees je eerste stuk en daarna je tweede stuk en trek je conclusie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71065667
Ik heb haar niet verteld van mijn angsten en mijn historie wat dat betreft. Ik heb (en zelfs momenteel nog af en toe) hulp van een psychologe om dit onder controle te krijgen, met wisselend succes. Ik gebruik echter geen medicatie of wat dan ook.

Nu ben ik uiteraard geen vrouw maar ik snap niet dat je je vriend/vriendin in die situatie niet gewoon even uitlegt dat je je zo voelt en dat diegene zich dat niet persoonlijk moet aantrekken. Ze laat mij nu in een enorme onzekerheid achter en ik wil haar nu wel ruimte geven. Ik ben wel gek op haar en ik wil haar niet kwijt. Aan de andere kant is het niet fijn om zo plotseling zo kil behandeld te worden, ookal is dit alleen deze week voorgevallen.

Ik lees in een ander topic over de manier waarop vrouwen mannen afwijzen dat de 'silent'-treatment populair is. Daar gaat m'n hart nu ook al sneller van kloppen. Ik zoek nu echt naar signalen die me vertellen dat ik paranoid ben. Een eerdere relatie (nu een gewone vriendin) zei me dat ik meer kwaad doe dan goed als ik zo onzeker ben en mijn onzekerheid omzet in een hang naar bevestiging. Vandaar dat ik het tot dusver niet direct gevraagd heb aan haar.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:52:07 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71065688
wat zekr niet gaat werken is als je vriendin al gestresst is en zo'n jengelend vriendje naast zich heeft
pi_71065775
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:51 schreef Re het volgende:
lees je eerste stuk en daarna je tweede stuk en trek je conclusie
Je bedoelt dat die onzekerheid mijn beeld van de situatie teveel kleurt ?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:54:47 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71065788
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:54 schreef dontknowshit het volgende:

[..]

Je bedoelt dat die onzekerheid mijn beeld van de situatie teveel kleurt ?
bingo!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:55:40 #17
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71065816
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:51 schreef dontknowshit het volgende:
Ik heb haar niet verteld van mijn angsten en mijn historie wat dat betreft. Ik heb (en zelfs momenteel nog af en toe) hulp van een psychologe om dit onder controle te krijgen, met wisselend succes. Ik gebruik echter geen medicatie of wat dan ook.

Nu ben ik uiteraard geen vrouw maar ik snap niet dat je je vriend/vriendin in die situatie niet gewoon even uitlegt dat je je zo voelt en dat diegene zich dat niet persoonlijk moet aantrekken. Ze laat mij nu in een enorme onzekerheid achter en ik wil haar nu wel ruimte geven. Ik ben wel gek op haar en ik wil haar niet kwijt. Aan de andere kant is het niet fijn om zo plotseling zo kil behandeld te worden, ookal is dit alleen deze week voorgevallen.
Je verlangt eerlijkheid van je vriendin, maar hebt zelf niets verteld over zo'n belangrijke factor in je eigen leven?
quote:
Ik lees in een ander topic over de manier waarop vrouwen mannen afwijzen dat de 'silent'-treatment populair is. Daar gaat m'n hart nu ook al sneller van kloppen. Ik zoek nu echt naar signalen die me vertellen dat ik paranoid ben. Een eerdere relatie (nu een gewone vriendin) zei me dat ik meer kwaad doe dan goed als ik zo onzeker ben en mijn onzekerheid omzet in een hang naar bevestiging. Vandaar dat ik het tot dusver direct gevraagd heb aan haar.
Als ik de OP zo lees ben je eerder op zoek naar signalen die je onzekerheid bevestigen. Een gesprek dat wat kortaf is, een tasje die ze aan haar rechterhand heeft, het zijn nu niet bepaald duidelijke signalen. Het heeft geen enkele zin om jezelf op te vreten, dus vraag gewoon wat duidelijkheid aan haar. Maar dan is het wel nodig dat je zelf ook duidelijkheid geeft over jouw onzekerheid.
pi_71065835
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat je ergens "recht" op hebt wil nog niet zeggen dat je het krijgt. Leer mij vrouwen kennen .
Nee dat is misschien wel zo, maar hij kan het allicht vragen toch? Als ik desbetreffend meisje was zou ik dan heus mijn mond wel open doen. Misschien maakt hij zich druk terwijl dat helemaal niet hoeft.
pi_71065880
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:54 schreef Re het volgende:

[..]

bingo!
Ik snap ook best dat een 'jengelend' vriendje nu niet uitkomt. Het zou echter ook tof zijn als ze mij nodig zou hebben op zo'n moment. Als zij echter dit soort dingen graag alleen ervaart dan geef ik haar wel die ruimte, maar ja, zo goed ken ik haar nou ook nog niet na die 3 maanden natuurlijk. Vandaar die onzekerheid. Ik wil het liefst voorkomen dat ik dingen verpest, uiteindelijk wil ik gewoon het liefst dat alles goed komt.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:58:03 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71065896
je mag haar best vragen of ze zo gestresst is door dat kampregelen of dat er nog wat anders speelt en gewoon aanbieden of jij nog wat kan doen om die stress te verminderen, als zij zegt, "ja geef me wat ruimte" dan kun je dat ook respecteren ipv gelijk te denken dat ze niets meer van je moet
pi_71065948
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:55 schreef Hephaistos. het volgende:

Maar dan is het wel nodig dat je zelf ook duidelijkheid geeft over jouw onzekerheid.
Dat zou het allermooiste zijn... Maar ik heb altijd 'geleerd' dat vrouwen onzekerheid bij een man niet trekken. Dat de man juist een stabiele factor zou moeten zijn. Vandaar dat ik wat huiverig ben dit haar te vertellen. Hetzelfde geldt voor die angsten, ook hier ben ik niet zo trots op dat ik dit zo makkelijk vertel.
pi_71066568
Tegelijkertijd zal ze je eerlijkheid en openheid, dat je jezelf blootgeeft ook wel erg waarderen lijkt me.
En als kaarten op tafel liggen zal ze ook meteen wel zeggen wat d'r dwarszit, al denk ik persoonlijk ook dat ze het druk heeft en daardoor loopt te stressen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:20:25 #23
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_71066663
Boek sluiten en verder gaan met je leven. Kom op man, je bent 26 en hebt 3 maanden een relatie. Niet echt het einde van de wereld.
pi_71066738
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:51 schreef dontknowshit het volgende:Nu ben ik uiteraard geen vrouw maar ik snap niet dat je je vriend/vriendin in die situatie niet gewoon even uitlegt dat je je zo voelt en dat diegene zich dat niet persoonlijk moet aantrekken.

Welcome to being a man in a relationship with a woman.

Zo werken ze nou eenmaal. En als ze shit hebben, gaan ze eerst naar mensen toe die ze al jaaaaaaaaaaaren kennen. Echt niet naar jou. Over een paar maanden/jaar zal ze naar jou toe komen, maar voorlopig nog lange niet.
pi_71066809
Kom op zeg, je bent geen 16 meer, je gaat toch niet elke dag super veel smsen met elkaar?? Laat haar gewoon ff met rust tot ze klaar is met organiseren of wat ze ook alweer moet doen.. daarna zal ze heus wel weer naar je toe komen, want verder is je relatie kei goed wat is las.

Niks om je druk over te maken dus, gewoon ff rustig aan, ff met rust laten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')